چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۰۱
کد مطلب : 36925
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم:

شرط موفقیت واحدهای صنعتی ورود به عرصه صادرات است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به وضعیت رکود حاکم بر اقتصاد کشور، ورود به بازارهای جهانی و عرصه اقتصاد را شرط موفقیت واحدهای صنعتی دانست.
شرط موفقیت واحدهای صنعتی ورود به عرصه صادرات است
به گزارش قم نیوز، احمد ذاکری عصر امروز در مراسم افتتاح مجتمع پالایشگاهی زاهدین در کیلومتر ۹ جاده قدیم کاشان گفت: در سال جاری ۷ پروژه صنعتی در استان افتتاح شده‌اند که بیانگر رشد حجم سرمایه‌گذاری ما در بخش صنعت استان است.

وی افزود: سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت مبتنی بر حمایت از پروژه‌های تولیدی و قرار دادن دانش فنی در اختیار آنهاست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به حمایت این سازمان از مجتمع پالایشگاهی زاهدین تصریح کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم برای راه‌اندازی این مجتمع تلاش و ایستادگی زیادی از خود نشان داد.

وی استفاده از تکنولوژی روز در مجتمع پالایشگاهی زاهدین را مورد توجه قرار داد و گفت: مهندسین این پالایشگاه برای توسعه فعالیت‌های خود از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده می‌کنند تا محصولات خود را با بهترین کیفیت تولید کنند.

ذاکری با اشاره به عدم تولید آلودگی در این پالایشگاه گفت: مجتمع پالایشگاهی زاهدین به دلیل استفاده از تکنولوژی‌های روز کاملا با محیط زیست سازگار است و هیچ آسیب زیست‌محیطی ندارد.

وی تولیدات این پالایشگاه را مورد توجه قرار داد و گفت: پارافین، بنزین، گازوئیل و چندین محصول دیگر از جمله تولیدات مجتمع پالایشگاهی زاهدین هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با تاکید بر لزوم ورود واحدهای صنعتی به عرصه تجارت بین‌الملل گفت: واحدهای صنعتی فقط در صورتی می‌توانند به شکل موفق عمل کنند که رویکرد صادراتی داشته باشند و محصولاتشان را در بازارهای جهانی عرضه کنند.

وی مسئله اشتغال‌زایی را مورد توجه قرار داد و گفت: این پالایشگاه در مسیر توسعه اشتغال حرکت می‌کند و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را جزو اصول خود می‌داند.

ذاکری ادامه داد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی هم باید به بیرون نگاه کنیم هم درون، بنا بر این لازم است با استفاده از ظرفیت‌های داخلی به توسعه صادرات کشور کمک کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم اضافه کرد: شرایط فعلی رکود و بازارهای داخلی به گونه‌ای است که اگر به مسئله صادرات توجه نکنیم نمی‌توانیم واحدهای صنعتی را به سوددهی برسانیم به همین علت باید با بالا بردن کیفیت تولیدات، خودمان را وارد رقابت‌های جهانی بازار کرده و زمینه رونق اقتصادی را فراهم کنیم.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdceno8x.jh8pwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما