يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب : 49436
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله سبحانی:

وعده نصرت مومنین از سوی خداوند حق است

قم نيوز : قم نیوز: استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: خداوند به مومنین وعده نصرت داده است و امام خمینی(ره) می‌فرمودند که پیروزی‌های رزمندگان به خاطر نصرت خداوند است.
وعده نصرت مومنین از سوی خداوند حق است
وعده نصرت مومنین از سوی خداوند حق است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن که در مجتمع عالی فقه برگزار شد، با اشاره به تهمت‌های مشرکین به رسول اکرم(ص) اظهار کرد: مشرکین تهمت‌های زیادی به پیامبر(ص) زدند، این نشان می‌دهد که مشرکین در زندگی رسول اکرم(ص) نقطه ضعفی پیدا نکردند و پیامبر(ص) پاک بود.

وی ادامه داد: مشرکین تهمت‌هایی همچون ساحر بودن را به رسول اکرم(ص) زدند، همچنین مشرکین می‌گفتند که رسول اکرم(ص) قرآن را از دیگران گرفته است، در حالی که آخرین امید مشرکین فوت پیامبر(ص) بود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: مشرکین نمی‌دانستند که فوت رسول اکرم(ص) در سرنوشت آن‌ها موثر نیست، با رحلت پیامبر(ص) کار اسلام تمام نشد.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به کمک خداوند به مومنین اظهار کرد: خداوند به مومنین وعده نصرت داده است، کار عالم در دست خدا است، امام خمینی(ره) می‌فرمودند که وجود من در جنگ موثر نیست، بلکه پیروزی‌های رزمندگان به خاطر نصرت خداوند است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: اگر انسان به خالقیت خداوند معتقد است، باید به ربوبیت خدا هم معتقد باشد، سوره ملک در مقام بیان توحید ربوبی است، کارگردان جهان آفرینش تنها خدا است و ربوبیت غیر از خالقیت است.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به جنگ بدر اظهار کرد: این جنگ، نخستین جنگ بین مسلمین و مشرکین بود، رسول اکرم(ص) در جنگ بدر مرتب ذکر می‌گفت و مسلمانان در این جنگ به پیروزی رسیدند.

وی ادامه داد: از تهمت‌هایی که مشرکین به رسول اکرم(ص) پس از بعثت زدند، این بود که پیامبر(ص) ساحر است، این تهمت‌ها نشان می‌دهد که دشمنان در زندگی رسول اکرم(ص) گناهانی همچون سرقت را پیدا نکردند و کارنامه زندگی پیامبر(ص) پاک بود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: اینکه مشرکین منتظر فوت رسول اکرم(ص) و مومنین بودند، مقدمه ای از سلب و ایجاب مرکب است، سلب تهمت‌هایی بود که به پیامبر(ص) در زندگی زدند و ایجاب گناهانی بود که در زندگی رسول اکرم(ص) مشاهده نکردند.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به آرزوهای مشرکین اظهار کرد: خداوند فرمود به مشرکین بگویید که چرا آرزوی مرگ مومنین را می‌کنید؟ چون مرگ مومنین، مشکلی را از مشرکین حل نمی‌کند، بلکه موجب می‌شود که گناهان مشرکین بیشتر شود.

وی ادامه داد: آرزوی فوت رسول اکرم(ص) توسط مشرکین همچون آرزوی فوت معلم توسط دانش آموزان است که فایده ای به حال آن‌ها ندارد، بلکه باید دانش آموزان شیوه زندگی خودشان را اصلاح کنند و درس بخوانند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: دشمنان رسول اکرم(ص) باید خودشان را اصلاح می‌کردند و ایمان می‌آوردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خداوند کارگردان جهان آفرینش است، اگر خدا بخواهد که تمام آب‌های روی زمین را به زیرزمین ببرد، کاری از انسان برنمی‌آید.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfvjdj.w6d1magiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما