چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب : 38655
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

توصيه‌هاي آيت‌الله جوادي آملي در خصوص تدوين سند چشم‌انداز قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون شهردار قم با اشاره به ديدار با آيت‌الله العظمي جوادي آملي و ارائه سند چشم انداز قم به ايشان تصريح كرد: آيت‌الله جوادي آملي در خصوص اين سند توصيه‌هايي داشتند كه در مسير اجرايي شدن آنها تلاش خواهيم كرد.
توصيه‌هاي آيت‌الله جوادي آملي در خصوص تدوين سند چشم‌انداز قم
به گزارش قم نیوز، محسن رنجبر با اشاره به اينكه تدوين سند چشم انداز قم در افق ۱۴۱۴ از چهار ماه پيش آغاز شده است، اظهار كرد: اين سند با توجه به اسناد بالادستي از جمله سند چشم انداز نظام، بيانات مقام معظم رهبري، سند توسعه استان قم و... از سوي كارشناسان در رده‌هاي مختلف بررسي و تدوين شد.

وي بيان كرد: اين سند از ابتداي امسال در اختيار مراجع عظام تقليد و ديگر بزرگان قرار گرفت و اواسط ارديبهشت ماه به تصويب شوراي اسلامي شهر قم رسيده است.

معاون برنامه‌ريزي و توسعه منابع انساني شهرداري قم اضافه كرد: نياز است كه شهرداري دائما با علما و مراجع تقليد ارتباط نزديك داشته باشد و نظرات ايشان را در خصوص وضعيت شهر قم در افق چشم انداز را به لحاظ كالبدي و فرهنگي جويا شود.

وي با بيان اينكه پس از تصويب اين سند، در حال تدوين اهداف قم در افق ۱۴۰۰ هستيم و بعد از آن راهبردها و سياست‌هايي كه لازم است اعمال شود را آماده مي‌كنيم افزود: همچنين طرح‌هاي اجرايي را مشخص خواهيم كرد و اميدواريم كه تا اوايل مهرماه سال جاري سند ۱۴۰۰ راهبردي شهرداري قم را تدوين كرده و پس از آن بر اساس برش يك ساله بودجه سال ۹۶ شهرداري قم را تدوين كنيم.

معاون شهردار قم با اشاره به ديدار صورت گرفته با آيت‌الله العظمي جوادي آملي در خصوص چشم انداز شهر قم تصريح كرد: ايشان تاكيد داشتند كه بايد حتما به لوازم فني و محاسبات دقيق توجه ويژه داشته باشيم و شهر قم بايد گونه‌اي مديريت شود كه نياز زائران و مجاوران حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمكران را تامين كند.

وي بيان كرد: ايشان در مسائل اجرايي توصيه كردند پروژه‌هايي كه شروع مي‌شوند حتما مطابق برنامه زمانبندي پيش روند تا بتواند به ثمر برسند چرا كه با طولاني شدن اجرا و يا دقيق نبودن برآوردهاي اوليه مشكلات اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي به بار مي‌آيد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcgn39w.ak97n4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما