دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۲
کد مطلب : 50676
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
با حکم دادگاه عالی انگلستان؛

قرارداد فروش تسلیحات انگلیس به عربستان لغو می‌شود؟!

قم نيوز : قم نیوز: فردا حکم دادگاه عالی انگلستان در رابطه با همدستی عربستان در کشتار غیرنظامیان یمن، تعیین کننده سرنوشت فروش ۳ میلیارد پوند تسلیحات نظامی انگلیس به این کشور خواهد بود.
قرارداد فروش تسلیحات انگلیس به عربستان لغو می‌شود؟!
قرارداد فروش تسلیحات انگلیس به عربستان لغو می‌شود؟!
به گزارش قم نیوز، دادگاهی در انگلیس روز دوشنبه حکم می‌کند که آیا سلاح‌های فروخته شده توسط دولت انگلستان به عربستان سعودی در کشتار غیرنظامیان در یمن مورد استفاده قرار گرفته‌اند یاخیر؟

دادگاه عالی روز دوشنبه حکم خود را در رابطه با سیاست فروش تسلیحات نظامی انگلیس به عربستان اعلام می‌کند که احتمال دارد دولت را در وضعیت ناهنجاری قرار دارد. در صورتی که حکم دادگاه عالی این کشور، فروش اسلحه به عربستان سعودی را محکوم کند، دولت انگلستان مجبور خواهد شد فروش پرمنفعت تسلیحات نظامی به رژیم آل سعود را متوقف سازد.

* فروش 3 میلیارد پوندی اسلحه به رژیم آل سعود

حکم دادگاه در حالی صادر خواهد شد که روابط دوجانبه دو کشور در وضعیتی بحرانی قرار دارد. دولت انگلیس در حال حاضر متهم به پنهان کردن گزارش بودجه تروریسم است که گفته می‌شود در آن از عربستان سعودی، بزرگترین خریدار اسلحه از انگلستان انتقاد می‌شود و عربستان در این گزارش به عنوان بزرگترین حامی تروریسم شناخته خواهد شد. این درحالی است که دولت انگلستان تنها در 2 سال گذشته مجوز فروش بیش از 3 میلیارد پوند اسلحه را به رژیم آل سعود صادر کرده است.

رژیم عربستان سعودی از سال 2015، تجاوز به خاک یمن را آغاز کرده، جنگی که نتیجه آن کشتار هزاران غیر نظامی بوده است. در این میان و از آغاز درگیری‌ها، انگلستان تسلیحات نظامی از جمله مقادیر زیادی سلاح و تجهیزات نظامی از جمله هواپیما، هواپیماهای بدون سرنشین، نارنجک و موشک به عربستان فروخته است.

کمپین مبارزه با تجارت اسلحه در انگلیس، با توجه به نگرانی‌های گسترده در رابطه با حملات رژیم آل سعود به یمن، فروش تسلیحات نظامی به رژیم متجاوز را مغایر با قوانین انگلیس و اتحادیه اروپا دانسته، و سازمان‌های بین‌المللی از جمله یک هیات کارشناسی سازمان ملل متحد، پارلمان اروپا و سازمان‌های عام المنفعه بشردوستانه به طور مدوام همدستی انگلیس در کشتار مردم بی‌گناه یمن را محکوم کرده‌اند.

اتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcd990k.yt0z56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما