يکشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۳۰
کد مطلب : 38816
منبع : خبرگزاری ايرنا

آیت الله مومن: روحانیان به عنوان متصدیان اموردینی باید درجامعه عهده دار مسوولیت شوند

قم نيوز : قم نیوز: نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری گفت: روحانیت بخشی از مردم است، از این رو مردم باید کمک کنند تا این قشر از جامعه به عنوان متصدیان امور دینی، عهده دار مسئولیت ها شوند.
آیت الله مومن: روحانیان به عنوان متصدیان اموردینی باید درجامعه عهده دار مسوولیت شوند
به گزارش قم نیوز، آیت الله محمد مومن روز یکشنبه در دیدار جمعی از روحانیان و استادان حوزه علمیه قم با تبیین نقش اثرگذار روحانیان حوزه های علمیه در نگرش و دیدگاه عمومی جامعه نسبت به اسلام، گفت: برخورد خوب و متواضعانه یک طلبه و روحانی با مردم در اماکن عمومی باعث علاقه مندی آنها به اسلام می شود.

وی در خصوص دیدگاه رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به انقلاب گری، اظهار داشت: انقلاب اسلامی چیز خود ساخته ای نیست که حضرت امام (ره) یا سایر مراجع و فضلا از خود درآورده باشند بلکه همان اسلامی که پیامبر بزرگوار اسلام برای بیان آن مبعوث شد و امروز نیز همه نخبگان خواستار اجرای آن هستند.

آیت الله مومن خطاب به طلاب و روحانیان گفت: شما با اشتغال به تحصیل علوم مختلف حوزوی و یا تدریس این علوم باید چهره واقعی اسلام را در ذهن عموم مجسم کنید.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ایستادگی در برابر خلاف کاری ها و دادخواهی مظلومان را وظیفه و تکلیف شرعی دانست و با تاکید بر توجه ویژه حوزه های علمیه به این مساله مهم در برنامه های تربیتی، خاطر نشان کرد: همین وظیفه و مسئولیت شرعی باعث شد تا حضرت امام در برابر رژیم شاه با تمام قدرتی که داشت، بایستد.
عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: حضرت امام (ره) حسابی برای غیر خدا بازنمی کردند و از انجام هر آنچه که با مقتضیات و دستورات اسلام مغایرت داشت، به شدت پرهیز می کردند و به طور حتم شاگردانی که زیر نظر این فقیه وارسته تربیت می شدند نیز چنین انسان هایی بودند.

آیت الله مومن با تاکید بر پیروی استادان حوزه از سیره عملی حضرت امام (ره)، تصریح کرد: اگر مدرسان حوزه انسان هایی ارزشی و انقلابی باشند، بدون شک طلبه هایی که زیر نظر آنها تربیت می شوند، نیز انقلابی خواهند بود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcfvcdm.w6dcyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما