دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 42271
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

حمايت شهرداري قم از پايان‌نامه هاي حوزه معماري و شهرسازي

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم گفت: شهرداري براي ارتقاء شاخص هاي مرتبط با معماري و شهرسازي شهر قم از تحقيقات و پايان‌نامه هاي علمي در اين بخش حمايت مي كند.
حمايت شهرداري قم از پايان‌نامه هاي حوزه معماري و شهرسازي
به گزارش شهرنيوز، دكتر سقائيان نژاد در ديدار پروفسور ژوآني اسپالا معمار برجسته شهرسازي گفت: تلفيق بين سنت و مدرنيسم در كشورهايي مثل ايران يكي از مشكلات است.

وي با اشاره به راه اندازي مجدد سازمان نو سازي و بهسازي اطراف حرم مطهر اظهار كرد: با توجه به دغدغه اي كه نسبت به بافت هاي فرسوده شهري قم وجود دارد با حضور كارشناسان معماري و شهرسازي اين سازمان احيا شده و سعي در گسترش برنامه هاي اين سازمان داريم.

سقائيان نژاد خاطرنشان كرد: اين سازمان احياي بافت هاي تاريخي را در دستور كار دارد و در جلسات مشترك با كارشناسان نيازها را در ميان گذاشته و راهكارهاي رفع مشكلات را مورد بررسي قرار مي دهند.

وي با اشاره به وجود بافت هاي تاريخي متعدد در قم، خطاب به پروفسور اسپالا خاطرنشان كرد: از ظرفيت كارشناسان برجسته اي هم چون شما در حوزه معماري و شهرسازي در قم استفاده خواهيم كرد.

سقائيان نژاد با اشاره به توجه شهرداري به مسايل زيست محيطي، خاطرنشان كرد: سرانه فضاي سبز قم ۱۵ مترمربع به ازاي هر شهروند است و در برنامه پنج ساله قرار است به ۳۰ متر برسد.

وي با اشاره به پيش بيني آب و پساب براي توسعه فضاي سبز گفت: برنامه داريم سالانه ۲.۵ تا ۳ مترمربع به سرانه فضاي سبز شهر اضافه كنيم. به اين ترتيب بين ۳۵۰ تا ۴۰۰ هكتار سالانه كاشت فضاي سبز در شهر خواهيم داشت.

شهردار قم گفت: استاندارد فضاي سبز قم حدود ۳۰ مترمربع است كه طي سال هاي آينده به آن مي رسيم.

وي با تاكيد بر حمايت از پايان نامه هاي حوزه معماري و شهرسازي قم اظهار كرد: همكاري مشترك با دانشگاه ها و ايجاد تعامل علمي بين قم و شهرهاي پيشرفته را در حوزه معماري و شهرسازي در دستور كار داريم.

سقائيان نژاد با تاكيد بر اينكه بين واقعيت و ايده آل ها بايد معادله ساخت گفت: بايد در شهر بين ايده آل ها و واقعيت ها تعادل برقرار كرد.

ژوآني اسپالا معمار برجسته ايتاليايي نيز در اين ديدار گفت: حفظ آثار تاريخي موجود مسووليتي عمومي براي همه است و همه بايد نسبت به اين مساله توجه داشته باشند.

وي خاطرنشان كرد: روند فعلي در خصوص بافت هاي سنتي نگهداري آنها نيست بلكه به روزرساني و بازسازي است و بايد به سمت حفظ اين فضاها به شكل اوليه بود.

اين معمار برجسته ايتاليايي با اشاره به ضعف شهر قم در زمينه فضاي سبز، گفت: بايد به اين فكر باشيم كه قم را تبديل به يك باغ بزرگ كنيم و اين مساله به نفع همه شهروندان خواهد بود.

اسپالا به مشكل آب در قم اشاره و اظهار كرد: بايد براي اين مشكلات فكر كرد و زمينه‌اي براي توسعه فضاهاي سبز در اين شهر فراهم كرد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcfy0dj.w6d0eagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما