دوشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب : 3275
استاندار قم:

انتخابات یكی از عرصه های نمایش قدرت مردمی است

قم نيوز : قم نیوز: انتخابات به عنوان یكی از عرصه های مهم نمایش قدرت مردمی و تقویت كننده نقش الگو پذیری نظام است.
انتخابات یكی از عرصه های نمایش قدرت مردمی است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمدحسین موسی پور در نشست مشترك ستاد انتخابات و هیات های اجرایی و بازرسی، با اشاره به تجربه برگزاری بیش از ۳۰ انتخابات باشكوه و با مشاركت حداكثری مردم در طول حیات سه دهه نظام، گفت: هر چقدر حضور و مشاركت مردم در انتخابات تجلی بیشتری داشته باشد، به یقین الگو بودن نظام نیز نمایان تر خواهد شد.

وی به میزان مشاركت بالای مردم در انتخابات اشاره كرد و افزود: میانگین و نرم مشاركت مردم در همه انتخابات برگزار شده كشور بالاتر از دیگر كشورها بوده و این میزان مشاركت حتی در كشورهای مدعی دموكراسی نیز دیده نمی شود.

موسی پور ادامه داد: این حضور، مشاركت و همراهی مردم در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی بعنوان نقطه قوت و پشتوانه ای عظیم برای نظام و انقلاب محسوب می شود.

وی با اشاره به ویژگی های نظام انتخاباتی كشور، گفت: نظام انتخابات كشور مردمی ترین، سالم ترین و كامل ترین نظام انتخاباتی در دنیا بوده و مردم در همه فرایندهای اجرای آن نقش و حضور مستقیم دارند.

استاندار قم با بیان اینكه در آستانه برگزاری یك انتخابات مهم و سرنوشت ساز دیگری قرار داریم، تصریح كرد: این انتخابات علاوه بر شكل گیری یكی از اركان های مهم نظام، از جنبه های دیگر نیز حایز اهمیت بوده و مشاركت و حضور پرشور مردم در آن می تواند تعیین كننده و پیام های زیادی را برای كشورهای منطقه و جهان داشته باشد.

وی افزود: در چنین شرایطی اولین و مهم ترین وظیفه همه مجریان و دست اندركاران امر انتخابات باید فراهم كردن زمینه و بستر حضور و مشاركت حداكثری مردم بوده و تلاش كنند تا همه موانع، ذهنیتها و هر آنچه كه ممكن است به این مساله خدشه وارد كند، برطرف كنند.

موسی پور ایجاد فضای رقابتی را از عوامل مهم مشاركت زا دانست و تصریح كرد: اگر فضای انتخابات، فضایی پر شور و رقابتی سالم باشد انگیزه ها را برای شركت در انتخابات بیشتر خواهد كرد.

وی با تاكید بر لزوم فراهم شدن بستر رقابتی سالم انتخاباتی افزود: خوشبختانه آمار بالا و تعدد نامزدها در این دوره از انتخابات، نوید چنین فضای پر تحرك و شور و نشاطی را داده است كه البته باید این فضا بدرستی هدایت شود.

موسی پور از اطمینان دادن به مردم، احزاب، فعالان سیاسی و كاندیداها از سلامت انتخابات بعنوان یكی دیگر از وظایف مهم مجریان انتخابات و از عوامل تاثیرگذار بر میزان مشاركت نام برد و گفت: مجریان و دست اندركاران امر انتخابات باید به جد مراقب توطئه هایی باشند كه در صدد زیر سوال بردن اصل سلامت انتخابات هستند.

وی تاكید كرد: دست اندركاران برگزاری انتخابات، باید قانون را ملاك كار خود قرار داده و با رعایت قانون به وظایف خود عمل كنند.

موسی پور ضمن قدردانی از مسئولیت پذیری مجریان و دست اندركاران انتخابات استان در پذیرش امور اجرایی و نظارتی انتخابات، ابراز امیدواری كرد: با همكاری، تعامل و قانون مداری همه اعضا و مسئولان، شاهد برگزاری انتخاباتی باشكوه و با مشاركت حداكثری مردم و ثبت برگ زرین دیگری بر افتخارات نظام باشیم.

وی در ادامه با اشاره به تفاوتهای بنیادی و ریشه ای نظام مقدس جمهوری اسلامی با سایر نظام های رایج دنیا، تصریح كرد: تاكنون حكومت ها و نظام های سیاسی متعددی مبتنی بر اراده فردی و جمعی شكل گرفته اند، اما امروز ناكارآمدی همه این مدل ها به اثبات رسیده است.

موسی پور با بیان اینكه جمهوری اسلامی ایران مدل و ساختار جدید حكومتی به دنیا معرفی كرده است، افزود: دو شاخصه اصلی این ساختار، مردم و دین است.

وی با اشاره به اینكه انقلاب اسلامی با تكیه بر جوهره دینی، پشتوانه مردم و ولایت فقیه در برابر همه توطئه ها ایستادگی كرده است، عنوان كرد: این عناصر قوام و دوام ویژه ای به نظام بخشیده و با اثبات كارآمدی آن امروز نظام و انقلاب اسلامی را بعنوان یك نظام الگو در جهان مطرح كرده است.

گفتنی است ۶۱ داوطلب نمایندگی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در قم ثبت نام كردند كه از این تعداد ۵۳ نفر مرد و هشت نفر زن می باشند.

شش نفر از ثبت نام شدگان روحانی و دارای مدارك حوزوی، پنج نفر دارای مدرك دكتری، ۳۹نفر دارای مدرك كارشناسی ارشد، ۱۱ نفر دارای مدرك كارشناسی هستند كه با استناد به بند های قانون اساسی حائز شرایط ثبت نام شناخته شده اند.

انتهای پیام/۱05
https://qomnews.ir/vdci.yapct1arwbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما