چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 4916
آیت‌الله صافی خواستار شد؛

تجليل از خادمان قرآن

قم نيوز : قم نيوز: یکی از مراجع تقلید قم گفت: باید در جامعه قرآنی، کسانی مورد تشویق و تقدیر قرار بگیرند که در خدمت قرآن و اهل بیت هستند.
تجليل از خادمان قرآن
به گزارش قم نيوز، این مرجع تقلید در دیدار مسوول جامعة القرآن الکریم و تعدادی از حافظان قرآن از کشورهای مختلف، ضمن تشکر از فعالیت‌های قرآنی این مرکز، اهتمام بیشتر به معارف اهل بیت، این مفسران واقعی قرآن را در کنار فعالیت‌های قرآنی این مؤسسه خواستار شد.

وی در این دیدار انس و آشنایی هر چه زیادتر با قرآن را باعث نورانیت بیشتر دانست و گفت: همه نواقص جامعه از مأنوس‌نبودن با قرآن و معارف قرآنی سرچشمه می‌گیرد. هر چه انس جامعه با معارف قرآن کریم بیشتر باشد، جامعه موفق‌تر و دارای نواقص کمتری خواهد بود.

آیت‌الله صافی گلپایگانی در ادامه با بیان اهمیت آموزش تفسیر قرآن کریم به حافظان بیان داشت: اگر حافظان قرآن کریم بخواهند به قرآن تمسک کنند، باید به اهل بیت  هم متمسک شوند و تفسیر آیات شریفه را از ایشان فرا بگیرند.

این مرجع تقلید تشویق حافظان و دانش‌پژوهان معارف قرآنی را مهم دانست و تأکید کرد: در یک جامعه قرآنی، کسانی باید مورد تشویق و تقدیر قرار بگیرند که در خدمت قرآن و اهل بیت  هستند و تشویق کسانی که خلاف معارف اسلام رفتار می‌کنند و برای مثال همه عمرشان را به گناه مشغول بوده‌اند، جایز نیست. متأسفانه آن طور که باید از حافظان و مفسران قرآن تشویق شود، انجام نمی‌شود.

وی بانوان حافظ قرآن کریم را مخاطب قرار داد و گفت: خواهرانی که توفیق حفظ قرآن پیدا کرده‌اند، باید حیات قرآنی یک زن مسلمان را هم خودشان داشته باشند و هم الگویی برای دیگر بانوان جامعه باشند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امروز عدل قرآن کریم، حضرت بقیة الله الاعظم ارواح العالمین له الفداء هستند که همه شیعیان باید به آن وجود مقدس، توجه و توسل داشته باشند و سعی کنند که رضایت خاطر انور آن حضرت را به دست آورند و همه برادران و خواهران قرآنی که در این مراکز مقدس قرآنی فعالیت می‌کنند، از آن حضرت استمداد داشته باشند که ان‌شاء‌الله تعالی مشمول عنایات خاصه آن حضرت باشند.

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام طباطبایی مسوول جامعة القرآن، گزارشی از برنامه‌های این مؤسسه ارائه، و از توجه خاص آیت الله العظمی صافی به این مرکز قرآنی، تقدیر و تشکر کرد.

همچنین قبل از بیانات آیت الله صافی گلپایگانی، یکی از نوابغ قرآنی این مرکز که علاوه بر حفظ قرآن به تفسیر آیات نیز تسلط داشت، به تلاوت و تفسیر بخش منتخبی از قرآن کریم پرداخت. این نابغه‌ قرآنی که مورد تشویق و عنایت ویژه‌ی معظم له قرار گرفت ۸ سال سن داشته و اهل آذربایجان شرقی است.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcb.8baurhb90iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما