شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۰
کد مطلب : 32129
در رشته ۴۰۰ متر با مانع

دو و میدانی‌کار قم قهرمان امیدهای کشور شد

قم نيوز : قم نگار: دو و میدانی‌کار قم با کسب مقام نخست، عنوان قهرمانی و نشان طلا به کار خود در پیکارهای دو و میدانی قهرمانی رده سنی امیدهای کشور پایان داد.
دو و میدانی‌کار قم قهرمان امیدهای کشور شد
به گزارش قم نگار، بعد از اینکه تیم چهار در ۱۰۰ متر امدادی قم در جایگاه پنجم رقابت‌های روز نخست مسابقات دو و میدانی قهرمانی رده سنی امید کشور ایستاد، نخستین مدال تیم اعزامی هیئت دو و میدانی قم در رشته ۴۰۰ متر با مانع به دست آمد.

رنگ مدال کسب شده توسط نماینده اعزامی هیئت دو و میدانی استان قم از رقابت‌های رشته ۴۰۰ متر با مانع طلایی بود و طی آن محمد سبب‌کار با سابقه کسب انواع و اقسام مدال‌های کشوری و درخشش در پیکارهای سال گذشته قهرمانی آسیا، این‌بار در پیکارهای امید کشور بر سکوی نخست ایستاد.

این در حالی است که با برنامه‌ریزی فدراسیون دو و میدانی کشورمان، مسابقات دو و میدانی قهرمانی امیدهای ایران با عنوان جام کرامت به میزبانی سالن آفتاب مجموعه ورزشی انقلاب تهران برگزار می‌شود و دو و میدانی‌کاران شرکت‌کننده در مواد و رشته‌های مختلف با یکدیگر مسابقه می‌دهند.

شاخص‌ترین چهره تیم اعزامی هیئت دو و میدانی استان قم در این رقابت‌ها محمد سبب‌کار بود که بسیار پرانگیزه در تلاش برای کسب مدال طلای رقابت‌های ماده ۴۰۰ متر با مانع به روی پیست رفت و توانست با ثبت رکوردی ۵۴ ثانیه و ۹۵ صدم ثانیه مقام نخست و عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

موفقیت چهره مستعد و آینده‌دار دو و میدانی قم در مسابقات قهرمانی امیدهای کشور در حالی رقم خورد که بعد از وی محمدرضا رحمانی از تیم هیئت قزوین با زمان ۵۵ ثانیه و ۴۲ صدم ثانیه در جایگاه دوم ایستاد و نایب قهرمان شد، ضمن اینکه مهدی نظامی از تیم هیئت دو و میدانی لرستان با زمان ۵۷ ثانیه و ۷۸ صدم ثانیه سوم شد.

رقابت‌های دو و میدانی قهرمانی امیدهای کشور با عنوان جام کرامت بر اساس برنامه‌ریزی فدراسیون دو و میدانی کشورمان، ویژه رده سنی زیر ۲۱ سال برگزار می‌شود،‌در حالی که در این پیکارها ۲۰۰ ورزشکار از سراسر کشور با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

رقابت ورزشکاران شرکت‌کننده برای به دست آوردن مقام‌های اول تا سوم این دوره از مسابقات قهرمانی امیدهای کشور در مواد ۱۰۰، ۲۰۰، ۴۰۰، ۸۰۰، هزار و ۵۰۰، ۵ هزار متر، ۱۱۰ متر با مانع، ۴۰۰ متر با مانع و ۳ هزار متر با مانع به انجام رسید.

همچنین از جمله دیگر مواد رقابتی این پیکارها می‌توان به رشته‌های پرش طول، پرش سه‌گام، پرش ارتفاع، پرش با نیزه، پرتاب وزنه، پرتاب دیسک، پرتاب نیزه، پرتاب چکش، پیاده‌روی ۱۰ کیلومتر، چهار در ۱۰۰ متر امدادی، چهار در ۴۰۰ متر امدادی و ده‌گانه اشاره کرد و رقبا به مصاف یکدیگر رفتند.

رقابت‌های لیگ دو و میدانی قهرمانی امیدهای کشور ویژه رده سنی زیر ۲۱ سال با عنوان جام کرامت در حالی به میزبانی مجموعه آفتاب انقلاب برگزار شد که ورزشکاران دو و میدانی کار استان قم با نام تیم دانش‌بنیان کیمیا الوند قم در این مسابقات با حریفان خود پیکار کردند.

تیم دانش‌بنیان کیمیا الوند قم در این مسابقات با ترکیب محمد سبب‌کار، علی جبارپور، حسین میرزایی، حامد خزایی، امیرحسین عظیمی، محمدرضا ابراهیم‌زاده و محمدرضا فریدی به مصاف حریفان خود رفت، ضمن اینکه احمد ملک‌زادگان مسئولیت سرپرستی این تیم را عهده‌دار بود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcgyq9w.ak9xx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما