سه شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۶
کد مطلب : 43851

اخبار ضد و نقیض از وضعیت جسمی آیت الله اردبیلی / آیا آیت الله از بستر این بیماری بر می‌خیزد؟

وی تنها مرجع تقلید اصلاح طلب دارای اعتبار نزد حوزه علمیه است
قم نيوز : قم نیوز: در حالی که برخی از نزدیکان آیت الله موسوی اردبیلی، از بهبود حال وی و خروج از کما خبر داده اند، تصاویر دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی از وی، نشان از ادامه حال وخیم دادستان اسبق کل کشور دارد و به نظر می‌رسد، وی این بار از بستر بیماری بر نخواهد خواست.
اخبار ضد و نقیض از وضعیت جسمی آیت الله اردبیلی / آیا آیت الله از بستر این بیماری بر می‌خیزد؟
اخبار ضد و نقیض از وضعیت جسمی آیت الله اردبیلی / آیا آیت الله از بستر این بیماری بر می‌خیزد؟
به گزارش قم نیوز، آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی، تنها مرجع تقلید معتبر اصلاح طلبان در حوزه علمیه، چند روزی است که وضعیت جسمی نامساعدی پیدا کرده است و بیماری‌های متعدد وی، وخیم تر شده، به شکلی که در بیمارستان بستری شده است.

درباره وضعیت فعلی آیت الله موسوی اردبیلی، اخبار مختلفی مخابره شد تا اینکه سید جواد حاجی میر اسماعیلی، رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران، در گفتگو با خبرنگاران ماجرای بستری شدن وی را در بیمارستان بدین شکل بیان کرد: «ایشان ساعت دو بامداد دوشنبه با درد شکم از قم با آمبولانس و درحالت شوک به بیمارستان لاله تهران منتقل شد و پزشکان این بیمارستان پس از انجام اقدامات تشخیصی و سی تی اسکن، انسداد روده را تشخیص دادند.»

معالجات اولیه پزشکان روی آیت الله اردبیلی در حال انجام بوده است که ایست قلبی اتفاق می‌افتد. میراسماعیلی می‌افزاید: «ساعت 5 صبح دوشنبه (امروز) وی دچار ایست قلبی شد که با تلاش پزشکان بیمارستان و انجام موفق CPR (احیای قلبی) دوباره به زندگی برگشت اما هم اکنون درجه هوشیاری وی 3 از 15 است؛ یعنی در حالت غیر هوشیاری و کما به سر می برد.»

عامل اصلی بستری شدن آیت الله موسوی اردبیلی، انسداد روده است اما به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، به علت سطح هوشیاری پایین، امکان عمل جراحی نیست و شوک و سطح هوشیاری ایشان این امکان را به ما نمی دهد.

میراسماعیلی تصریح کرده است: تیمی از دانشگاه علوم پزشکی ایران به سرپرستی دکتر توکلی رئیس ستاد هدایت بیماران این دانشگاه، ساعتی پیش به بالین آیت الله موسوی اردبیلی رفته و وضع ایشان را بررسی کرده اند و در صورتی که سطح هوشیاری ایشان به حد عادی و هوشیاری برسد، اقدامات لازم برای جراحی ایشان انجام می شود.

عیادت رهبر معظم انقلاب اسلامی و نماینده رئیس جمهور از آیت الله موسوی اردبیلی
در تحولی دیگر، حسین فریدون، دوشنبه شب از سوی رئیس جمهور به عیادت آیت الله موسوی اردبیلی رفت و جویای احوال شد که این عیادت، خود گمانه زنی درباره شدت وخامت حال رئیس سابق شورای عالی قضائی را بالا برد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه ای نیز در ساعات نخست صبح امروز، بر بالین آیت الله موسوی اردبیلی حاضر شدند و از نزدیک در جریان درمان ایشان قرار گرفتند. عکس این دیدار حکایت از وخامت حال آیت الله موسوی اردبیلی دارد و به نظر می رسد وی با 90 سال سن، از بستر این بیماری برنخواهد خواست.

در گذشته نیز آیت الله موسوی اردبیلی بیمار شده بود اما بهبود یافته بود و ماجرای آن را برای آیت الله ابراهیم رئیسی روایت کرده بود که با جستجو در اینترنت، قابل دستیابی است.

موسوی اردبیلی، تنها مرجع تقلید معتبر اصلاح طلبان
موسوی اردبیلی در سال‌های اخیر کاملا خانه نشین شده بود و تسهیلاتی در منزل برای راحتی وی تعبیه شده بود که در برخی سایت‌های اینترنتی بازتاب داشت.

وی پس از انتخاب روحانی، مورد توجه دولتی‌ها برای دیدار و ملاقات قرار گرفت و جریان اصلاح طلب برای بزرگنمایی وی تلاش بسیار کرد اما وی در اغلب دیدارهای کوتاه وزرا و دولتی‌ها، حرف چندانی برای گفتن نداشت و تنها به بیان چند جمله کفایت می کرد که از سوی خبرنگاران حامی وی یا دفتر وی بسط و گسترش می یافت.

در صورت درگذشت آیت الله موسوی اردبیلی، اصلاح طلبان تنها مرجع تقلیدی که در حوزه علمیه دارای اعتبار نسبی است را از دست می دهند و کسانی چون بیات زنجانی یا صانعی قابلیت جایگزینی وی را ندارند.

انتهای پیام / 105
https://qomnews.ir/vdca6any.49nem15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما