شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب : 33976
منبع : ایرنا
رئیس موسسه روایت سیره شهدا:

آمریکا با روحیه استکباری خود، کشورهای منطقه را دچار تنش کرده است

قم نيوز : قم نگار: رئیس موسسه روایت سیره شهدا گفت: متاسفانه آمریکا به دلیل روحیه استکباری و خود بزرگ بینی خود، کشورهای منطقه از جمله سوریه، بحرین، عراق و افغانستان را دچار تنش کرده و در امور آنها دخالت می کند.
آمریکا با روحیه استکباری خود، کشورهای منطقه را دچار تنش کرده است
به گزارش قم نگار، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم افزود: استکبار جهانی فکر می کند مالک جهان است و در هر جای عالم می تواند دخالت می کند، آنها در ویتنام میلیونی مردم را به قتل رساندند، ولی امام راحل زیبا فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است و هیچ غلطی نمی تواند بکند.

وی ادامه داد: امروز چون آمریکا نژاد آنها سفید است به خاطر روحیه استکباری، سیاه پوستان را تحقیر می کنند و فکر می کند برهمه برتری دارد، این در حالی است که از نظر اسلام، هر کس بدون ملاک قرآنی خود را از دیگران برتر فرض کند در جبهه استکبار قرار دارد.

وی شیطان بزرگ را بهترین صفت برای آمریکا دانست و گفت: حضرت امام راحل بهترین صفت را برای این کشور متکبر و مزدور به کار بردند، قرآن هم به صراحت به ما می گوید از شیاطین نهراسید و ما نیز نباید از آمریکا، اسرائیل، آل سعود و ۱+۵هراس داشته باشیم، ترس باید فقط از خداوند متعال باشد.

ماندگاری خاطرنشان کرد: رکن اول استکبار ستیزی بزرگی خداوند را دیدن و شعار 'الله اکبر' است، ملت ایران با همین شعار در برابر شاه تا دندان مسلح و رژیم صدام با همه حامیان و پشتیبان های وی ایستاده و پیروز شد.

وی گفت: مسئولان نظام از تحریم های آمریکا و ۱+۵ نهراسند بلکه از تحریم خداوند بترسند، دشمنان ۳۵ سال انقلاب را تحریم کردند ولی به جایی نرسیدند، اگر دشمنان ما را تحریم نمی کردند اینگونه به خود و خدای متعال تکیه نمی کردیم.

ماندگاری ادامه داد: اگر قرار است ما با تمام وجود ' شعار مرگ بر آمریکا' سردهیم و روحیه استکبار ستیزی داشته باشیم و فقط در حد شعار نباشد باید اعتقاد خود را به خداوند بزرگ بیشتر کنیم.

استاد حوزه علمیه قم همچنین اعتقاد به کوچکی دنیا را رکن دوم استکبار ستیزی دانست و گفت: اگر اعتقاد ما خداوند و قیامت کوچک باشد در برابر استکبار جهانی گردن کج می کنیم و می گوییم به ما رحم کنید، دنیا در برابر آخرت صفرو بسیار اندک است.

ماندگاری افزود: مبارزان سیاسی قبل از انقلاب با وجودی که همه چیز آنها را می گرفتند ولی باز مقاومت می کردند چون به آخرت اعتقاد داشتند و دنیا در چشم آنها بسیار کوچک بود.

وی اظهار داشت: امام راحل در تنفیذ حکم ریاست جمهوری شهید رجایی به ایشان گفتند ایران بخش کوچکی از کره زمین و کره زمین نیز بخش کوچکی از کهکشان راه شیری است، دنیا را در چشم شهید رجایی کوچک کردند و گفتند مبادا برای حفظ رئیس جمهوری خود دست به دامان قدرت هایی مانند آمریکا شوید.
ماندگاری شهادت طلبی را رکن سوم استکبار ستیزی دانست و گفت: در جبهه حق اگر باور کنیم چه بکشیم و چه کشته شویم هرگز از استکبار نمی هراسم هرگز زیر بار سلطه استکبار نمی رویم.

وی ادامه داد: باید خداوند را بزرگ و دنیا را کوچک بداریم واز کشته شدن هراس نداشته باشیم.
ماندگاری همچنین در بخش پایانی سخنان خود گفت: دعا می کنیم به همه مسئولان ما روحیه استکبار ستیزی عنایت کند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdch-wnx.23nxqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما