سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۰۰
کد مطلب : 32459
منبع : روابط عمومی شهرداری قم
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم:

فاز دوم تحول خطوط اتوبوس‌رانی چندین سال پاسخگوی نیاز مردم است

قم نيوز : قم نگار: مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم گفت: با اجرای فاز دوم طرح تحول شبکه خطوط اتوبوسرانی می‌توان برای چندین سال در حمل و نقل درون شهری خدمات مطلوبی ارائه کرد.
فاز دوم تحول خطوط اتوبوس‌رانی چندین سال پاسخگوی نیاز مردم است
به گزارش قم نگار،‌ سعید امراللهی در مراسم توجیهی طرح تحول شبکه خطوط اتوبوسرانی قم که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: رانندگان اتوبوس جزو معدود افرادی هستند که می‌توانند در بهبود وضعیت پر ترافیک خیابان‌های کلانشهرهایی همانند قم تاثیرگذار بوده و در تغییر رفتار و فرهنگ حمل و نقل عمومی موثر باشند.

وی با اشاره به اینکه در شهر قم حمل و نقل‌های مکمل مثل مترو نداریم و بار سنگینی به سازمان اتوبوسرانی محول شده است، عنوان کرد: سال ۹۰ سهم حمل و نقل عمومی درون شهری کشور ۴۰ درصد عنوان شد و برای مترو، قطار شهری و غیره، ۱۰ درصد بود اما با توجه به اینکه شهر قم هنوز این وسائل نقلیه را در کنار ناوگان اتوبوسرانی ندارد می‌توان گفت نیمی از حمل و نقل عمومی شهر قم توسط اتوبوس انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با بیان اینکه حمل و نقل درون شهری قم جزو معدود ناوگان‌هایی است که ۱۰۰ درصد به بخش خصوصی واگذار شده است گفت: بخش خصوصی در حمل و نقل شهر قم وظیفه سنگینی بر دوش دارد اما در این شرایط نشان داده می‌تواند خدمات مطلوبی ارائه کند.

امراللهی با بیان اینکه حضور بخش خصوصی موجب افزایش دو برابری ظرفیت ناوگان و رسیدن به مرز ۳۰۰ دستگاه اتوبوس در شهر قم شده است، تصریح کرد: بخش خصوصی در سال‌های اخیر به طور آزمایشی در ناوگان حمل و نقل قم حضور داشت که در این عرصه سربلند ظاهر شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۷ خط درون شهری و هشت خط حومه برای ناوگان مینی‌بوس‌رانی در قم تعریف شده است گفت: ۱۳۷ دستگاه مینی‌بوس به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شده که خدمات خوبی ارائه می‌دهند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با تاکید بر اینکه ما و بخش خصوصی باید در راستای پاسخگویی به نیازهای مردم از حمل و نقل عمومی قدم برداریم، اظهار کرد: سازمان اتوبوسرانی و مدیریت شهری در سال‌های اخیر اقدامات خوبی برای ترغیب مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی انجام داد که می‌توان به توسعه تجهیزات و راه‌اندازی پایانه‌ها در سطح شهر ازجمله پایانه پردیسان و زائر، راه‌اندازی خطوط ویژه، ایستگاه‌های VIP و... اشاره کرد.

امراللهی ادامه داد: میزان سفر در شهر قم متناسب با افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل ارتقاء پیدا کرده است اما این ظرفیت پاسخگوی جامعه شهری نیست چون قم با جمعیتی بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر بالغ بر ۷۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز دارد که ما نیمی از آن را نیز در اختیار نداریم.

وی با بیان اینکه سقائیان‌نژاد از ابتدای حضورش در شهرداری قم به نوسازی ناوگان عمومی تاکید داشته است، عنوان کرد: شهردار قم اعتبار خاصی برای نوسازی اتوبوس‌های درون شهری در نظر گرفت که ما پیگیر آن هستیم تا هرچه زودتر آنها را به ناوگان حمل و نقل خود اضافه کنیم.

امراللهی با بیان اینکه فاز نخست طرح تحول شبکه اتوبوسرانی را از سال گذشته آغاز کرده بودیم و نتیجه مطلوبی حاصل شد گفت: مرحله دوم طرح تحول خطوط اتوبوسرانی قم اکنون اجرایی می‌شود که مطمئنا این شبکه خطوط می‌تواند چندین سال در حمل و نقل درون شهری خدمات مطلوبی ارائه کند و پاسخگوی نیاز مردم باشد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم یادآور شد: در صورت اجرای صحیح فاز دوم طرح تحول شبکه خطوط اتوبوسرانی قم مردم ترغیب بیشتری به استفاده از این ناوگان خواهند داشت.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcco0q1.2bqip8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما