دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۵۹
کد مطلب : 37208
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم خبر داد

ثبت رکورد جدید حفاری تونل مکانیزه کشور در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: رکورد حفاری ماهانه تونل مکانیزه کشور در پروژه مترو قم توسط دستگاه عظیم EPB - TBM حفاری با قطر 9.36 متر، شکسته شد.
ثبت رکورد جدید حفاری تونل مکانیزه کشور در قم
به گزارش قم نیوز، ابراهیم نیلیه ضمن عرض تبریک به مردم شریف قم و قدردانی از زحمات دست‌اندرکاران این پروژه بیان کرد: دستگاه حفاری تونل پروژه خط A قم، رکورد حفاری ۶۵۰ متر در ماه را ثبت کرد که این رکورد در کشور بی‌نظیر بوده و برای نخستین بار این اتفاق در سطح ملی رخ داده است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم افزود: دستگاه حفاری مورد استفاده در پروژه متروی قم، ساخت شرکت Herrenknecht آلمان و از نوع متعادل‌کننده فشار زمین (earth pressure balance) است، طول این دستگاه ۸۴ متر و وزن آن یک‌هزار و ۲۵۰ تن است و قابلیت حفاری در قوس با شعاع ۲۰۰ متر و فشار bar ۴ را داراست.

وی ادامه داد: دستگاه عظیم حفاری مکانیزه TBM با حفاری متوسط ۲۲ متر روزانه در بهمن ماه، هم اکنون از مرز حفاری تجمعی ۶ هزار و ۶۰۰ متر گذشته و در صورتی که دستگاه TBM به همین نحو و طبق برنامه زمان‌بندی به حرکت خود ادامه دهد تا مهر ماه ۹۵ به میدان ولیعصر خواهد رسید و در آنجا به تونل سنتی ملحق خواهد شد.

نیلیه تصریح کرد: طول کل مسیر پروژه ۱۴.۸ کیلومتر است که ۱۰.۳ کیلومتر آن را تونل مکانیزه تشکیل می‌دهد و چهار کیلومتر از کل مسیر نیز تونل سنتی از میدان حضرت ولیعصر(عج) تا مسجد مقدس جمکران است و تاکنون ۸۱۶ متر از تونل سنتی به صورت غیر مکانیزه حفاری شده است و حدود ۵۰۰ متر از انتهای مسیر به صورت رو باز اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcjo8et.uqeayzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما