شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۳
کد مطلب : 38172
منبع : پایگاه خبری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران
رئیس پلیس آگاهی استان قم مطرح کرد

سرقت 3 میلیاردی از یک داروخانه در قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری یک سارق به اتهام سرقت از داروخانه به ارزش سه میلیارد و پانصد هزار ریال در قم خبر داد.
سرقت 3 میلیاردی از یک داروخانه در قم
به گزارش قم نیوز، احمد کرمی اظهار کرد: در پی شکایت مدیر یک داروخانه مبنی بر اینکه در حسابرسی مالی متوجه سرقت داروهای گران‌قیمت و وجوه نقد موجودی صندوق به ارزش بیش از سه میلیارد و پانصد هزار ریال در طی دو سال گذشته شده که بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران آگاهی استان قم قرار گرفت.

وی گفت: کارآگاهان این پلیس برای پیگیری موضوع و بررسی صحت آن به صورت میدانی و پوششی به محل عزیمت و اقدام به زیر نظر گرفتن تردد و مراوده کارکنان محل و مظنونین معرفی شده و همچنین بازبینی دوربین‌های مداربسته کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان قم افزود: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد دوربین‌ها با وجود تصویربرداری به علت خاموشی ناگهانی در ساعات پایانی شب و تاریکی محل قادر به ضبط تصاویر قابل بهره برداری نیستند و ظاهراً به صورت عمدی سیستم روشنایی قطع شده است.

کرمی گفت: مأموران برای پیگیری موضوع بدون اطلاع کارکنان داروخانه مالباخته را نسبت به نصب دوربین مدار بسته مجهز به مادون قرمز دید در شب در محل و ضبط تصاویر و رصد فعالیت کارکنان راهنمایی کردند.

وی ادامه داد: با بررسی دقیق تصاویر به‌دست آمده مشخص شد متهم در شیفت کاری خود پس از قطع جریان برق با سوء استفاده از غفلت صندوقدار به صورت مکرر و هدفمند اقدام به سرقت وجوه صندوق و داروها از انبار و جاسازی اموال مسروقه در داخل خودروی پراید شخصی خود می‌کند.

این مسئول گفت: نامبرده که پس از هماهنگی با مقام قضائی استان دستگیر شد در تحقیقات اولیه منکر واقعیت شد اما با توجه به دلایل و شواهد موجود به ناچار اعتراف کرد.

وی افزود: متهم اذعان کرد با توجه به مراودات مالی بسیار و عدم نظارت و کنترل دقیق طی دو سال اخیر که در داروخانه فعالیت داشته، از طریق قطع کردن برق و سیستم ضبط تصاویر دوربین‌های مداربسته در هنگامی که صندوقدار که تنها همکارش در شیفت شب بوده برای انجام امورات شخصی صندوق را ترک می‌کرد اقدام به سرقت وجوه و داروهای کمیاب و گران قیمت و فروش آن می‌کرده است.

کرمی گفت: نامبرده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شده و در نهایت با قرار صادره روانه زندان شد.

رئیس پلیس آگاهی استان قم ضمن توصیه به نصب دوربین‌های مداربسته در محل کسب، بر استخدام افراد صلاحیت‌دار تاکید کرد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcau6ne.49na015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما