سه شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب : 32339

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۰۹

قم نيوز : قم نگار: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۰۹پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
به گزارش قم نگار، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۰۹به شرح زیر است:

آیت الله جعفر سبحانی: تاریخ وهابیت با خون ریزی و تکفیر همراه است
دکتر علی‌اکبر ولایتی: ایران تا آخر از ملت و دولت سوریه حمایت می‌کند
حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی: تفسیر قانون اساسی وظیفه شورای نگهبان است
حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی: مسئولان باید روحیه استکبارستیزی داشته باشند
رئیس سازمان انرژی اتمی: کمک‌های ایران به عراق نبود داعش بغداد را تصرف می‌کرد
وزیر دفاع: ایران برای تأمین امنیت خود نیاز به مجوز ندارد


** جام جم ۹۴/۶/۹
* وزیر دفاع: ایران برای تامین امنیت خود نیاز به مجوز ندارد
سردار دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان این‌که ملت ایران برای تامین امنیت خود نیازی به مجوز از مقامی ندارد، گفت: نظام سلطه تمام تلاش خود را به کار گرفته تا سخت‌ترین شرایط را بر کشور تحمیل کند، گرچه ملت همیشه در صحنه ایران در نهایت طرف پیروز هر نبردی خواهد بود.
* «م.ش» بازداشت شد
«م.ش» یکی دیگر از متهمان پرونده دکل ۸۷ میلیون دلاری با دستور مقامات قضایی بازداشت شد. این گزارش حاکی است، برای موارد فساد در دوره‌های مختلف مدیریتی شرکت تاسیسات دریایی از زمان تاسیس تاکنون، پیگیری‌های قضایی در حال انجام است و برای دو نفر از مدیران عامل سابق این شرکت پرونده‌های قضایی تشکیل شده است.
* راهبرد «یک‌صدا، یک فهرست» اصولگرایان
محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران این حزب با اشاره به نشست مشترک موتلفه، پایداری و ایثارگران گفت: اصولگرا، اصولگراست.
تندرو و افراطی، معتدل و سنتی نداریم. وی درباره وحدت اصولگرایان هم یادآور شد: راهبرد «یک‌صدا، یک فهرست» بدون سهم‌خواهی شخصی و گروهی هیچ یک از تشکل‌های اصولگرا اکنون به صورت یک گفتمان درآمده است.

** همشهری ۹۴/۶/۹
* واشنگتن پست نوشت: «دبی واسرمن شولتز» رئیس کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا و نماینده فلوریدامانع تصویب قطعنامه حمایت از توافق هسته‌ای در نشست فصل تابستان این حزب شد.
* روزنامه الرای کویت به نقل از منابع مطلع نوشت :، شاه سعودی در سفر آتی خود به آمریکا به اوباما پیشنهاد خواهد کرد که در مقابل حمایت ریاض از توافق هسته‌ای، واشنگتن صراحتا مواضع ریاض در سوریه و یمن را تایید کند.

** کیهان ۹۴/۶/۹
* اوباما از طریق توافق هسته‌ای به دنبال تغییر خاورمیانه است
روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت: توافق عنصری تعیین‌کننده در پروژه ریاست جمهوری آمریکا برای تغییر خاورمیانه است.
«جیمز جفری» سفیر سابق آمریکا در عراق در یادداشتی در واشنگتن پست نوشت: ابزارهای بوش و اوباما متفاوت است، اما هدفشان نه.
* پیکرهای ۷۷ شهید چهارشنبه وارد کشور می‌شود
پیکرهای ۷۷ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس روزچهارشنبه از طریق مرز بین‌المللی شلمچه وارد میهن اسلامی می‌شوند.سرهنگ حسین عشقی مسئول تفحص شهدای ایران در عراق گفت: این شهدا در منطقه عملیاتی فاو، شرق دجله و زبیدات در کشور عراق و در عملیات‌های والفجر یک، خیبر و بدر در تک دشمن بعثی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

** شرق ۹۴/۶/۹
* تغییر استانداران و فرمانداران با رویکرد انتخاباتی نیست
عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور، با بیان اینکه تقریبا ٣٨ نفر از فرمانداران ما تاکنون تغییر نکرده‌اند که اکثر آنها با سیاست‌های دولت هماهنگ هستند.
وی درباره شائبه تغییرات استانداران و فرمانداران با رویکرد انتخاباتی نیز گفت: تغییرات در این سطح، با رویکرد انتخاباتی نخواهد بود. ممکن است ما در روز انتخابات تصمیم به تغییر استانداری بگیریم، اگرچه این کار برایمان هزینه زیادی دارد، اما اگر لازم باشد، حتما این کار را می‌کنیم.
* استرداد متهمان اختلاس ۲۰۰میلیارد تومانی از امارات
دو نفر از مجرمان فراری که متهم به اختلاس از یکی از بانک‌های کشور هستند، روز پنجشنبه ٢٢ مرداد گذشته با همکاری پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی از کشور امارات متحده عربی مسترد شدند. این دو نفر به ‌نام‌های «ن- د» و «ف- د» تحت تعقیب شعبه ٢٢ مجتمع قضائی امور اقتصادی تهران بودند.

** ایران ۹۴/۶/۹
* تقدیم سه استوارنامه به رئیس جمهوری
روز گذشته سفرای جدید کشورهای ایرلند، سنگاپور و مغولستان، در دیدارهایی جداگانه، استوارنامه‌های خود را به رئیس جمهوری تقدیم کردند. حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در این دیدارها، به روابط اقتصادی و فرهنگی ایران با کشورهای متبوع این سفرا، بویژه در شرایط پس از تحریم اشاره و برافزایش مناسبات تأکید کرد.
* تلاش برای اعتراض مستند به رأی دادگاه مرتضوی
وکیل‌مدافع اولیای‌دم روح الامینی گفت: «اعتراض‌مان به رأی صادره در مورد پرونده سعید مرتضوی را ظرف چند روز آینده به دادگاه ارائه خواهیم کرد». میرمجید طاهری افزود: «در حال جمع‌آوری دلایل محکم هستیم تا اعتراض‌مان را به صورت مستند ارائه دهیم».
* ابقای قاضی پرونده‌های احمدی‌نژاد و کهریزک
سیامک مدیر خراسانی قاضی بازنشسته دستگاه قضا با ابلاغ رسمی رئیس قوه قضائیه، فعالیت خود را به عنوان رئیس شعبه دادگاه کیفری یک تهران آغاز کرد.
* معاون اول رئیس جمهوری:دولت در مبارزه با فساد کوتاه نمی آید
اسحاق جهانگیری با بیان اینکه ما در مبارزه با مفاسد جدی هستیم، تاکید کرد: من جدی هستم و کمترین تردیدی در این مسیر به خود راه ندادم، همچنان که دولت نیز به خود تردیدی راه نمی‌دهد.
معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: علت این جدیت هم این است که وضع مفاسد در کشور بسیار بد شده است. اینکه گفته می‌شود مفاسد سیستمی مانند یک موریانه به جان کشور افتاده است، یک واقعیت است و باید همه همت کنیم و نباید بگذاریم این راه متوقف شود.

** جمهوری اسلامی ۹۴/۶/۹
* بعضی‌ها اختلافات را به اصول رسانده‌اند
آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی:اگر چه اصلاح طلب و اصولگرا یک نام است و اختلافات آنان باید در سلیقه و شیوه‌های اداره جامعه باشد، اما متاسفانه شاهدیم که بعضی‌ها اختلافات را به اصول رساندند و حرف‌های برخاسته از کینه می‌زنند.
هیچ اصولگرای راستینی نمی‌تواند اصلاح‌طلب نباشد وهیچ اصلاح طلب حقیقت‌جویی نمی‌تواند اصولگرا نباشد
* سفر پنج روزه آیت‌الله العظمی نوری همدانی به جمهوری آذربایجان
حضرت آیت‌الله العظمی نوری همدانی به دعوت جمعی از علمای جمهوری آذربایجان به این کشور سفر می‌کند.
ایشان در زمان حضور پنج روزه خود در کشور آذربایجان دیدارهای مختلفی با مسلمانان، علما، اندیشمندان و نخبگان این کشور خواهند داشت و از مراکز دینی و مذهبی و علمی نیز بازدید می‌کنند.
* کشورهای عربی در قعر لیست کشورهای آزاد جهان
در تازه‌ترین گزارشی که توسط سه موسسه خارجی درباره میزان آزادی در ۱۵۲ کشور جهان در سال ۲۰۱۲ (۱۳۹۲) تهیه شده است، کشورهای عربی در آخرین جایگاه برخورداری از آزادی قرار دارند.
در این گزارش که در اواسط ماه اوت ۲۰۱۵ تهیه شده، اردن با قرار گرفتن در جایگاه ۷۸، اولین کشور عربی در زمینه برخورداری از آزادی است. الجزایر و یمن نیز با قرار گرفتن در رتبه‌های ۱۴۶ و ۱۴۸ در پایین این فهرست قرار دارند.

** وطن امروز ۹۴/۶/۹
* حجت الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاييه اعلام كرد؛تبرئه‌ مرتضوي از كهريزك قطعي نيست
ممنوع التصویر بودن رييس جمهور دولت اصلاحات در حد اخبار و تصویر است.
در بازرسی از زندان اوین ۳۰ سکه طلا و یک تلفن همراه از مهدی‌هاشمی کشف شد.
* به وحدت اصولگرایان امیدوارم
دبیر کل جمعیت ایثارگران گفت: دشمنان داخل و خارج تلاش می‌کنند انسجام و وحدت اصولگرایی شکل نگیرد و اصولگرایان باید با وحدت، صبوری و تدبیر این وحدتی را که شکل گرفته پایدار پیش ببرند.
حسین فدایی گفت: خوشبختانه فضای همدلی میان اصولگرایان فضای بسیار خوبی است و من به وحدت اصولگرایان امید بسیاری دارم.
* آغاز عملیات آزادسازی الخالدیه
یک منبع امنیتی عراق از آغاز عملیات نظامی برای حمله به الخالدیه در منطقه الانبار و تشدید حملات هوایی نیروهای ائتلاف به مواضع گروه تکفیری - صهیونیستی داعش خبر داد. این منبع اعلام کرد عملیات نظامی، روز شنبه در الخالدیه آغاز شده است و جنگنده‌های اف۱۶ حملات خود را به مواضع گروه داعش تشدید کرده‌اند.

** جوان ۹۴/۶/۹
* ورود پيكر ۹۶ شهيد از مرزهاي باشماق و شلمچه
سردار سيدمحمد باقرزاده فــرمانـده كميتــه جست‌وجوي مفقودين ستاد كل نيروهاي مسلح از ورود پيكر ۹۶ شهيد از مرزهاي باشماق و شلمچه به كشور خبر داد.
* کوثری: نباید توجه به برجام موجب غفلت از نفوذ آمریکا شود
اسماعیل کوثری نماینده تهران در مجلس معتقد است اینکه همه هم و غم جوانان بر روی مسئله برجام گذاشته شود و از مسئله نفوذ آمریکا در منطقه و ایران غافل شویم، اشتباه است.
* تظاهرات ضد نژادپرستي در امريكا
ايالت‌هاي ايلينوي و مينه سوتاي امريكا شاهد برگزاري تظاهرات عليه خشونت و نژادپرستي پليس عليه سياهپوستان بود.

** آفتاب یزد ۹۴/۶/۹
* عربستان جنایتی دیگر در یمن رقم زد
عربستان دیروز با بمباران یک کارخانه در استان حجه یمن حدود ۳۶ غیرنظامی را به خاک و خون کشید.
* ادامه تظاهرات "زباله" در لبنان
برای چندمین بار در روزهای اخیر هزاران نفر در بیروت، پایتخت لبنان، برای اعتراض به فساد و ناکارآمدی حکومت به خیابان ریختند.
حضور نیروهای امنیتی سنگین بود و بیم آن می‌رفت که اعتراضات به درگیری منجر شود، اما این تظاهرات عمدتا به طور مسالمت‌آمیز پیش رفت.تقاضای تجمع‌کنندگان این است که وزیر محیط‌زیست در سه روز آینده استعفا بدهد.

** رسالت ۹۴/۶/۹
* دستاورد هسته‌اي به برکت وجود ولي فقيه حاصل شد
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي، ولي فقيه را محوريت نظام اسلامي عنوان وتأکيد کرد که تمام دستاورد هسته‌اي کشورمان به برکت وجود ولي فقيه صالح بوده است.
حجت الاسلام والمسلمين محمدحسن ابوترابي فرد درمراسم بزرگداشت شهيدان رجايي وباهنردرمدرسه رفاه سخن گفت: کدام عاقلي است که ترديد کند اگرمحوريت ولي فقيه نبود هرگزنظام شاهنشاهي فرونمي‌ريخت ومردم هرگزپيروزنمي‌شدند.
* پيام نظام جمهوري اسلامي صلح و مبارزه با تروريسم جهاني است
عضوجامعه مدرسين حوزه‌ علميه قم گفت: پيام نظام جمهوري اسلامي صلح ومبارزه با تروريسم جهاني و مقاومت دربرابراستکبار است.آيت الله عباس کعبي با گراميداشت هفته دولت وياد وخاطره شهيدان رجايي و باهنر و بزرگداشت روز مبارزه با تروريسم عنوان کرد: شهادت شهيدان رجايي و باهنر، سند همراهي وهمگامي استکبارجهاني با تروريست است.
* طيب نيا :در حال خروج از رکود هستيم
وزير امور اقتصادي و دارايي با بيان اينکه نرخ تورم از ۴۰ درصد تا ۱۴ درصد کنترل شد، گفت: در عين حال نرخ رشد اقتصاد از منفي ۶/۱ درصد به ۳ درصد رسيده و در حال خروج از رکود هستيم. علي طيب نيا با اعلام اينکه دولت با تهاتر و فروش اوراق، بدهي‌هاي خود را بازپرداخت خواهد کرد، گفت: تصميم داريم با جاري کردن نقدينگي به بازار سرمايه به مشکلات اين بخش رسيدگي کنيم.

** مردم سالاری۹۴/۶/۹
* ايراد به انتخابات الکترونيکي
سيامک‌ ره‌پيک معاون اجرايي و امور انتخابات شوراي نگهبان از واصل شدن جدول زمان‌بندي برگزاري انتخابات الکترونيک از سوي وزارت کشور به شوراي نگهبان خبر داد و گفت: جدول زمان‌بندي برگزاري انتخابات الکترونيک از وزارت کشور به شوراي نگهبان آمده است، اما به‌دليل اينکه اشکالاتي داشته، آن را به وزارت کشور برگردانديم تا اصلاح کنند.
* نبايد از فعاليت‌هاي در چارچوب قانون نگران باشيم
محمد‌حسين مقيمي معاون سياسي وزير کشور در خصوص فعاليت احزاب و درخواست مجوز از وزارت کشور گفت: نبايد از اينکه عده‌اي مي‌خواهند فعاليتي در چارچوب قانون انجام دهند نگران باشيم،‌ بلکه بايد از اين اتفاق خوشحال باشيم، بايد از فعاليت عده‌اي احساس نگراني کنيم که براي اخذ مجوز فعاليت مراجعه نمي‌کنند و در عين حال نيز فعال هستند.

** آرمان ۹۴/۶/۹
* عراقچي سخنگوي وزارت خارجه مي‌شود؟
به احتمال زياد مرضيه افخم در آينده‌اي نزديك ديگرسخنگوي وزارت امور خارجه نخواهد بود و ممكن‌است سيد عباس عراقچي جاي او را در اين پست بگيرد.
* اظهارنظر درباره برجام زود است
حمید بعیدی‌نژاد مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران گفت: با توجه به این که در حال حاضر قرار است برجام در مجالس کشورها بررسی شود، هنوز زود است که در مورد نتیجه آن اظهارنظر کنیم.
* جهانگيري در حال تهيه دفاعيات خود است
معاون حقوقي رئيس‌جمهوري درباره شكايت محمود احمدي‌نژاد از معاون اول رئيس‌جمهوري، گفت: آقاي جهانگيري در حال تهيه دفاعيات خود درباره اين شكايت است.
الهام امين‌زاده همچنين با اشاره به پرونده برخي مديران ارشد دولت قبل كه هم‌اكنون در زندان هستند، خاطرنشان كرد: پرونده اين افراد و برخي تخلفاتي كه در گذشته در نهاد رياست‌جمهوري وجود داشته، در حال تكميل است.

** فرهیختگان ۹۴/۶/۹
* ایران تا آخر از ملت و دولت سوریه حمایت می‌کند
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد که ایران تا آخر از ملت و دولت سوریه حمایت می‌کند و با هر نوع مداخله خارجی در امور داخلی سوریه مخالف است.
علی‌اکبر ولایتی تصریح کرد: «ما باید بدانیم وقتی دشمنان همگی متحدند که بشار اسد باید کنار برود و یک دولت جدید در سوریه روی کار بیاید، در درجه اول با آن مخالفت کنیم و بعد با دقت به دلایل آن فکر کنیم.

** آفرینش ۹۴/۶/۹
* اعدام بيش از ۳۰۰۰ تن در سوريه توسط داعش
ديده‌بان حقوق بشر سوريه اعلام کرد که گروه تروريستي داعش از ژوئيه سال ۲۰۱۴ ميلادي، ۳۱۵۶ تن را در استان‌هاي مختلف سوريه اعدام کرده است.
داعش در طول يک ماه گذشته ۹۱ تن شامل ۳۲ غيرنظامي از جمله دو شهروند بالاي ۱۸ سال، ۳۹ عضو خود از جمله يک فعال رسانه‌اي، ۱۱ عضو گروه‌هاي مخالف و دستکم ۹ عضو نيروهاي دولت سوريه و نيروهاي مسلح وابسته به آن را اعدام کرده است و اکثر اين اعدام‌ها با قطع سر از بدن انجام شده است.
* نتانياهو: توافق هسته اي، اهداف نظامي ايران را حفظ می‌کند
بنيامين نتانياهو نخست وزير اسراييل مدعي شد: ايران بعد از لغو تحريم‌هاي بين المللي، ميلياردها دلار براي حمايت از تروريسم هزينه خواهد کرد.
نتانياهو در نشست خبري با " متيو رنتسي" همتاي ايتاليايي خود در شهر فلورانس گفت: توافق هسته اي، به ايران قدرت راه اندازي زير ساخت‌هايي را می‌دهد که از طريق آنها به سلاح هسته اي دست می‌يابد.رئيس کابينه اسرائيل ضمن طرح ادعاي "نظامي بودن برنامه اتمي ايران" گفت: توافقي که به تازگي به دست آمد اهداف نظامي ايران را حفظ می‌کند. خطري که در آينده از ايران خواهد آمد بزرگترين خطر براي آينده است.

** قدس ۹۴/۶/۹
* کمکهای ایران به عراق نبود، داعش بغداد را تصرف می‌کرد
رئیس سازمان انرژی اتمی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی سی تی‌وی چین گفت: آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که به جای تقابل با ایران، بهتر است با این کشور تعامل کنند. علی اکبر صالحی افزود: اگر کمک‌های ایران نبود، بغداد تا کنون به تصرف داعش در آمده بود. از این رو، ما از هر کمک دیگری از سوی هر کشور دیگری که متعهد به مبارزه با افراط گرایی باشد، استقبال می‌کنیم.
* پاک کردن شعارهای مرگ بر آمریکا در تهران
در روزهای اخیر اتفاق جالب توجهی در سطح شهر تهران رخداده، به طوری که شعارهای مرگ بر آمریکا از دیوار‌های شهر پاک شده است؛ البته صبح دیروز این عملیات پاک‌سازی به دیوارهای سفارت سابق آمریکا نیز رسید و شعارهای مرگ بر آمریکا از دورتادور دیوار سفارت پاک شد.
* مشاور رئیس جمهور در سیستان و بلوچستان: از منتقدان شکایت نکنیم
حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور در امور فرهنگی گفت: هیچ دستگاه دولتی نباید از منتقدان رسانه‌ای و مطبوعاتی شکایت کند، اگر بنابر انجام شکایتی شد این مساله به دستور رئیس جمهور در یک کمیته حقوقی رسانه‌ای در درون دولت مورد بررسی قرار گرفته و اگر چاره‌ای جز شکایت نبود، بعد شکایت می‌کنیم.

** قانون۹۴/۶/۹
* ايران نقش پررنگي در مسائل منطقه‌اي خواهد داشت
صابر حسین چودری رئیس اتحادیه بین المجالس جهان تعامل مجلس شورای اسلامی با این اتحادیه را بسیار خوب و فشرده خواند و با استقبال از توافق هسته‌ای اخیر گفت: با این توافق، ایران نقش پررنگ تری در مسائل منطقه و جهان خواهد داشت.

** خراسان ۹۴/۶/۹
* جوانفکر: احمدي‎نژاد در انتخابات کانديدا نمي‎شود
جوانفکرمشاور رسانه‎اي احمدي‎نژاد گفت: نسبت‎هاي خلاف واقع آقاي توکلي عليه رئيس جمهور سابق در حالي ابراز می‌شود که طي دو سال گذشته از يک سو دکتر احمدي نژاد، مشي سکوت مطلق را در پيش گرفته‌اند و از سوي ديگر دفتر رئيس دولت‌هاي نهم و دهم بارها و به صراحت، تصميم قطعي ايشان مبني بر عدم شرکت در انتخابات پيش رو را مورد تاکيد قرار داده است.
* بررسي مسائل مربوط به شوراي مرکزي «اتحاد ملت» در کميسيون ماده ۱۰
ميرمحمدي عضو ناظرمجلس درکميسيون ماده ۱۰ درپاسخ به انتقادات مطرح شده درباره سوابق سوء اعضاي شوراي مرکزي حزب اتحاد ملت ايران وموضع کميسيون نسبت به مجوز نهايي اين حزب اظهار داشت:قرارشده است اين موضوع درکميسيون بررسي شود.
* پارس نيوز مدعي شد:
شوراي نگهبان قانون اساسي براي جلوگيري از هر گونه شائبه اي درخصوص شرط احراز اجتهاد نامزدهاي انتخابات خبرگان، احتمالا وضعيت شرکت در آزمون علمي احراز اجتهاد پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري را عمومي می‌کند.
بر اين اساس در صورتي که اين موضوع، اجرايي شده باشد، آن دسته از افرادي که سابقه نمايندگي در مجلس خبرگان رهبري را دارند، اجتهاد آنها در دوره‌هاي گذشته اثبات شده، ديگر نيازي به شرکت در آزمون احراز اجتهاد انتخابات مجلس خبرگان رهبري امسال را ندارند .

** اعتماد ۹۴/۶/۹
* شيخ‌الاسلام مشاور امور بين‌الملل رييس مجلس،درباره انتشار خبري مبني بر ديدار دو سناتور امريكايي با علي لاريجاني در سفر به نيويورك گفت: صحبت‌هايي بوده ولي هنوز هيچ چيز قطعي نشده، اين درخواست از طرف امريكا بوده است.
* پيش‌نويس لايحه برنامه ششم توسعه تقديم دولت شد
محمدباقر نوبخت سخنگوي دولت در حاشيه نشست هيات دولت اعلام كرد: ارايه پيش‌نويس لايحه برنامه ششم توسعه در خصوص احكام موردنياز نيز به دولت تقديم شد و تا پايان شهريورماه در كميسيون‌هاي مختلف دولت بررسي مي‌شود و اميدواريم بتوانيم قبل از آغاز سال ١٣٩٥ يعني آغاز برنامه ششم توسعه آن را با همكاري مجلس به تصويب رسانده و اجرايي كنيم.
* بدهي خارجي ايران ٥/٥ ميليارد دلار شد
بدهي خارجي كشور در خرداد ماه امسال با ٣٧٧ ميليون دلار افزايش نسبت به اسفند ٩٣ به ٥ ميليارد و ٤٨٤ ميليون دلار رسيد.
روند بدهي‌هاي كشور در سه سال اخير با توجه به تحريم‌ها حدود ٩ ميليارد دلار كاهش يافته است.

** شهروند ۹۴/۶/۹
* سفر غیرمنتظره وزیر خارجه آلمان به افغانستان
«فرانک والتر اشتاین‌مایر»، وزیر خارجه آلمان در سفری غیرمنتظره روز گذشته وارد کابل، پایتخت افغانستان شد. وزیر خارجه آلمان در این سفر که گفته می‌شود بنا به دلایل امنیتی از قبل اعلان نشده بود، دولت کابل را به ادامه مذاکرات با پیکارجویان طالبان فراخواند.

** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
تحقق موافقتنامه استرداد مجرمان میان ایران و ژاپن

میزان/ علی لاریجانی رییس مجلس که برای شرکت در اجلاس روسای مجالس عضو اتحادیه بین‌المجالس جهان در نیویورک به سر می‌برد، در دیدار با تاداموری اوشیما همتای ژاپنی خود، با اشاره به تصویب موافقت‌نامه استرداد مجرمان میان دو کشور گفت: ژاپن می‌تواند در پساتحریم از زمینه‌های گسترش روابط بر اساس منافع متقابل به نحو شایسته استفاده کند.

تاریخ وهابیت با خون‌ریزی و تکفیر همراه است
حوزه/ آیت الله جعفر سبحانی گفت: در زمان طاغوت با مادی‌گرایان مقابله می‌کردیم که با نبوت و توحید سر جنگ داشتند، ولی امروز دشمنی که در میدان است و با اسلام و تشیع مبارزه می‌کند، وهابیت است. وی افزود: تاریخ وهابیت با خون‌ریزی و تکفیر همراه بوده است.

حضور بعثی‌ها در دولت عراق مانع اخراج داعش است
حوزه/ آیت الله علوی گرگانی در دیدار با فرماندهان گروه النجباء عراق گفت: داعش و دشمنان عراق از نفوذ بعثی‌ها در بدنه دولت عراق استفاده کردند و وارد این کشور شدند. اگر آنها از بین نروند، دفاع از عراق و بیرون کردن داعش مشکل است.

تفسیر قانون اساسی وظیفه شورای نگهبان است
رسا/ حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی با اشاره به اصل ۹۸ قانون اساسی گفت: تفسیر قانون اساسی بر عهده شورای نگهبان بوده و انتظار نیست که مسئولی به خصوص در تشکیلات اجرایی، هم کار اجرا و هم تفسیر قانون اساسی را بر عهده بگیرد.

مسئولان باید روحیه استکبارستیزی داشته باشند
حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی، با تاکید بر اینکه مسئولان انقلاب و نظام باید همواره روحیه دشمن‌شناسی و استکبارستیزی را در خود ایجاد کنند گفت: شهید رجایی در دوران ریاست جمهوری خود همواره به مبانی انقلاب پایبند بود و هیچگاه با دشمنان نظام سازش نمی‌کرد.

تلاش دستگاه‌های امنیتی برای برگزاری انتخابات سالم
مهر/ حجت الاسلام سید محمود علوی با اشاره به پیش‌بینی رییس جمهور درباره انتخابات سال جاری، گفت: وزارت اطلاعات و دستگاه‌های امنیتی در پی این هستند که پیش‌بینی رییس جمهور برای برگزاری انتخابات سالم و رقابتی تحقق یابد.

مذاکرات هسته‌ای نشان داد تحریم نتیجه نمی‌دهد
مهر/ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، در دیدار خوان کارلوس آلورالده معاون وزیر خارجه بولیوی که به ایران سفر کرده، با اشاره به جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای گفت: ما نشان دادیم که فشار و تحریم اقتصادی علیه کشورها نتیجه نمی‌دهد.

ارائه برجام به مجلس، منافع ملی را تامین نمی‌کند
ایسنا/ محمدرضا باهنر نائب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت و مجلس در گفتگوهایشان درباره موضوع ارائه یا عدم ارائه لایحه برجام به تفاهم می‌رسند، در عین حال گفت: ارائه لایحه برجام به مجلس، نمی‌تواند منافع ملی را تامین کند. البته این نظر شخصی من است و نظر مجلس نیست.

رزمایش اقتدار ثارالله سپاه پاسداران برگزار می‌شود
ایلنا/ رزمایش اقتدار ثارالله سپاه پاسداران، با هدف نمایش اقتدار و وحدت ملی، با شعار امنیت پایدار، اقتدار ملی، تجلی همدلی و همزبانی در هفته جاری برگزار خواهد شد.

غافلگیری تازه‌ای برای متجاوزان سعودی داریم
تسنیم/ سرهنگ شرف لقمان سخنگوی نیروهای مسلح یمنی با تاکید بر اینکه اکنون ابتکار عمل به دست ارتش یمن افتاده و متجاوزان به اقدام‌های واکنشی روی آورده‌اند گفت: برای متجاوزان سعودی غافلگیری‌های تازه‌ای داریم.

داعش در مرزهای ایران حضور ندارد
مهر/ سردار عبدالله عراقی جانشین نیروی زمینی سپاه درباره موقعیت داعش در مرزهای کشور گفت: در حال حاضر در مرزها داعش را نداریم و حتی در نزدیک مرزهای کشور نیز داعش حضور ندارد. وی در عین حال تاکید کرد: سپاه پاسخگوی هر گونه تهدید است.

وزیر جهاد کشاورزی عذرخواهی کرد
ایرنا/ محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی با عذرخواهی از گندمکاران طلبکار از دولت به دلیل تاخیر در پرداخت پول گفت: به زودی پول این بخش تامین خواهد شد. وی افزود: خوشبختانه ۷ میلیون ۸۵۰ هزار تن گندم تا امروز خریداری شده که این مقدار به ۸ میلیون تن خواهد رسید.

پرونده ۱۲ متخلف دکل‌های نفتی تقدیم قوه قضاییه شد
مهر/ امیرعباس سلطانی عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: پرونده و پاسپورت ۱۲ نفر از متخلفانی که در موارد متعدد در اقدامات خلاف قانون مربوط به معاملات دکل‌های نفتی نقش داشته‌اند، در اختیار بنده است و تمام آنها به قوه قضاییه معرفی شده، اما تا زمانی که سیر قضایی طی نشود، اعلام اسامی امکانپذیر نیست.

تغییرات سیاسی سرمایه را به کشور ما جلب نمی‌کند
ایلنا/ سردار نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: این تفکر که برای جلب سرمایه خارجی باید سیاست خارجی را تغییر دهیم، عقیم و بی‌فایده است و تغییرات سیاسی سرمایه را به کشور ما جلب نمی‌کند؛ چرا که سرمایه‌گذاری اقتصادی از منطق اقتصادی پیروی می‌کند، نه از منطق سیاسی.

رد توافق نشان‌دهنده اختلال نظام سیاسی امریکاست
ایلنا/ ریچارد هاس رییس شورای روابط خارجی امریکا در مقاله‌ای در «وال ‌استریت ‌ژورنال» از سناتور‌های آمریکا خواست تا به توافق هسته‌ای با ایران رای مثبت بدهند. وی نوشته است: رد کردن توافق، این مساله را در ذهن جامعه جهانی و افکار عمومی مطرح می‌کند که عملکرد سیاسی آمریکا دچار اختلال شده است. از طرف دیگر موافقت ساده با این توافق، کاستی‌هایش را مشخص نمی‌کند.

شبکه یکپارچه پدافند هوایی، ضامن امنیت ایران است
فارس/ ستاد کل نیروهای مسلح با صدور بیانیه‌ای با گرامیداشت دهم شهریور روز پدافند هوایی، شبکه یکپارچه و مطمئن پدافند هوایی کشور را در برابر تهدیدات هوایی دشمن، مایه امنیت و افتخار ایران دانست و تاکید کرد: بازدارندگی و اقتدار دفاعی کشور به نقطه‌ای رسیده که امکان تعرض از سوی قدرت‌های استکباری را با دشواری‌های فراوان روبرو ساخته است.

نامه اوباما به سناتور ندلر درباره ایران و اسرائیل
فارس/ باراک اوباما رییس جمهور امریکا، دو هفته پیش در راستای تصویب توافق هسته‌ای، نامه‌ای به سناتور جرالد ندلر نوشت. او در این نامه که بخش اعظم آن به رویکرد واشنگتن در قبال اسرائیل در دوران پساتوافق اختصاص یافته، تاکید کرده که دولت او قصد دارد تل‌آویو را بیش از پیش از لحاظ نظامی تجهیز کند.

درباره سرنوشت امام موسی صدر معامله نمی‌کنیم
ایسنا/ نبیه بری رییس مجلس لبنان در سخنرانی خود به مناسبت سالروز ناپدید شدن امام موسی صدر با تاکید بر اینکه درباره سرنوشت امام موسی صدر و دو همراه وی هرگز معامله نخواهیم کرد، گفت: تنها راه عادی‌سازی روابط ما و لیبی این است که این کشور درباره مشخص شدن سرنوشت امام موسی صدر با لبنان همکاری کند.

۷۵نماینده سابق کنگره، خواستار رای مثبت به توافق
نامه/ ۷۵ نماینده سابق کنگره امریکا، در نامه‌ای از نمایندگان کنونی کنگره خواستند هزینه‌های عدم اجرای توافق هسته‌ای را در نظر بگیرند و به آن رای مثبت بدهند. در این نامه آمده است: حمایت از توافقنامه نمی‌تواند بدون خطر باشد ولی این خطرات باید با شرایطی سنجیده شود که اگر این توافقنامه از سوی شما رد شود چه خطرات دیگری به وجود خواهد آمد.

بولتون: عربستان و اسرائیل به هم نزدیک شده‌‌اند
نامه/ جان بولتون نماینده دولت بوش در سازمان ملل و از چهره‌های شاخص نومحافظه‌کاران امریکا، گفت: برجام سبب نزدیک شدن سعودی‌ها و اسرائیلی‌ها شده است. وی افزود: دولت اوباما کاری را که خیلی‌ها غیرممکن می‌دانستند،‌ انجام داده و آن نزدیکتر شدن عربستان سعودی و اسرائیل به هم بوده است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjhtet.uqe8tzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما