چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 39287
منبع : خبرگزاری ايرنا

انجام 1100 نظارت بهداشتی و کشف 1300 کیلو مواد غذایی فاسد در قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مرکز بهداشت قم گفت: از آغاز طرح تشدید نظارت های بهداشتی از 12 تا 16 خردادماه جاری، کارشناسان این مرکز با انجام یک هزار و 100 نظارت بهداشتی، یک هزار و 300 کیلو مواد غذایی و آشامیدنی غیرقابل مصرف، تاریخ گذشته و یا فاسد را از سطح عرضه و مصرف خارج کردند.
انجام 1100 نظارت بهداشتی و کشف 1300 کیلو مواد غذایی فاسد در قم
به گزارش قم نیوز، مرتضی آقاحسنی در این زمینه افزود: از این بازدیدها تعداد 107 مورد اختصاص به بازرسی بهداشتی از اماکن عمومی، مراکز اسکان زائران و مراکز طبخ مواد غذایی زائران، 388 مورد به بازدید از اماکن بین راهی و 605 مورد مربوط به بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی بوده است.

وی اضافه کرد: در طول نظارت های بهداشتی تعداد 57 مورد نمونه برداری از آب انجام و تعداد 13 مورد از شکایات مردمی پیگیری، 43 مورد اخطار بهداشتی صادر، 19 مورد تخلف به مراجع قضایی ارجاع و 23 واحد صنفی پلمپ و یا به صورت موقت تعطیل شد.

وی افزود: همچنین با توجه به اهمیت سلامت متصدیان عرضه مواد غذایی و دارا بودن کارت بهداشت برای کلیه کارگران شاغل تعداد 89 کارت بهداشت ویژه این اصناف صادر شد.

آقاحسنی با اشاره به حضور جمعیت زیادی از زائران در روزهای 14 و 15 خرداد در حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران، بیان کرد: آب های آشامیدنی و بهداشتی و آب صحن های مختلف این اماکن مقدس به طور مرتب توسط کارشناسان بهداشت محیط مورد کلرسنجی قرار گرفت و در مجموع تعداد 219 کلرسنجی و مقدار 45 هزار لیتر گندزدایی انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح نظارت بهداشتی 14 تیم از بازرسان بهداشتی در داخل شهر به خصوص محدوده اطراف حرم مطهر، مسجد مقدس جمکران و پارکسوارها و همچنین در ورودی های شهر، کمربندی، آزادراه قم – تهران و جاده اراک مستقر بودند.

به گفته وی، یک تیم دو نفره از کارشناسان بهداشت محیط به عنوان تیم بررسی طغیان در آزادراه قم - تهران و یک تیم دو نفره به عنوان تیم بررسی طغیان مستقر در داخل شهر در بخش کنترل طغیان بیماری های منطقه از آب و غذا مستقر بودند و نظارت می کردند.

رئیس مرکز بهداشت قم همچنین گفت: تیم سلامت معاونت بهداشتی با هدف پیشگیری از بیماری ها نیز در اماکن تجمعی، بیمارستان ها و مراکز روستایی و برقراری نظام مراقبت بیماری ها و بازدید از بخش های سرپایی و بستری بیمارستان ها فعالیت داشتند که در این راستا 41 مورد مشکوک به وبا نمونه گیری و دو مورد طغیان بیماری نیز بررسی و کنترل شد.

وی افزود: در جهت پیشگیری و کنترل بیماری هاری نیز 50 مورد حیوان گزیدگی پذیرش و یا مورد پیگیری قرار گرفت.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdciyrap.t1a3v2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما