پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۳۲
کد مطلب : 4522
آیت الله نوری همدانی:

طلاب و روحانیون، خود را به ایمان و علم مجهز كنند

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، طلاب و روحانیون را به تجهیز خود به سلاح اخلاص، علم، ایمان، توكل به خدا، اراده، جدیت و همت در امور دعوت كرد.
طلاب و روحانیون، خود را به ایمان و علم مجهز كنند
به گزارش قم نیوز، آیت الله نوری همدانی روز پنجشنبه در مراسم عمامه گذاری جمعی از طلاب در سخنانی، با اشاره به اهمیت دوران طلبگی گفت: یك طلبه با برخورداری از این سلاح هاست كه می تواند راه علمای بزرگ را پیموده و در اوج قله كمال بایستند.

وی ادامه داد: طلبه با فراگیری علم و تحقیق در سطوح بالا، تعهد، اخلاق، اراده، همت و شناخت زمان خود می تواند پاسخگوی سووالات در حوزه علوم دینی باشد و با افكار مخالف اسلام مبارزه كند.

نوری همدانی با اشاره به اینكه طلبه با كسب توفیق از سوی پروردگار عالم در راه ارتقا علم و كمال گام برمی دارد تصریح كرد: طلبه ها باید توجه داشته باشند كه پیمودن این راه، خیلی آسان نیست.

وی اضافه كرد: طلبه با اخلاص برای فراگیری فقه اهل بیت گام بردارد، با همت و جدیت، امور را دنبال كند، اراده و تصمیم قاطع داشته باشد، دل خود را مركز ایمان و توكل به خدا كند، در هر دو جبهه فرهنگ و شهادت تلاش كند تا بتواند هم به قله كمال رسیده و هم در جامعه تاثیرگذار باشد.

وی طلاب را به تداوم در خواندن نماز شب و برقراری ارتباط با حضرت ولیعصر (عج) و شركت در جلسات ادعیه نیز سفارش كرد.

نوری همدانی تاكید كرد: طلاب با ملبس شدن به لباس روحانیت، در واقع لباس پرافتخار سربازی امام زمان (عج) را برتن می كنند كه باید همواره به یاد مولا و سرورمان، حضرت مهدی موعود (عج) باشیم.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود، از انقلاب اسلامی بعنوان زمینه ساز ظهور حضرت ولیعصر (عج) یاد كرد و افزود: امروز شاهدیم كه مستضعفان عالم روز به روز، متحدتر و مستكبران و مستبدان روز به روز منفورتر می شوند.

مراسم عمامه گذاری جمعی از طلاب امروز با حضور علما، فضلا، اساتید و طلاب حوزه علمیه قم در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفاء این شهر برگزار شد.

یكهزار نفر از طلاب در سال جاری از معاونت تهذیب حوزه علمیه مجوز تلبس دریافت كرده اند كه تعداد ۱۷ نفر از آنها در این مراسم با دستان آیت الله نوری همدانی، ملبس به لباس روحانیت شدند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdce.w8ebjh8nw9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما