جمعه ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 52145
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس انجمن عکاسان استان قم خبر داد

برگزاری نمایشگاه عکس‌های جشنواره خیام برای نخستین بار در کشور

قم نيوز : قم نیوز: رئیس انجمن عکاسان استان قم از برگزاری نمایشگاه عکس‌های جشنواره بین المللی خیام در سه نگارستان استان قم برای نخستن بار در کشور خبر داد.
برگزاری نمایشگاه عکس‌های جشنواره خیام برای نخستین بار در کشور
به گزارش قم نیوز، ابراهیم سلیمانی در قم از برپایی نمایشگاه آثار جشنواره بین المللی خیام خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه 19 آگوست روز جهانی عکاسی نام گرفته و ما در آستانه این روز قرار گرفته‌ایم، با همکاری نگارستان اشراق مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی، نگارخانه شهید آوینی و فرهنگ و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اقدام به برگزاری نمایشگاه عکس در استاندارد جهانی کردیم.

وی ادامه داد: این نمایشگاه به آثار چهارمین جشنواره عکس خیام که در گسترده بین المللی برگزار شده است اختصاص دارد که در ایران برای نخستین بار در شهر قم به نمایش گذاشته می‌شود و بعد از قم در دیگر شهرهای کشور و چند شهر مهم قاره‌های دیگر نیز برپا خواهد شد.

رئیس انجمن عکاسان استان قم با اشاره به اینکه 135 قطعه عکس در ابعاد 45 در 60 با بهترین کیفیت چاپ و شاسی شده است، ابراز کرد: تمام عکس‌ها مزین به نشان فیاپ(فدراسیون جهانی عکاسی) و برگزار کنندگان این نمایشگاه‌ها است و هر عکس کپشن خاص خود حاوی نام عکاس و موضوع را داراست که این شیوه نمایش آثار، استانداردترین شیوه در دنیا است که در حال حاضر به اجرا می‌رسد.

سلیمانی با بیان اینکه هنر عکاسی قم در سطحی است که آثار 20 عکاس قمی در این جشنواره حضور دارد، ابراز کرد: کتاب عکس‌های این جشنواره نیز چاپ شده که همزمان با مراسم افتتاحیه نمایشگاه‌ها که روز شنبه 21مرداد ماه ساعت 18 برگزار خواهد شد، به عکاسان قمی تقدیم خواهد شد.

وی افزود: همزمان با برپایی این نمایشگاه‌ها نشستی با حضور دست اندرکاران جشنواره خیام و هنرمندان عکاس قمی برگزار خواهد شد.

رئیس انجمن عکاسان استان قم با اشاره به اینکه این آثار در سه نگارخانه به صورت همزمان از 21 مرداد تا 10 شهریور به مدت 20 روز در معرض دید علاقه مندان به هنر عکاسی قرار خواهد داشت، گفت: این نمایشگاه فرصت خوبی برای مخاطبان به ویژه هنرمندان عکاس است که با دیدن آثاری در استاندارد جهانی با سطح و کیفیت عکاسی روز دنیا آشنا شوند.

سلیمانی با تاکید بر اینکه جشنواره بین المللی خیام در چهارسال گذشته با دبیرخانه ای که در تهران مستقر است و با ارائه فراخوان به بیش از 70 کشور فعال در عرصه عکاسی به صورت منظم فعالیت کرده است، خاطرنشان کرد: موضوعات این جشنواره در هر دوره شامل یک موضوع اصلی و چندین موضوع فرعی در محورهای اجتماعی، طبیعت، حیات وحش، تکنیک‌های عکاسی در قالب عکاسی خلاقانه، معماری، عکاسی در شب و موضوعاتی از این دست است.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcgnq9n.ak9xt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما