چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 40300
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

احداث بزرگ‌ترين كتابخانه جهان اسلام در بلوار پيامبر اعظم (ص) قم

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم گفت: به‌زودي كلنگ احداث بزرگ‌ترين كتابخانه جهان اسلام به همت دفتر آيت‌الله سيستاني در بلوار پيامبر اعظم (ص) زده مي‌شود.
احداث بزرگ‌ترين كتابخانه جهان اسلام در بلوار پيامبر اعظم (ص) قم
به گزارش قم نیوز،  دكتر سقاييان‌نژاد از برگزاري جلسات منظم سازمان سرمايه‌گذاري و مشاركت اقتصادي شهرداري قم خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر تمامي زمين‌هاي بلوار پيامبر اعظم (ص) با شناسنامه تحويل اين سازمان شده است.

وي با انتقاد از برگزاري جلسات بدون خروجي در دوره گذشته خاطرنشان كرد: در حال حاضر جلسات با خروجي‌هاي مشخص در حال برگزاري است كه فرآوري زمين‌هاي بلوار پيامبر اعظم (ص) يكي از اين اقدامات است.

وي ادامه داد: اعتقاد ما بر فعاليت بي‌سروصدا است كه دور از هرگونه هياهو با كارهاي تخصصي كه صورت مي‌پذيرد به‌زودي دود سفيد سازمان سرمايه‌گذاري را شاهد خواهيد بود.

شهردار قم گفت: از روز اول هم گفته‌ام كه بلوار پيامبر اعظم (ص) بايد يك بلوار تمدني باشد به اين معني كه اين بلوار قرار است به‌عنوان يك الگو، تمدن نوين اسلامي را كه شامل فرهنگ، هنر، اقتصاد، مسائل اجتماعي و سبك زندگي مي‌شود را به نمايش بگذارد.

وي با توجه به آغاز و پايان اين بلوار كه شروع آن با حرم مطهر حضرت معصومه (س)و پايان آن با مسجد مقدس جمكران است، گفت: بايد فضاي معنويت در اين بلوار حفظ شود.

وي تأكيد كرد: طول بلوار پيامبر اعظم ۷ كيلومتر است كه در نوع خود امكان بسيار مناسبي را براي سرمايه‌گذاري فرهنگ اسلامي ايراني فراهم مي‌آورد و بايد آينده آن را در ۲۰ سال بعد ديد كه قرار است چه تأثيرگذاري داشته باشد.

شهردار قم با اشاره به وجود كتابخانه و گنجينه نفيس نسخ خطي مرحوم آيت‌الله مرعشي نجفي و استقبال نخبگان و فرهيختگان جهاني از آن تصريح كرد: به‌زودي كلنگ احداث بزرگ‌ترين كتابخانه جهان اسلام به همت دفتر آيت‌الله سيستاني در بلوار پيامبر اعظم (ص) زده مي‌شود كه قطعاً سبقه فرهنگي بلوار پيامبر اعظم را براي ما تعيين مي‌كند.

وي از مصوبه شوراي شهر درباره عتبه حسيني و آستانه حضرت معصومه(س) خبر داد و گفت: تمامي اين اقدامات فرهنگي است و مثبت است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcgzw9t.ak9zz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما