شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۹
کد مطلب : 50895
منبع : خبرگزاری مهر
معاون شهردار قم مطرح کرد؛

لزوم تأمین آب و واگذاری زمین برای شکل‌گیری کمربندسبز شهر قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون شهردار قم همکاری مسئولان در واگذاری زمین و تأمین آب شهرداری در ایجاد کمربند سبز شهر قم را ضروری دانست.
لزوم تأمین آب و واگذاری زمین برای شکل‌گیری کمربندسبز شهر قم
لزوم تأمین آب و واگذاری زمین برای شکل‌گیری کمربندسبز شهر قم
به گزارش قم نیوز، سید امیر سامع با اشاره به اینکه یکی از راه‌های کنترل ریزگردها و کنترل اقلیم در شهر قم توسعه فضای سبز است، اظهار کرد: مدیریت استان قم باید برای تأمین حقابه استان و شهر برنامه‌هایی داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه باید زمین برای توسعه فضای سبز تأمین شود افزود: ما اعلام کردیم هر قدر زمین و آب در اختیارمان قرار بگیرد در توسعه فضای سبز تلاش خواهیم کرد.

معاون شهردار قم یکی از راهکارهای مهم در حمایت از توسعه فضای سبز را تأمین آب دانست و اظهار داشت: برای تأمین منابع آب پایدار برای توسعه فضای سبز مشکل داریم.

وی گفت: اگر در تأمین آب مشکل داریم، روان آب‌ها و پساب‌ها را می‌شود به این موضوعات اختصاص داد و با اعداد و ارقام قابل پرداخت امکان ایجاد توافق برای در اختیار گرفتن این منابع آبی وجود دارد. 

سامع به اهمیت واگذاری زمین برای کمربند سبز قم اشاره کرد و اظهار داشت: پیشنهاد داریم که سه هزار هکتار زمین در پیرامون شهر به شهرداری واگذار شود تا بتوانیم توسعه فضای سبز جنگلی را داشته باشیم.

وی همچنین مدیریت پسماند در شهر قم را نیازمند کمک مدیران استان توصیف کرد و گفت: در این زمینه زیرساخت‌هایی که نیاز داریم منوط به تأمین بودجه‌های استانی و ملی است.

معاون خدمات شهری شهردار قم اظهار داشت: ایجاد زباله سوز با بودجه شهرداری قابل تحقق نیست و برای بخش خصوصی هم توجیه ندارد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgn79n.ak9zy4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما