شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 43509
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

كسب رتبه نخست شهروندان منطقه يك قم درطرح تفكيك زباله از مبدا

قم نيوز : قم نیوز: شهردار منطقه يك قم از كسب رتبه نخست شهروندان منطقه يك درطرح تفكيك زباله از مبدا خبر داد.
كسب رتبه نخست شهروندان منطقه يك قم درطرح تفكيك زباله از مبدا
به گزارش قم نیوز، مهدي اصفهانيان مقدم با اشاره به طرح تفكيك زباله بيان داشت: طرح تفكيك زباله از مبدأ از نظر كاهش آلاينده هاي زيست محيطي وبازگشت مواد به چرخه طبيعت حائز اهميت است؛ چراكه بيشتر زباله ها قابل بازگشت به چرخه توليد هستند و با بازيافت آنها از آلودگي محيط زيست جلوگيري مي شود.

شهردار منطقه يك قم افزود: با اجراي اين طرح بخش زيادي از هزينه هاي جمع آوري و انتقال زباله هم حذف مي شود تا شايد همين دلايل كافي باشد تا تفكيك زباله از مبدأ به يك فرهنگ دربين شهروندان تبديل شود و بي شك اين كار بدون مشاركت شهروندان موفق نخواهد بود.

اصفهانيان مقدم در ادامه اظهار داشت:  با درك اين موضوع، طرح هاي زيادي در محله ها در راستاي ارتقاء فرهنگ شهروندي و مشاركت آنان اجرا نموديم تا شهروندان را با لزوم تفكيك زباله از مبدأ آشنا نماييم.

وي به اعزام آموزشگران بازيافت به محله ها اشاره كرد و گفت: شهروندان به صورت چهره به چهره تحت آموزش قرار مي گيرند.                                                                                                  شهردار منطقه يك در ادامه بيان داشت : خوشبختانه اجراي اين طرح باعث شده در ۷ ماهه نخست بيش از ۴۵۰ تن زباله خشك از مجتمع هاي مسكوني، اداري، تجاري و مدارس منطقه جمع آوري شود كه نشان از موفقيت مسئولان و آموزشگرها، همچنين مشاركت خوب شهروندان منطقه يك در طرح تفكيك زباله از مبدأ دارد اما تا رسيدن به نتيجه مطلوب، فاصله داريم.

شهردار منطقه يك قم تاكيد كرد: كه نقش و اهميت مشاركت شهروندان در زمينه مديريت پسماند امري انكار ناپذير است كه اين موضوع علاوه بر همكاري مسئولان ، همكاري و افزايش حس مسئوليت پذيري شهروندان را نيز مي طلبد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcaomny.49new15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما