يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : 53209
منبع : روابط عمومی اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی

آیت‌الله علوی‌گرگانی: بهترین تعاونی که پیش خدا محبوب است این است که برای دیگران دعا کنیم

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله علوی گرگانی ضمن آرزوی توفیق برای همه کسانی که در کشور امر تعاون را بر عهده دارند اظهار داشت: خداوند به شما کمک کند تا در آنچه که وظیفه است به نحو احسن عمل کنید.
آیت‌الله علوی‌گرگانی:بهترین تعاونی که پیش خدا محبوب است این است که برای دیگران دعا کنیم
آیت‌الله علوی‌گرگانی:بهترین تعاونی که پیش خدا محبوب است این است که برای دیگران دعا کنیم
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی امروز ظهر در دیدار با مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان قم، اظهار کرد: تعاونی باعث افزایش قدرت و توانمندی مردم می شود، در حق یکدیگر دعا کنید همانطور که در اسلام سفارش شده "الجار ثم الدار" یعنی ابتدا همسایه بعد خانه و این موضوع موجب همدلی و مودت خواهد شد.

این مرجع تقلید بیان کرد: تعاون امر خطیری است و از اموری است که متعلق به امر الهی است و در آیه تعاونوا علی البر والتقوی هم به بر اشاره کرد ه و هم به تقوا.یعنی نیکی کردن در امور دنیایی و کمک کنید تا در راه درست و مسیر پاکیزه ای قدم بردارید.ائمه معصوم(علیهم السلام) از ما می‌خواهند که به فکر دیگران باشیم و حضرت فاطمه(س) خود شبی را تا صبح دعا می‌کنند اما به فرمایش امام حسن مجتبی(ع) برای خود دعا نمی‌کنند و وقتی از ایشان سؤال می‌کنند می‌فرمایند: «الجار ثم الدار»؛ یعنی دیگران مقدم هستند لذا اول خواسته‌های دیگران را بیان کنید.  لذا بهترین تعاونی که پیش خدا محبوب و مطلوب است این که دیگران را از خود جلو بیاندازیم و برای دیگران دعا کنیم.حضرت به ما می‌آموزند دیگران را فراموش نکنید و پیش از دعا برای خود برای دیگران که چه بسا نیازمند باشند، دعا کنید.

حضرت آیت الله علوی  گرگانی ادامه داد: در روایات آمده است: «استکثروا من الاخوان فإن لکل مؤمن دعوة مستجابة» می‌فرماید: بر برادران مؤمن خود بیفزایید، زیرا هر مؤمنی یک دعای مستجاب دارد. این نگاه بین مسلمان و مؤمنان اخوت ایجاد می‌کند. در روایات داریم که اثر دعای دیگر مؤمنان برای فرد بیش از اثر دعای آن فرد برای خود است. اگر شما برای فردی دعا کردید این حس همگرایی به او منتقل می‌شود و آن اخوت  که سفارش اکید خداوند و ائمه(ع) است و حس همگرایی و دلسوزی نسبت به همدیگر ایجاد می‌شود.
انتهای پیام / 137
 
https://qomnews.ir/vdci3raw.t1apu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما