چهارشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۸:۱۱
کد مطلب : 3802
رحیم‌پور ازغدی:

چهره‌های موجه و خداترس وارد دستگاه قضایی شوند

قم نيوز : قم نیوز: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اگر در مسوولیت دادگاه‌ها و زندان‌ها چهره‌های موجه را قرار دهیم می‌توانیم به موفقیت و پیروزی دستگاه قضایی ایمان داشته باشیم، در غیر این صورت شاهد هدر رفتن خون شهدا خواهیم بود.
چهره‌های موجه و خداترس وارد دستگاه قضایی شوند
به گزارش قم نیوز، حسن رحیم‌پور ازغدی پیش از ظهر امروز در جمع کارآموزان روحانی قضایی استان قم با بیان اینکه ما در جامعه‌ای قرار گرفته‌ایم که دوست و دشمن آن را زیر ذره بین قرار داده‌اند و شکست‌های آن را پای اسلام می‌گذارند، اظهار داشت: تاریخ نشان داده است که هر کس بتواند از پس الگوسازی عدالت برآید و اگر این الگوها صحیح باشد جهانی خواهد شد.

وی ادامه داد: کسانی که در طول تاریخ الگوسازی کرده‌اند بیشتر از پنج کشور نبوده‌اند و مابقی کشورها از آنها الگو برداری کرده‌اند، بلوک‌بندی‌ها فقط در سیاست صورت نگرفته بود بلکه در نظام سازی اجتماعی، حقوق بشر و حتی مباحث معرفتی نیز انجام شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه وقتی در عرصه‌های حقوقی انحرافی ایجاد شود این انحراف به سرعت به سایر قسمت‌ها نیز منتقل خواهد شد، بیان کرد: قضا جزئی از حکومت است و قضاوت رکن حاکمیت است.

وی با بیان اینکه یکی از نکات پیروزی یا شکست جمهوری اسلامی شکست یا پیروزی دستگاه قضایی است، تصریح کرد: اگر در مسئولیت دادگاه‌ها و زندان‌ها، چهره‌های موجه قرار دهیم می‌توانیم به موفقیت و پیروزی دستگاه قضایی ایمان داشته باشیم، در غیر این صورت شاهد هدر رفتن خون شهدا خواهیم بود.

رحیم‌پور ازغدی اضافه کرد: پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی(ع) نشان دادند که چگونه می‌شود بر روی زمین و با همین بشر پر از تناقض حکومت عادلانه‌ای برپا کرد.

وی با بیان اینکه کسانی که از قضاوت می‌ترسند و به خطرات آن آگاه هستند باید در این عرصه وارد شوند، خاطرنشان کرد: در امر قضاوت باید خداترس بود و کسانی که از قضاوت نمی‌ترسند نباید وارد دستگاه قضایی شوند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه قرار نیست در دادگاه‌های ما قضات اجتهاد کنند، اظهار داشت: اگر در قوانین و مصوبات اجتهاد نشود هرگونه ناحقی که در دادگاه‌ها صورت گیرد مسوولش سران قوای قضائیه و مقننه خواهند بود.

وی با بیان اینکه متاسفانه در متون نظام سازی فقهی و اجتهادی ضعیف عمل شده است، یادآور شد: ما ۳۰ سال است که حکومت تشکیل داده‌ایم و با وجود دشمنان زیادی که داریم هنوز ۵۰ درس خارج در ارتباط با نظام سازی قضایی تشکیل ندادیم.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه ما باید توجه داشته باشیم که قضاوت و طلبگی یک شغل نیست بلکه رسالت انبیاست، بیان داشت: تمام عرصه‌ها از قبیل توسعه، پیشرفت و عدالت با بحث حقوق گره خورده است و ما اگر عدالت و حقوق مردم را در جامعه رعایت کنیم جامعه‌ای آباد خواهیم داشت.

وی گفت: در روایات آمده است که یک بار اجرای صحیح عدالت بالاتر از ۶۰ سال عبادتی است که روزها روزه و شب‌ها تا صبح به نماز خواندن بپردازید.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdce.78xbjh8vw9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما