پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 49032
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خبر داد

افتتاح نمایشگاه‌های قرآن در مجتمع ناشران و مسجد مقدس جمکران

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: نمایشگاه‌های قرآن در مجتمع ناشران و مسجد مقدس جمکران ساعت 10 شب 13 خرداد ماه مقارن با هشتم ماه مبارک رمضان با حضور مسؤولان استانی افتتاح می‌شود.
افتتاح نمایشگاه‌های قرآن در مجتمع ناشران و مسجد مقدس جمکران
به گزارش قم نیوز، سید موسی حسینی کاشانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، اظهار کرد: امسال نیز مانند سال‌های گذشته در ماه مبارک رمضان نمایشگاه قرآن برگزار می‌شود.

وی با اشاره به وجه تمایز برگزاری نمایشگاه قرآن در سال جاری با سال‌های گذشته تصریح کرد: امسال برای نخستین بار دو نمایشگاه قرآن در محدوده داخل و خارج شهر برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم محل برگزاری این دو نمایشگاه را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: یکی از این دو نمایشگاه در محل مجتمع ناشران و دیگری در محل مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد.

حسینی کاشانی با بیان اینکه این دو نمایشگاه به همت تعاونی ناشران و معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود، تصریح کرد: برگزاری این دو نمایشگاه قرآن در قم می‌تواند خلاء نمایشگاه‌های پیشین را جبران کند.

وی با اشاره به ظرفیت محل برگزاری این دو نمایشگاه قرآن گفت: مجتمع ناشران که برای فعالیت‌های چاپ و نشر ساخته شده در مرکز شهر قرار دارد و می‌تواند میزبان خوبی برای برگزاری نمایشگاه قرآن و حضور مردم باشد. مسجد مقدس جمکران نیز دارای ظرفیت بین المللی است و می‌تواند میزبان زائران داخلی و خارجی باشد که این ظرفیت عظیم به نمایشگاه‌های قرآن غنای بیشتری می‌دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم همچنین از برگزاری نمایشگاه قرآن در پنج بخش قم خبر داد و تصریح کرد: این نمایشگاه‌ها توسط کانون فرهنگی هنری مساجد با تعداد غرفه‌های محدود برگزار می‌شود.

حسینی کاشانی زمان برگزاری این دو نمایشگاه قرآن را مورد توجه قرار داد و گفت: نمایشگاه‌های قرآن در مجتمع ناشران و مسجد مقدس جمکران از 13 خرداد ماه مقارن با هشتم ماه مبارک رمضان تا 22 خرداد ماه مقارن 17 ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

 

*ارائه بن تخفیف 40 درصدی در نمایشگاه های قرآن

وی با اشاره به ویژگی‌های نمایشگاه‌های قرآن در قم، عنوان کرد: در مجتمع ناشران غرفه‌های متعددی پیش بینی شده که مراجعان بتوانند به آخرین آثار قرآنی دسترسی داشته باشند و کتاب‌هایی را که با موضوع قرآن به تازگی منتشر شده مشاهده کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از ارائه بن تخفیف کتاب برای نخستین بار در نمایشگاه قرآن خبر داد و گفت: تلاش شده بن تخفیف 40 درصدی به متقاضیان ارائه شود تا بتوانند نهایت استفاده را از این نمایشگاه ببرند.

حسینی کاشانی همچنین از طرح تعویض قرآن‌های فرسوده با قرآن نو خبر داد و گفت: این طرح در سال‌های پیشین نیز اجرا شده و مورد استقبال قرار گرفته است ولی از متقاضیان شرکت در این طرح تقاضا داریم با توجه به محدودیت اعتبار در روزهای نخست برگزاری نمایشگاه برای تعویض قرآن و دریافت بن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در کنار برگزاری نمایشگاه‌های قرآن برنامه‌های جنبی نیز تدارک دیده شده است، گفت: ایجاد غرفه‌های هنری خوشنویسی و صنایع دستی، اجرای زنده نمایش‌های خیابانی، اجرای مسابقات کودکان و نوجوانان و نشست‌های تخصصی در حاشیه نمایشگاه‌ها پیش بینی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم همچنین از نگاه ویژه نمایشگاه‌های قرآن به مقوله حجاب و عفاف خبر داد و بیان کرد: تدبر و تفسیر قرآن نیز از برنامه‌های ویژه نمایشگاه‌ امسال به شمار می‌رود.

حسینی کاشانی به شعار نمایشگاه‌های قرآن در سراسر کشور اشاره و تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی و نهضت فهم قرآن شعار اصلی برگزاری این نمایشگاه‌ها در سراسر کشور است.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خویش از فعالیت 120 موسسه قرآنی در قم خبر داد و عنوان کرد: از این شمار مؤسسات قرآنی 72 موسسه فعال هستند و ظرفیت مناسبی دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم همچنین از فعالیت فرا استانی برخی از مؤسسات قرآنی خبر داد و گفت: موسسه قرآنی کربلایی کاظم یکی از این مؤسسات است که فعالیت‌های مناسبی دارد و برنامه‌های آن به صورت فرا استانی اجرا می‌شود.

حسینی کاشانی زمان افتتاح نمایشگاه‌های قرآن را شنبه 13 خرداد ماه ساعت 10 شب در مجتمع ناشران ذکر کرد و گفت: مسوولان بلند پایه استانی در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه‌ها حضور دارند و پس از افتتاح نمایشگاه قرآن در مجتمع ناشران، نمایشگاه قرآن در مسجد مقدس جمکران نیز افتتاح می‌شود.

وی زمان برگزاری این نمایشگاه‌ها را از تاریخ افتتاح به مدت 10 شب دانست و گفت: هر شب از ساعت 21:30 دقیقه تا 2 بامداد نمایشگاه‌های قرآن در قم میزبان علاقمندان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم شمار غرفه‌های این دو نمایشگاه را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: نمایشگاه قرآن در مسجد جمکران با حدود 40 غرفه و در ساختمان ناشران نیز علاوه بر مغازه‌های این مجتمع حدود 40 غرفه پیش بینی شده است.

 

*برگزاری همایش ترجمه قرآن در قم

وی در بخش دیگری از سخنان خویش از برگزاری ویژه برنامه همایش ترجمه قرآن در 16 ماه مبارک رمضان مقارن با 21 خرداد ماه خبر داد و گفت: در این همایش دو نفر از شخصیت‌های مطرح حوزوی به ایراد سخن پرداخته و از فعالان ترجمه قرآن تجلیل می‌شود.

حسینی کاشانی همچنین از برگزاری شب شعر با موضوع قرآن در مسجد مقدس جمکران خبر داد و گفت: کرسی‌های تلاوت قرآن نیز به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در قم برپا شده است.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdchivnk.23nwxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما