يکشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۲۴
کد مطلب : 5287
مدیرکل میراث فرهنگی قم خبر داد:

ساخت سه کمپینگ‌ در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم گفت: ساخت سه کمپینگ در این استان به منظور فراهم ساختن محیطی برای اسکان و اقامت مسافران و زائران در دستور کار این اداره‌کل قرار دارد.
ساخت سه کمپینگ‌ در قم
به گزارش قم نیوز، علیرضا ارجمندی با اشاره به راه‌اندازی کمپینگ در امامزاده شاه جمال و جعفر غریب اظهار داشت: این دو امامزاده در مساحت سه هکتار و ۷۰۰ متر احداث می‌شود.

وی ادامه داد: در سال ۹۰ اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای این احداث کمپینگ در این دو مجموعه هزینه شد اما کل اعتبار پیش‌بینی شده برای آن پنج میلیارد تومان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم عنوان داشت: احداث کمپینگ سوم نیز نهایی شده است اما مکان‌یابی آن هنوز صورت نگرفته است که در شهر قم و یا یکی از روستاهای اطراف باشد.

ارجمندی تصریح کرد: مکان‌یابی دو گزینه نخست قطعی شده و در مرحله طراحی سایت قرار دارد که به زودی و تا پایان سال ۹۰ مناقصات آن انجام و احداث آن آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اهداف راه‌اندازی کمپینگ در قم بیان داشت: قم از ویژگی خاصی برخوردار بوده که نسبت به استان‌های دیگر منحصر به فرد است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم اذعان داشت: این استان سالانه پذیرای میلیون‌ها زائر از داخل و خارج کشور بوده تا به زیارت مسجد جمکران و حرم کریمه اهل بیت  مشرف شوند، ولی امکانات لازم برای پذیرایی آن ها فراهم نیست.

ارجمندی تصریح کرد: به دلیل کثرت زائران کمبودهای فراوانی وجود دارد که از نظر امکانات از قبیل هتل آپارتمان‌ خلاهایی مشاهده می‌شود، در این حوزه بخش خصوصی فعالیت‌های خوبی انجام داده تا زیرساخت‌ها در استان ایجاد شود.

وی یادآور شد: در این کمپینگ‌ها استراحت گاه‌های موقت، چند ساعته و اقامت گاه‌های بلند مدت تعبیه می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم گفت: مجموعه‌های خدماتی، رستوران، سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه، مرکز تجاری برای آسایش زائران و مسافران در نظر گرفته شده است.

ارجمندی در ادامه سخنان خود با اشاره به راه‌اندازی کمپینگ در محل امامزاده هادی وشنوه بیان داشت: کمپینگ احداثی در امامزاده شاه جمال و جعفر غریب از محل اعتبارت سفر مقام معظم رهبری و کمپینگ واقع در محل امامزاده هادی وشنوه از اعتبارات ملی است که در ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اضافه کرد: این کمپینگ ظرف یک ماهه آینده تکمیل می‌شود و شامل آلاچیق و سوئیت‌های اقامتی است.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcd.j0k2yt0x5a26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما