پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : 46147
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
آیت الله العظمی نوری همدانی در اجلاسیه بسیج اساتید:

بنیه دفاعی کشور قابل مذاکره نیست /باید برای ربا و سودهای بانک فکری کرد

قم نيوز : قم نیوز: اگر با قدرت در مقابل دشمنان سخن بگویم و حرکت کنیم، نباید شاهد باز شدن سفارت انگلیس وسخنان بی پایه واساس آنها در مورد بنیه دفاعی یعنی موشک بود.
بنیه دفاعی کشور قابل مذاکره نیست /باید برای ربا و سودهای بانک فکری کرد
به گزارش قم نیوز، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در هفتین اجلاسیه  اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم که در دفتر معظم له  در قم برگزار شد، با اشاره به بسته  شدن سفارت انگلیس در فتنه سال 88 گفتند: نباید در مقابل دشمنان سستی نشان داد، اگر سستی نشان دهیم باید منتظر عواقبی مانند باز شدن سفارت انگلیس و فتنه و ایجاد تفرقه سیاست مداران این کشور بود، اگر با قدرت در مقابل دشمنان سخن بگوییم و حرکت کنیم نباید شاهد سخنان بی پایه واساس آنها در مورد بنیه دفاعی یعنی موشک بود.

این مرجع تقلید بابیان اینکه باید برای ربا و سودهای بانک درکشور فکری کرد، گفتند: حوزه باید با شجاعت در برابر همه جریانها بایستد؛ درکشور تنها یک اراده باید پایدار باشد و آن  هم اراده ولی فقیه است، غیر این نباید باشد.

 حضرت آیت الله نوری همدانی بابیان اینکه مسئله ولایت فقیه و رهبری از مسائل مهم در دین و اسلام، قرآن و روایات است گفتند: نقش رهبری و ولایت فقیه در همه مسائل غیر قابل انکار است و تاکنون هم این گونه بوده است.

این مرجع تقلید افزودند: در طول تاریخ اسلام این نقش را پیامبران و ائمه طاهرین(ع) برای هدایت جامعه داشتند و در کنار هدایت به مبارزه با طاغوتیان می پرداختند و مردم را نیز علیه دشمن بسیج می کردند.

معظم له نقش علما را در حوادث بسیار تاثیرگذار دانستند و عنوان کردند: علما در همه حوادث مانند جنگ صلیبی، حمله مغول، روسیه،  جریان تنباکو تا انقلاب در میدان بودند و با قلم  و گفتار خود جامعه را هدایت می کردند.

 ایشان مهمترین ارکان انقلاب را، اسلام، ولایت فقیه  و مردم عنوان کردند و افزوند: امام راحل یگانه شخصیتی  بود که توانست انقلابی را با گستردگی نفوذ زیاد در منطقه و بین الملل پایه گذاری کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی مهمترین نقش بسیج اساتید و روحانیت را تبیین ارکان انقلاب در همه ابعاد سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی ، تبیین اهداف امام راحل ونقشه دشمن دانستند.

 معظم له مهمترین شاخصه های انقلاب را ، دشمن شناسی، دین شناسی، اسلام شناسی وحفظ عزمت اسلام برشمردند.

   انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcbz8ba.rhb0apiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما