يکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 44428
منبع : خبرگزاری فارس

تصویب مصوبه تخفیف عوارض ساختمانی شهرداری قم

قم نيوز : قم نیوز: سخنگوی شورای شهر قم از تصویب مصوبه تخفیف عوارض ساختمانی شهرداری قم خبر داد.
تصویب مصوبه تخفیف عوارض ساختمانی شهرداری قم
به گزارش قم نیوز، عباس ذاکریان  با اشاره به مصوبه لایحه تخفیفات عوارض ساختمانی شهرداری قم اظهار کرد: بر این اساس افراد از 27 آذر ماه مصادف با 17 ربیع الاول ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) تا 22 بهمن فرصت دارند از تخفیفات در نظر گرفته شامل پرداخت عوارض ساختمانی، مشاعی و بهای خدمات بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که عوارض خود را به صورت نقدی پرداخت کنند، مشمول 30 درصد تخفیف می‌شوند.

سخنگوی شورای شهر قم با بیان اینکه امسال با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از همشهریان برای اخذ پروانه به صورت اقساط عمل می‌کنند، تدابیر و تخفیفاتی در این زمینه در نظر گرفته شده است، گفت: اگر کسی 30 درصد عوارض را به صورت نقد پرداخت کند و باقیمانده را در هشت قسط بپردازد، از 25 درصد تخفیف استفاده می‌کند.

وی عنوان کرد:‌ اگر شهروندی 10 درصد عوارض را نقد بپردازد و باقیمانده را در 12 قسط پرداخت کند، مشمول 15 درصد تخفیف در عوارض می‌شود.

ذاکریان ادامه داد: افراد در جرایم کمیسیون ماده 100 در صورت پرداخت نقدی از 20 درصد تخفیف بهره‌مند می‌شود و اگر بخواهند به صورت قسطی تا 12 قسط بپردازند، مشمول 10 درصد تخفیف می‌شوند.

وی با اشاره به رکود در بازار مسکن و بدهی افراد به شهرداری گفت: کسانی که مایل هستند، بدهی خود را به صورت ملک به شهرداری واگذار کنند، برای این افراد گزینه‌ای در نظر گرفته شده و اگر 50 درصد بدهی خود را به صورت نقد پرداخت کنند، این مبلغ پرداخت شده مشمول 25 درصد تخفیف می‌شود و باقیمانده را می‌توانند به صورت ملک در اختیار شهرداری قرار دهند.

سخنگوی شورای شهر قم یادآور شد: اگر کسی 30 درصد کل عوارض ماده 100 را نقد بپردازد، به میزانی که نقدی پرداخت کرده، 15 درصد تخفیف تعلق می‌گیرد و 70 درصد باقیمانده را می‌تواند ملک در اختیار شهرداری قرار دهند.

وی عنوان کرد:‌ مؤدیانی که بدهی خود را پیش از این مصوبه تقسیط کردند، اگر بیش از 50 درصد بدهی باقیمانده باشد، در صورت پرداخت نقدی و یک جای بدهی می‌توانند از 20 درصد تخفیف در باقیمانده بدهی خود استفاده کنند.

ذاکریان ادامه داد: این مصوبه شامل چک‌های معوقه نمی‌شود، بلکه شامل چک‌هایی است که سررسید نشده است، همچنین افراد تنها یک بار می‌توانند برای هر ملک از این مصوبه استفاده کنند.

وی یادآور شد: همچنین بر اساس این مصوبه به شهرداری اجازه داده شد، در صورتی که تمایل به تمدید این تخفیفات داشته باشد، می‌تواند حداکثر تا 20 اسفند تمدید کند، ولی ارقامی که در تخفیفات لحاظ شده 10 درصد کمتر است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcbwaba.rhba5piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما