پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 46135
منبع : اداره كل روابط عمومي و بين الملل شهرداري قم

تاكيد شهردار قم بر لزوم همكاري شهروندان در حفظ نظم و زيبايي شهر

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم با تاكيد بر اينكه زيبايي و نظافت شهر براي مديريت شهري بسيار حائز اهميت است، گفت: فرهنگ شهروندي در قم بايد تقويت شود و تبليغات شهري در اين زمينه بايد گسترش يابد.
تاكيد شهردار قم بر لزوم همكاري شهروندان در حفظ نظم و زيبايي شهر
به گزارش قم نیوز، دكتر سقائيان‌نژاد با اشاره به برخوردهاي قانوني با شهروندان در جريان مديريت پسماند، اظهار كرد: در جايي كه فرهنگ مناسبي برقرار نباشد جريمه هم فايده‌اي ندارد و بايد قبول كرد كه فقر فرهنگي در برخي از نقاط شهر وجود دارد و بايستي فعاليت خود را در اين مناطق گسترش دهيم.

شهردار قم با بيان اين‌كه در برخي نقاط از جمله اطراف حرم مطهر زباله ها بايد دقيقه‌اي جمع آوري شود، اظهار كرد: پرديسان يك محله جديد شهري است و راحت‌تر مي‌شود مسائل فرهنگي را در آن دنبال كرد و به همين دليل به صورت پايگاه نمونه در بخش جمع آوري طرح زوج و فرد زباله انتخاب شد كه تجربه موفقي بود.

سقائيان‌نژاد با تاكيد بر اينكه زيبايي و نظافت شهر براي مديريت شهري بسيار مهم است، افزود: فرهنگ شهروندي در قم بايد تقويت شود و تبليغات شهري بايد در اين زمينه گسترش يابد.

وي با تاكيد بر اينكه نياز است در حوزه فرهنگ شهروندي توسعه برنامه‌ها و آموزش‌ها را داشته باشيم، خاطرنشان كرد: در اين بخش‌ در مناطق مختلف خصوصا مناطق محروم اقدامات مناسبي انجام شده است.

شهردار قم همچنين توسعه زيرساخت‌هاي مديريت پسماند را يادآور شد و تصريح كرد: شهرداري هزينه‌ زيادي در حوزه جمع آوري پسماند آن انجام مي‌دهد اما با كمي دقت در روند توليد و جمع آوري از سوي شهروندان مي‌توان بخش عمده اين هزينه‌ها را كاهش داده و صرف برنامه‌هاي عمراني و خدماتي ديگر كرد.

   انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdciwza5.t1aqp2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما