چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب : 37311
آیت الله علوی گرگانی:

طلاب در کنار فراگیری علم به ترویج معارف الهی در جامعه بپردازند

قم نيوز : قم نیوز: آیت‌الله علوی‌گرگانی با اشاره به آثار و برکات ارتباط طلاب و اقشار مختلف مردم گفت:میان حوزه علمیه و جامعه باید ارتباط باشد و طلاب به ترویج علم، نصیحت و معارف الهی در جامعه بپردازند و اگر این ارتباط برقرار باشد طراوت حوزه علمیه ماندگار است.
طلاب در کنار فراگیری علم به ترویج معارف الهی در جامعه بپردازند
به گزارش قم نیوز، آیت الله علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار با اعضای هیئت مدیره موسسه سفیران انقلاب اظهار داشت: پیامبر(ص) فرمودند در کارهای خود همواره نیت صادق و رضای الهی مورد توجه باشد و هیچ‌گاه توجهی به مادیات و اسم و عنوان نشود.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) افزود: انسان‌های مومن و با ایمان در کارهای خود کسب رضای الهی را در نظر می‌گیرند و خداوند هم به آن‌ها کمک می‌کند.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به آثار و برکات ارتباط طلاب و اقشار مختلف مردم بیان کرد: میان حوزه علمیه و جامعه باید ارتباط باشد و طلاب به ترویج علم و نصیحت جامعه بپردازند و اگر این ارتباط برقرار باشد طراوت حوزه علمیه ماندگار است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به اهمیت کار مبلغان دین در اسلام عنوان کرد: افرادی که در زمینه تبلیغ علوم دینی فعالیت می‌کنند باید با خداوند در ارتباط باشند و نیت‌های صادقانه داشته باشند و اگر این گونه باشد خداوند در مواقع سخت و مورد نیاز به آن‌ها کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: مبلغان باید در سخنرانی‌های خود این نکته را مورد تاکید قرار دهند که هدف اصلی از تبلیغ علوم دینی دنیا و مادیات نیست بلکه معنویت و خدا مهم‌ترین هدفشان است.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه طلاب باید روحیه طلبگی را در خود زنده نگه دارند افزود: کسی که قصد دارد وارد حوزه علمیه شود باید در برابر سختی‌ها و مشکلات مقاوم باشد، طلبه‌ای که در زندگی خود سختی کشیده بیشتر به فکر مردم است چون با مشکلات مردم آشنا است و دلسوز ملت می‌شود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcezx8x.jh8fzi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما