شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب : 37520
مدیر مراکز تخصصی حوزه علمیه قم:

3500 طلبه در 44 مرکز تخصصی حوزوی در کشور تحصیل می‌کنند

قم نيوز : قم نیوز: مدیر مراکز تخصصی حوزه‌های علمیه از تحصیل 3 هزار و 568 نفر در مراکز تخصصی حوزوی خبر داد.
3500 طلبه در 44 مرکز تخصصی حوزوی در کشور تحصیل می‌کنند
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام مجتبی کلباسی با اشاره به اهمیت تدوین دروس تخصصی در حوزه اظهار کرد: طلاب پس از گذراندن برنامه‌های این رشته‌ها می‌توانند به مسائل و نیازهای حوزه‌های تخصصی پاسخ دهند.

وی خاطرنشان کرد: طلاب پس از تحصیل سطح یک حوزه می‌توانند در مقاطع دو، سه و چهار در رشته‌های تخصصی حوزه به ادامه تحصیل بپردازند.

مدیر مراکز تخصصی حوزه‌های علمیه با اشاره به مراکز تخصصی فعال در رشته‌های مختلف خاطرنشان کرد: اکنون 21 مرکز در قم و 23 مرکز در شهرستان‌ها در حال فعالیت هستند.

وی به اهمیت راه‌اندازی مراکز تخصصی حوزوی اشاره کرد و گفت: این مراکز طلاب را در کسب مهارت لازم کمک می‌کنند تا از نظر علمی رشد پیدا کنند و به نیازهای فکری و دینی جامعه پاسخ دهند.

کلباسی خاطرنشان کرد: تاکنون 300 کارگاه آموزشی، 500 نشست و هزار دوره آموزشی کوتاه مدت برگزار شده و هزار و 600 پایان‌نامه دفاع شده و هزار و 474 پایان‌نامه در حال تدوین است.

وی با بیان اینکه 3 هزار و 568 نفر در سال تحصیلی جاری مشغول به تحصیل هستند،‌ گفت: تعداد دانش‌پژوهان مشغول به تحصیل در قم 651 نفر در سطح دو، هزار و 918 نفر در سطح سه و 149 نفر در سطح چهار و تعداد دانش‌پژوهان مشغول به تحصیل در شهرستان‌ها 352 نفر در سطح دو و 498 نفر در سطح سه است.

مدیر مراکز تخصصی حوزه‌های علمیه یادآور شد: در مجموع هزار و 950 نفر در سطح دو، 3 هزار و 110 نفر در سطح سه و 913 نفر در سطح چهار فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وی یادآور شد:‌ طلاب با ثبت‌نام در مراکز تخصصی به رشد علمی و مهارتی در زمینه‌های مختلف می‌پردازند تا بتوانند به نیازهای داخل و خارج پاسخ دهند.

کلباسی خاطرنشان کرد: تخصصی کردن تحصیل در زمینه علوم مختلف می‌تواند در تولید علم موثر باشد و به این ترتیب طلاب می‌توانند به شبهات و مسائل اساسی پاسخ دهند.

انتهای پیام / 105
https://qomnews.ir/vdcgzn9w.ak9ux4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما