شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۲:۴۴
کد مطلب : 37463
کارشناس مسائل استراتژیک مطرح کرد

اعترافات مهیب رییس بانک مرکزی؛ بی آبرویی برای مدعیان برجام

قم نيوز : قم نیوز: مهدی محمدی، کارشناس مسائل استراتژیک از سخنان رئیس بانک مرکزی در آمریکا مبنی بر بسته بودن راه تعاملات بانکی ایران پس از برجام، به عنوان اعترافات مهیب و بی آبرویی بزرگ برای منادیان و مدعیان برجام یاد کرده است.
اعترافات مهیب رییس بانک مرکزی؛ بی آبرویی برای مدعیان برجام
به گزارش قم نیوز، مهدی محمد کارشناس مسائل استراتژیک در کانال تلگرام خود با نام «عقل سرخ» نسبت به سخنان ولی الله سیف، رئیس بانک مرکزی در آمریکا و در دیدار با وزیر خزانه داری این کشور، واکنش نشان داده است و آن را اعترافات مهیب و بی آبرویی بزرگ برای منادیان و مدعیان برجام خوانده است.

این کارشناس مسائل استراتژیک نوشته است: «اعترافات مهيب آقاي سيف رييس بانك مركزي دولت روحاني، بي آبرويي بزرگي است براي مناديان و مدعيان برجام. سيف، بي پرده گفته است ايران به همه تعهداتش عمل كرده اما در زمينه تحريم ها "هيچ اتفاقي نيفتاده است." او تاييد كرده روي كاغذ مختصر اتفاقاتي افتاده اما رژيم حقيقي تحريم ها تحت فشار امريكا همچنان پابرجاست.»

محمدی با اشاره به این که چنین مسائلی از قبل توسط کارشناسان پیش بینی شده است، اظهار کرده است: «من علاقه اي به شخم زدن گذشته ندارم اما اين اوضاع پيش از توافق، با جزئيات پيش بيني شده بود و اهل فن مي دانستند با وجود "اختلاف فاز اجراي تعهدات دو طرف" و "بازگشت ناپذير بودن تعهدات ايران"، به اضافه تداوم قطعي دشمني امريكا، لاجرم نتيجه همين، و بدتر از اين خواهد بود.»

این کارشناس مسائل استراتژیک تصریح کرده است: «مشكل اصلي اما بنيادي تر است. اساسا تا وقتي دولتي بر سركار باشد كه امريكا را مطمئن كند هزينه بدعهدي صفر است، دولتي كه با علم به وضعيت اجراي برجام، دم از برجام هاي بعدي بزند، و دولتي كه شديدترين ابزارش در مقابل امريكا "ايميل" باشد، انتظار اصلاح رفتار امريكا ساده دلي و خام انديشي محض است.»

وی در پایان تاکید کرده است: «وضعيت اجراي برجام، مستقيما محصول برآوردي است كه امريكا از ماهيت غربگرايان ايراني دارد.»

کانال تلگرام مهدی محمدی با نام «عقل سرخ» از اینجا قابل دسترس است.

انتهای پیام / 105
https://qomnews.ir/vdcc10q1.2bqme8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما