دوشنبه ۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۵۶
کد مطلب : 34599
فرمانده تیپ ۸۳ امام صادق (ع):

روحانیت در صیانت از تفکر بسیج نقش کلیدی و بی بدیلی دارد

قم نيوز : قم نگار: فرمانده تیپ ۸۳ امام صادق (ع) گفت: تغذیه فکری و اعتقادی و سیاسی بسیج باید به وسیله روحانیت انجام شود، در تأسیس و صیانت از فکر بسیجی نقش روحانیت یک نقش کلیدی و بی بدیل است.
روحانیت در صیانت از تفکر بسیج نقش کلیدی و بی بدیلی دارد
حجت الاسلام حسین طیبی فر در گفت‌و‌گو با خبرنگار قم نگار، با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج اظهار داشت: تاریخ اسلام و انقلاب‌های به وجود آمده در ۱۴ قرن تجربه گران سنگی بود که اگر انقلاب‌ها و حرکتهای اجتماعی پشتوانه مردمی وسیع نداشته باشند سرنوشتی به جز شکست ندارند.

فرمانده تیپ ۸۳ امام صادق (ع) افزود: در حفظ دستاورد و نگهداری انقلاب اسلامی نهادهای متعددی توسط امام خمینی (ره) ایجاد شد که مهم‌ترین آن شجره طیبه بسیج بود و از ابتدای انقلاب تا به امروز برای همه مردم و جهانیان ثابت شده است که بسیج نقش تعیین کننده‌ای برای حفظ انقلاب اسلامی دارد.

طیبی فر با اشاره به جایگاه روحانیون و طلاب در تشکیل و صیانت از اهداف بسیج بیان کرد: بسیج شامل همه اقشار جامعه اسلامی می‌شود ولی از آنجا که انقلاب و نظام اسلامی و نقش کارشناسان دین و بیان کنندگان احکام الهی یک نقش برجسته‌ای است از ابتدا بسیج درمساجد که سنگرهای انقلاب اسلامی هستند شکل گرفت و پیشگام آنها یک روحانی بود.

وی عنوان کرد: تغذیه فکری و اعتقادی و سیاسی بسیج باید به وسیله روحانیت انجام شود، در تأسیس و صیانت از فکر بسیجی نقش روحانیت یک نقش کلیدی وبی بدیل است.

فرمانده تیپ ۸۳ امام صادق (ع) با اشاره به رسالت‌های اصلی بسیجیان تصریح کرد: نیروی مردمی بسیج رونق بخشیدن و جلو بردن انقلاب اسلامی و دفاع همه جانبه از اسلام و نظام اسلامی را بر عهده دارد، هر عرصه‌ای که انقلاب نیاز داشته باشد بسیج حضور دارد وبسیجیان در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی اهتمام ویژه‌ای دارند.

طیبی فر اظهار داشت: در گذشته مقابله با گروهک‌ها و تجزیه طلب‌ها یکی از اهداف بسیج بود و امروز بسیج در عرصه علم و فناوری و مقابله با جنگ نرم دشمن ونیز کمک به دولت وملت در تحقق اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است ایفا نقش می‌کند.

وی با بیان اینکه تفکر بسیجی دارای ویژگی‌های برجسته‌ای است، بیان کرد: تفکر بسیجی همان تفکر اسلام ناب محمدی (ص) است، شخص بسیجی انسانی بصیر، جریان شناس، خستگی ناپذیر در وسط میدان، گوش به فرمان و مطیع مقام معظم رهبری و اهل علم و معرفت و حافظ ارزش‌ها است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjhiet.uqexhzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما