شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۱۴
کد مطلب : 32145
مدیرخانه کاریکاتور ایران:

کاریکاتور ایران ابزاری جدی در برابر جنگ نرم دشمن است

قم نيوز : قم نگار: مدیر خانه کاریکاتور ایران گفت: کاریکاتور ابزاری جدی در رسانه‌ها است و در جنگ نرم دشمن یک نوع اسلحه است و باید اذعان کرد که ایرانیان خیلی خوب از سلاح کاریکاتور در مورد داعش استفاده می‌کنند.
کاریکاتور ایران ابزاری جدی در برابر جنگ نرم دشمن است
به گزارش قم نگار، سید مسعود شجاعی طباطبایی عصر امروز در نشست تخصصی کاریکاتور که در نگارستان اشراق قم برگزار شد، با اشاره به آغاز فعالیت خود به‌عنوان کاریکاتوریست از سال ۶۲ اظهار داشت: قبل از انقلاب تعداد کاریکاتوریست‌های حرفه‌ای به ۲۰ نفر هم نمی‌رسیدند و در آن زمان جمعی به شکل خاص با نمایشگاه‌ها مرتبط بودند که این مسئله ‌موجی تحت عنوان «موج کاریکاتور» ایجاد کرد.

مدیر خانه کاریکاتور ایران افزود: بعد از انقلاب اسلامی نگاه جدی‌تری به حوزه کاریکاتور شد و به‌خصوص در دوران دفاع مقدس این موج به اوج خود رسید ویکی از دلایل روی آوردن دانشجویان درزمینه‌های مختلف به حوزه کاریکاتور انقلاب فرهنگی بود که در سال ۶۲ رخ داد.

طباطبایی بابیان اینکه انتشار اولین نشریه تخصصی «کاریکاتور کیهان» سبب مطرح‌شدن کاریکاتور به‌صورت جدی و تخصصی شد، گفت: حضور ۳۹ کشور دنیا در اولین نمایشگاه دوسالانه کاریکاتور زمینه شکل‌گیری اولین مرکز تخصصی کاریکاتور با عنوان خانه کاریکاتور شد.

وی با اشاره به تأسیس اولین «سایت تخصصی ایران کارتون» در سال ۲۰۰۰ خاطرنشان کرد: در این سایت هنرمندان ایرانی و خارجی حضور داشتند و با راه‌اندازی این سایت اولین دوره مسابقات اینترنتی شکل گرفت.

مدیر خانه کاریکاتور ایران با اشاره به برگزاری اولین نمایشگاه بین‌المللی کاریکاتور داعش گفت: در این نمایشگاه کشورهای مختلف همچون برزیل، ترکیه، چین و اندونزی شرکت دارند و ۱۰۷۲ اثر به این نمایشگاه رسیده است که ۴۰ اثر در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرارگرفته است.

طباطبایی با تأکید بر مهم بودن ایده یابی به‌وسیله کاریکاتوریست اظهار داشت: پرکار بودن در ابتدای راه مهم است و سادگی و به تصویر کشیدن برخوردهای اولیه هم دارای اهمیت است.

وی افزود: کاریکاتوریست موفق کسی است که ایده یابی را به شکل تکنیکی و ساختارمند پیش برد و کار با متدهای متعدد کاریکاتوریست را به نتیجه می‌رساند.

مدیر خانه کاریکاتور ایران با تأکید بر سریع و صریح بودن با مخاطب توسط کاریکاتوریست گفت: کاریکاتوریست باید از حاشیه دوری کند و هم در قالب فرم وهم در قالب رنگ به کار خود بپردازد.

طباطبایی بحث فلسطین را بیشترین کار کاریکاتوریست‌ها بیان و گفت: کاریکاتور ابزاری جدی در رسانه‌ها است و در جنگ نرم دشمن یک نوع اسلحه است و باید اذعان کرد که ایرانیان خیلی خوب از سلاح کاریکاتور در مورد داعش استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcenz8x.jh8wei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما