دوشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 3284
در نشست هم اندیشی و تکریم نخبگان تبلیغ صورت گرفت؛

طرح راه کارهای جدید در تبلیغ تخصصی توسط نخبگان

قم نيوز : قم نیوز: نشست هم اندیشی و تکریم نخبگان امر تبلیغ با حضور رئیس و مسئولین دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار و راه کارهای جدیدی در امر تبلیغ تخصصی توسط نخبگان این رشته صورت مطرح شد.
طرح راه کارهای جدید در تبلیغ تخصصی توسط نخبگان
به گزارش قم نیوز، نشست هم اندیشی و تکریم نخبگان تبلیغ پیش از ظهر امروز در سالن جلسات دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و با حضور رئیس و مسئولین این دفتر و نیز جمعی از نخبگان و پیشکسوتان امر تبلیغ برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام زادهوش، معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی ضمن ارائه گزارشی از روند شکل گیری واحد نخبگان و فعالیت‌های صورت گرفته اظهار کرد: دفتر نخبگان دفتر تبلیغات اسلامی واحدی کم هزینه است که تاکنون موفق به اقدامات فراوانی شده است.

در ادامه این برنامه، برخی از مبلغین نخبه و پیشکسوت به ارائه مطالب و پیشنهادهایی در زمینه تبلیغ صحیح و تخصصی پرداختند که مهم‌ترین آنها پیشنهاد تاسیس تشکلی ویژه مبلغان نخبه بود که بتواند سیاست گذاری و برنامه ریزی‌های لازم را انجام داده و متولی امر تبلیغ به ویژه تبلیغ تخصصی باشد.

از دیگر پیشنهادهای مطرح شده در این نشست، ایجاد خبرنامه‌های تحقیقی و تقویم‌های تبلیغی بود که در زمینه راهنمایی مبلغین و ساماندهی آنها نقش موثری ایفا کند ضمن اینکه افراد حاضر در این جلسه خواستار مشارکت نخبگان در امر تهیه و تنظیم ره توشه‌های تبلیغی ویژه مناسبت‌های خاص شدند.

ارتقا سطح تبلیغ از طریق ارتقای سطح پژوهش در حوزه‌ها از سایر مواردی بود که نخبگان تبلیغ به آن اشاره کرده و خواستار تخصصی شدن تبلیغ دین با توجه به خصوصیات مناطق مختلف جهان برای تبلیغ جهانی شدند.

یکی از پیشنهادهای مطرح شده در این نشست مربوط به مسئله سطح بندی تبلیغ بود زیرا به اعتقاد نخبگان این رشته، تبلیغ نیز مانند آموزش دارای سطوحی است که برخی از آنها در جامعه مورد غفلت واقع شده‌اند و از جمله آنها می‌توان به بحث تبلیغ برای نخبگان اشاره کرد زیرا این امر سطوحی است که برای عموم قابل فهم نبوده و مخاطبان خاص خود را دارد.

دشمن شناسی و نقد فلسفه و تفکرات غربی نیز از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود که ضرورت آن مورد بررسی قرار گرفت ضمن اینکه برخی از نخبگان حاضر، توجه به ورود مبلغین به تشکل‌های مختلفی چون اتحادیه‌های صنفی گوناگون و تشکل‌های دانشجویی را مورد تاکید قرار دادند و علاوه بر آن، خواستار توجه به دغدغه‌های خانواده مبلغین و تعامل با نهادهای مربوطه برای پرهیز از موازی کاری شدند.

حجت الاسلام احمد واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه نیز در ادامه این نشست، ضمن تشکر از همه نخبگان و پیشکسوتان عرصه تبلیغ برای حضور در نشست هم اندیشی نخبگان، مواردی را در خصوص پیشنهادهای مطرح شده و نیز اقدامات صورت گرفته توسط این دفتر ارائه کرد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdci.vapct1ar5bc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما