يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب : 51916
منبع : خبرگزاری فارس
امیرآبادی گفت:

احداث فرودگاه در قم ضروری است/منوریل گرفتار برخوردهای سیاسی شد

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهر قم سالانه میزبان میلیون زائر است گفت: وجود فرودگاه در این شهر بسیار لازم و ضروری است.
احداث فرودگاه در قم ضروری است/منوریل گرفتار برخوردهای سیاسی شد
احداث فرودگاه در قم ضروری است/منوریل گرفتار برخوردهای سیاسی شد
به گزارش قم نیوز، احمد امیر آبادی فراهانی امروز با اشاره به اینکه نیت ما بر این بود که شهر قم را به شهر ریل پایه تبدیل کنیم، اظهارکرد:  طی جلسه‌ای که با رئیس مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور داشتیم تصمیم گرفتیم که یا یک ایستگاه قطار سریع السیر در جمکران قرار گیرد و آن را به خطA   مترو قم متصل کنیم و یا از میدان 72 تن این قطار به صورت زیرزمینی از شهر قم عبور کند.

وی افزود: وزارت راه در نظر دارد که قطار اصفهان - تهران در شهر قم ایستگاهی نداشته باشد و تنها یک ارتباط آنتنی با ایستگاه مرکزی قم برقرار کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خطA  مترو شهر قم در حال اجرا است، عنوان کرد: به زودی عملیات اجرایی خط B مترو که از پردیسان تا چهارراه بازار است شروع به کار می‌کند، همچنین خط C مترو نیز در حال طراحی است.

وی با اشاره به اینکه پروژه مونوریل قم سیاسی شد و مورد آسیب برخورد دولت‌ها قرار گرفت، تصریح کرد: در دولت قبل بودجه خوبی برای اجرای این طرح به شهر قم تزریق می‌شد ولی متاسفانه دولت فعلی اعتقادی به مونوریل در شهر قم ندارد و بودجه این طرح را تامین نمی‌کند.

امیرآبادی با تاکید براینکه به دلیل وجود بارگاه حضرت معصومه(س)، شهر قم میزبان زائرین بسیاری است اضافه کرد: سالیانه 1.5 میلیون زائر عراقی به شهر قم می‌آیند و علاوه بر آنها افراد زیادی از کشورهای دیگر و حتی سایر شهرهای ایران به قم سفر می‌کنند. وجود فرودگاه در این شهر بسیار لازم است و باید پیگیری های لازم برای تسریع در راه اندازی آن انجام شود.
انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb09bs.rhb88piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما