دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب : 41783
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی:

آزادی جیسون رضائیان با دریافت پول نقد از آمریکا انجام شد / حقوق نجومی 232 میلیون تومانی در کشور گزارش شد

قم نيوز : قم نیوز: حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنور یکشنبه شب در جشن عید قربان در قم مسجد امیرالمومنین قم به سوالات مردم پاسخ داد و درباره آزادی جیسون رضائیان در مقابل دریافت پول ایران از آمریکا، حقوق نجومی 232 میلیون تومانی و تحریم های وضع شده پس از برجام بر تبادلات مالی ایران سخن گفت.
آزادی جیسون رضائیان با دریافت پول نقد از آمریکا انجام شد / حقوق نجومی 232 میلیون تومانی در کشور گزارش شد
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام ذوالنوری که در یکشنبه شب و در مسجد امیرالمؤمنین قم و به مناسبت عید قربان سخن می گفت، اظهار داشت: نوکران  آل سعود در منطقه در حال فتنه گری هستند و در عراق و سوریه خون مسلمانان را می ریزند. این جانیان به ناموس مسلمانان رحم نمی کنند و پس از اشغال شهرها، از مردم می خواهند که دختران خود را برای رفع نیازهای جنسی تروریست های خارجی داعش در اختیار آنها بگذارند و اگر کسی امتناع کند، خود و خانواده اش را در لحظه می‌کشند و این جنایت مستقیم آل سعود است.

کمیته حقیقت یاب در مورد منا تشکیل شود
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: امیدواریم کمیته حقیقت یابی که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، تشکیل شود و به واقعه منا رسیدگی شود که این مسئله در گرو انجام وظایف توسط دولت و دستگاه های مرتبط است تا این مسئله را پیگیری کنند و جنایات آل سعود پیگیری شود.

حجت الاسلام ذوالنوری در ادامه به عید غدیر اشاره کرد و گفت: آن قدر در مورد غدیر اسناد متقن وجود دارد که امکان انکار آن وجود ندارد لذا دشمنان برای مقابله با غدیر، به تحریف پیام آن رو آوردند و همه این پیام را در دوستی با اهل بیت(ع) خلاصه کردند. البته حتی در این مسئله هم موفق نبودند زیرا اگر تمام پیام غدیر، دوستی بود اهل بیت(ع) بود، مسلمانان و مردم جهان در گرداب حوادث و مسائل فرو نمی رفتند زیرا محبت واقعی اهل بیت(ع) نجات دهنده مردم است.

عضو کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: اگر قصد این بود که در غدیر محبت و دوستی علی(ع) ابلاغ شود، چرا این کار را در حج نکرد؟ پاسخ این است که عمل پیامبر(ص) نشان داد که ولایت در ضمن حج نیست بلکه در عرض حج است.

خاتمی برای به دست آوردن چند رای، معنای غدیر را عوض کرد
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به نطق انتخاباتی رئیس جمهور اسبق، سید محمد خاتمی اشاره کرد و گفت: برای به دست آوردن چند رای از اهل سنت، یک معمم در تلویزیون جمهوری اسلامی گفت پیامبر(ص) از واژه مولا استفاده کرد و نه از واژه خلیفه، سلطان یا جانشین زیرا در این واژه معنی دوستی نهفته است.

حجت الاسلام ذوالنوری با اشاره به تاریخچه ولایت امام علی(ع) در بین اهل سنت و شیعه، افزود: یکی از بندهای صلح تحمیلی معاویه به امام حسن(ع) این بود که لقب امیرالمومنین از سوی خداوند به امام علی(ع) عطا شده است و نباید کس دیگری از آن استفاده کند و حتی معاویه هم زیر این را امضا کرده است، حال بیاییم بگوییم که این دوستی بوده است و معنی ولایت نمی دهد؟

وی با اشاره به اینکه پیامبر(ص) نسبت به اساس اسلام بعد از خودش نگران بود، اظهار داشت: به سبب همین نگرانی بود که پیامبر اسلام(ص) در غدیر همه را جمع کرد تا جانشین پس از خودش را اعلام کند و تنها معنای دوستی با علی(ع) از غدیر استفاده نمی شود بلکه معنای ولایت از آن برداشت می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در بخش بعدی سخنان خود به پرسش‌های حاضران پاسخ داد و در پاسخ نخستین پرسش، بر عزم جدی نمایندگان قم در جمع آوری ریل از داخل شهر خبر داد.

60 درصد صنایع کشور تعطیل هستند
نماینده قم در مجلس شورای اسلامی از تعطیلی بیش از 60 درصد صنایع در کشور خبر داد و گفت: عوامل موثری در تعطیلی صنایع در کشور وجود دارد که یکی از آن عوامل، عدم تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی است. دولت می گوید که در این مدت گذشته، 2 میلیون و چهارصد هزار شغل ایجاد کرده است و ما می گوییم باید ریز این ایجاد شغل را ارائه دهید. اگر بخواهیم بیکاری از بین برود، سالانه نیاز به ایجاد یک میلیون شغل داریم و نزدیک به 8 میلیون بیکار واقعی داریم که باید با تلاش جدی و فوق العاده حل شود.

حجت الاسالم ذوالنور تصریح کرد: با سلانه سلانه حرکت کردن و به مسائل مهمه اهمیت ندادن و به چیزهای کوچک چسبیدن، این مسائل حل نمی شود.

آیت الله علم الهدی مثل شیر در برابر فساد رسمی ترویج شده از سوی وزارت ارشاد، ایستاده است
وی به سخنان آیت الله علم الهدی اشاره کردو گفت: حضرت آیت الله علم الهدی مثل شیر در مقابل فساد رسمی ای که توسط وزارت ارشاد ترویج می شود، می ایستد و رئیس جمهور از این وزیر دفاع می کند. مملکت مشکلات زیادی دارد و اگر وزیر به کار خود بپردازد، فرصتی پیدا نمی کند تا مقابل آیت الله  علم الهدی بایستد. مردم دغدغه های زیادی دارند و نباید به مسائل فرعی و حاشیه ای پرداخت.

حقوق نجومی 232 میلیون تومانی گزارش شد
نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره حقوق های نجومی، اظهار داشت: دولت واکنش خوبی در این زمینه نداشت و حتی شخص رئیس جمهور گفت که چرا اگر خطایی رخ داده است، آن را علنی می کنند! یعنی به جای برخورد، با افشا کنندگان برخورد شد. تا کنون نزدیک به 10 هزار مورد حقوق نجومی پیدا شده است که درصد زیادی حقوق های بین 5 تا 10 میلیون بوده است و تا 232 میلیون تومان هم داشته ایم و طرف خودش برای خودش حقوق وضع می کرده است.

وی افزود: دولت اول به انکار روی آورد و سپس گردن دولت های قبلی انداخت و فرافکنی کرد در حالی که فساد از هر دولتی است، باید با آن برخورد شود. تا می خواهند با فساد برخورد کنند، آن را سیاسی می کنند تا تیغ مقابله با فساد کند شود. چند نفر از نمایندگان طرحی چند بندی را آماده کردند و دو فوریت آن رای نیاورد اما یک فوریت آن رای آورد و کمیسیون اصل نود دستورالعملی را که دولت تهیه کرده است، مد نظر قرار داده است تا راه این طور استفاده ها بسته شود.

تنها 37 کشور عضو اصلی FATF هستند
حجت الاسلام ذوالنوری با اشاره به مخالفت نمایندگان با غیر علنی بودن جلسه توضیح درباره FATF گفت: ما غیر علنی بودن جلسه قبلی مخالف بودیم و جلسه بعدی باید حتما علنی باشد تا وزیر به طور شفاف جواب بدهد و نماینده هم می تواند سوال کند. این معاهده ای است که 37 کشور عضو اصلی آن هستند و بقیه تنها عضو ناظر هستند و می خواهند تمام مبادلات مالی ما را رصد کنند و حتی از جزییات مالی کشور سر در بیاورند. در واقع این قرارداد نوعی خود تحریمی را ایجاد می کند و در هفته اول شروع کار مجلس در مهر ماه، انشاء الله واکنش خوبی به آن صورت می گیرد زیرا این یک قرارداد مهم بین المللی است که حتما باید در مجلس تصویب شود و اگر وزیری این کار را بدون اطلاع مجلس بدین شکل انجام داده باشد، باید تا استیضاح وی پیش رفت. یا وزیری در دولت کار خود را درست انجام می دهد و مجلس باید هم نوا کمک کند یا اشتباه انجام می دهد و باید مجلس برخورد کند.

باندهای زمین خواری برای غارت زمین ها و حتی کوه‌ها تشکیل شده اند
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از معضلات جدی در کشور بحث زمین خواری است و تا به حال باندهای متعددی در کشور دستگیر شده اند. ترکیب مثلثی از برخی از افراد در سازمان ثبت، ادارات شهری و دلال ها زمین ها را بالا می کشیدند و واخیرا به کوه خواری نیز کشید و حتی رهبر معظم انقلاب نیز در این باره واکنش نشان دادند.

عضو کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: متاسفانه در کشور فسادهای زیادی صورت گرفته است که بابک زنجانی، شهرام جزایری و تعاونی فرهنگیان از آن جمله است و این تعاونی فرهنگیان اخیرا در آن به میزان زیادی صورت گرفت. یک چرخه ای هستند که به شهری کوچکی در استان سمنان بر می گردند و برادر یکی از مسئولان نیز درگیر است و امیدواریم دستگاه قضایی بتواند به طور جدی با آنها برخورد کند.

در برابر دریافت نقدی پولمان، جیسیون رضائیان را آزاد کردیم
نماینده قم در مجلس شورای اسلامی به آزادی جیسیون رضائیان در مقابل دریافت پول از آمریکا اشاره کرد و گفت: ما در پرونده ای از آمریکایی‌ها مبلغ 1 میلیون و هفتصد هزار دلار می خواستیم و آنها نمی دادند تا به دستگیری جیسیون رضائیان رسیدیم و آمریکایی ها گفتند که این پول را در صورتی می دهیم که این شخص را آزاد کنید و ما هم گفتیم این پول باید نقد بیاید و ما به شما اعتماد نداریم که توسط یک هواپیمای آمریکایی به ایران آمد و بعد ما این جاسوس را آزاد کردیم.

حجت الاسلام ذوالنور افزود: هم اکنون ما برای انتقال پول دچار مشکل هستیم زیرا پول از یک بانک آزاد می شود و به یک بانک در امارات می رسد اما بعد از 20 دقیقه دوباره تحریم می شود.پس باید برای انتقال پول باید از راه های خاصی استفاده کنیم.

انتهای پیام / 105
https://qomnews.ir/vdcc1mq0.2bqs48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما