پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : 42362
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس مرکز آمار:

محرمانه بودن اطلاعات فردی در مرکز آمار کشور/پرهیز از هرگونه نگاه سیاسی

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مرکز آمار از محرمانه بودن اطلاعات فردی افراد در مرکز آمار یاد کرد و گفت: این اطلاعات فقط در محاسبات عمومی کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد و مرکز آمار با پرهیز از نگاه‌های سیاسی رسالت‌های خود را به شیوه مطلوبی دنبال می‌کند.
محرمانه بودن اطلاعات فردی در مرکز آمار کشور/پرهیز از هرگونه نگاه سیاسی
به گزارش قم نیوز، امیدعلی پارسا ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله حسین نوری همدانی که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، با بیان اینکه مرکز آمار بعد از دو سال تلاش توانسته بسترهای سرشماری اینترنتی را فراهم سازد، اظهار کرد: مردم می‌توانند این تکلیف قانونی و شرعی را با مراجعه به سایت مورد نظر در کمتر از 10 دقیقه انجام دهند.

وی با اشاره به فعالیت سامانه‌های الکترونیکی واحد برای جمع‌آوری اطلاعات جامع مردم از نقاط مختلف کشور اضافه کرد: اطلاعاتی که در این سرشماری جمع‌آوری می‌شود عمومی بوده و حساسیت‌های خاصی برای مردم به دنبال ندارد.

رئیس مرکز آمار ایران از پیش‌بینی مشارکت 35 درصدی مردم در سرشماری اینترنتی یاد و خاطرنشان کرد: بیش از دو میلیون خانوار با جمعیت بیش از 6 میلیون نفر در سرشماری اینترنتی شرکت کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه ضریب نفوذ اینترنت در کشور 55 درصد و در قم 74 درصد است، عنوان کرد: تاکنون 9 درصد از مردم قم در سرشماری اینترنتی شرکت داشته‌اند که امیدواریم با توجه به ضریب نفوذ بالای اینترنت بتوانیم در استان قم به آمارهای بالاتری نسبت به میانگین کشوری برسیم.

پارسا یادآور شد: برخی از مراکز که رسما متولی نبوده آمارهایی را ارائه می‌دهند که این آمارها بدبینی عمومی را به دنبال دارد به همین علت ساماندهی اطلاعات باید با محوریت مرکز آمار برای رسیدن به آمارهای اصلی کشور دنبال شود.

وی از محرمانه بودن اطلاعات فردی افراد در مرکز آمار یاد کرد و ادامه داد: این اطلاعات فقط در محاسبات عمومی کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، مرکز آمار با پرهیز از نگاه‌های سیاسی رسالت‌های خود را به شیوه مطلوبی دنبال می‌کند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcgxw9t.ak9x34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما