دوشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب : 3507
دبیر شورای انجمن علمی معلمان زبان و ادبیات فارسی استان قم خبر داد:

برگزاری چهارمین المپیاد ادبی دانش‌آموزان قمی

قم نيوز : قم نیوز: دبیر شورای انجمن علمی آموزشی معلمان زبان و ادبیات فارسی استان قم از برگزاری چهارمین المپیاد ادبی دانش‌آموزان قمی خبر داد.
برگزاری چهارمین المپیاد ادبی دانش‌آموزان قمی
به گزارش قم نیوز، محمدرضا ابراهیم‌زاده امروز با اشاره به برگزاری جشنواره ادبی مشاعره اظهار کرد: این جشنواره در سطح مدارس استان برگزار شده و ۱۵۰ نفر به مرحله ناحیه‌ای راه پیدا کردند.

وی خاطرنشان کرد: دو نفر از هر مدرسه در مرحله ناحیه‌ای با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و در نهایت برگزیدگان در مرحله استانی حضور پیدا خواهند کرد.

دبیر شورای انجمن علمی آموزشی معلمان زبان و ادبیات فارسی استان قم یادآور شد: بالغ بر ۲۰۰ نفر در این انجمن عضو هستند که از این تعداد ۶۰ نفر عضویت فعال دارند.

وی از برگزاری چهارمین المپیاد ادبی دانش‌آموزان قمی خبر داد و افزود: این المپیاد ویژه دانش‌آموزان پایه پنجم ابتدایی، دوره راهنمایی و اول و دوم متوسطه برگزار می‌شود.

ابراهیم‌زاده با اشاره به استقبال چشمگیر دانش‌آموزان از المپیاد ادبی گفت: ۵ هزار نفر دانش‌آموز در این المپیاد ثبت‌نام کردند که از میان آنان، دانش‌آموزان مدارس دخترانه مقطع راهنمایی بیشترین تعداد را به خود اختصاص دادند.

وی خاطرنشان کرد: سئوالات این آزمون از کتاب‌های بخوانیم و بنویسیم در مقطع ابتدایی، فارسی در دوره راهنمایی و زبان و ادبیات فارسی در مقطع متوسطه طرح شده است.

دبیر شورای انجمن علمی آموزشی معلمان زبان و ادبیات فارسی استان قم به اهداف برگزاری المپیاد ادبی اشاره کرد و عنوان داشت: ارتقای زبان و ادبیات فارسی در مدارس، ایجاد فرصت مطالعاتی در درس زبان و ادبیات فارسی، توجه مدارس به درس ادبیات و استعدادیابی دانش‌آموزان از اهداف این المپیاد است.

چهارمین المپیاد ادبی دانش‌آموزان قمی در هفته پایانی اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود و به نفرات اول تا سوم این المپیاد لوح تقدیر و هدیه نفیسی تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcg.z9wrak9nupr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما