يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب : 34292
منبع : قم نگار

حاشیه های سفر ظریف به قم

قم نيوز : قم نگار: حمید مکارم رییس دفتر وزارت خارجه در استان قم طی گفتگویی کوتاه با خبرنگاران محلی به حاشیه های سفر دکتر ظریف به قم پرداخت.
حاشیه های سفر ظریف به قم
حمید مکارم گفت: اصولا آقای ظریف علاقه خاصی به قم و بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) و دیدار با علما دارد. وی در طول دو سال گذشته چند بار تلاش کرد به قم سفر کند، برنامه ریزی نسبی هم انجام شد، ولی به علت انجام ماموریت های خارجی و اشتغالات زیاد قادر به انجام سفر نشد .

این سفر نیز به همین علت در معرض نوسانات زیادی بود، ولی بحمدا... حضرت معصومه(س) ایشان را طلبید و توانست با حرکت سحرگاهان به سمت قم، ساعت ۵/۶ صبح پنج شنبه خود را به حرم ایشان برساند و پس از زیارت بلافاصله دیدارهای رسمی را آغاز نماید.
مکارم در پاسخ به این سوال که چرا این سفر از قبل اعلام نشد؟ گفت: علت واقعی آن بود که هیچکس تا چند ساعت قبل به انجام سفر مطمئن نبود.

وی در خصوص محتوای ملاقاتها تصریح کرد: محبت علما به ایشان بیش از آن چیزی بود که در اخبار منعکس شد و ایشان کاملا تحت تاثیر قرار گرفت.

وی افزود: این تعریف و تمجیدها اصلا سیاسی نیست. هرکس صادقانه برای خدا و خدمت به مردم کار کند و تلاشهای وی باعث رفاه و آسایش بیشتر مردم شود، مورد تقدیر علما قرار می گیرد. یکی از مراجع به ایشان گفت: شما عمله الله (یعنی کارگر خداوند) هستید، قدر این خدمت را بدانید.

رییس نمایندگی وزارت خارجه در قم اضافه کرد: آقای ظریف در این سفر کوتاه موفق به دیدار با برخی از مراجع و علما نگردید، لذا تلفنی از آنان عذر خواهی کرد و گفت مجددا در اولین فرصت به قم خواهد آمد.

مکارم در پایان ضمن ابلاغ سلام و تشکر مجدد وزیر امور خارجه به محضر علما و مراجع عظام تقلید، گفت: من نیز به نوبه خود از زحمات مسئولان دفاترمراجع عظام، استانداری قم ، نیروی انتظامی و خبرنگاران محل برای مساعدت در حسن انجام این سفر تشکر می کنم.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcj88et.uqexhzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما