دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب : 5330
دادستان قم عنوان کرد:

تاثیر تلفن همراه در ایجاد معضلات اخلاقی بین دانش آموزان

قم نيوز : قم نیوز: دادستان عمومی و انقلاب قم، تلفن همراه را نقش مهمی در ایجاد معضلات اخلاقی بین دانش آموزان و به خصوص در دبیرستان های دخترانه دانست.
تاثیر تلفن همراه در ایجاد معضلات اخلاقی بین دانش آموزان
به گزارش قم نیوز، مصطفی برزگر گنجی روز دوشنبه در گردهمایی مشاوران آموزش و پرورش استان قم در مجتمع یاوران مهدی (عج) اظهار داشت: صرف طرح موضوعات در مورد این معضلات در جلسات آموزش كافی نیست.

وی افزود: باید جلسات آموزش با حضور كارشناسان مجرب و به صورت مجزا برای مشاوران زن و مرد برگزار شود تا امكان بحث و بررسی كامل پیرامون این گونه مسایل میسر باشد.

این مقام قضایی قم با اشاره به معضل مواد مخدر و خطرات و تهدیدات ناشی از آن بویژه در مدارس تصریح كرد: نوع مواد مخدر امروز با چند سال قبل تفاوت بسیار پیدا كرده به نحوی كه شیوه مصرف را آسان و اثرات تخریبی آن را چندین برابر كرده است.

دادستان قم اظهار داشت: در گذشته در میان معتادان مصرف مواد سنتی مانند تریاك و حشیش رایج بود ولی در حال حاضر مواد مخدر صنعتی جای خود را به آنها داده اند.

گنجی خاطر نشان كرد: در آن زمان یك فرد معتاد به ۶ گرم مواد احتیاج داشت كه مصرف آن به آسانی ممكن نبود ولی حال یك گرم كراك در بسته های سه سانتی برای مصرف بیش از ۳۰ نفر كافی است.

وی با اشاره به عوارض مصرف مواد صنعتی تصریح كرد: پوسیدگی و از بین رفتن بافت های بدن عمده ترین عوارض ناشی از این گونه مواد است بعلاوه مصرف شیشه و مواد روانگردان موجب بروز گرفتاری هایی همچون اوهام و خیالات در مصرف كننده می شود.

گنجی تصریح كرد: تاكنون مواردی مشاهده شده كه فرد مصرف كننده شیشه از روی خیال به همسر و یا فرزندان خود بدبین شده و آنها را به قتل رسانده است.

دادستان قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بروز برخی مسایل اخلاقی در مدارس اظهار داشت: امروز به خاطر وجود تكنولوژی و وسایل ارتباطی این ناهنجاری ها بیشتر از قبل شده است.

وی تلفن همراه را یكی از وسایلی عنوان كرد كه نقش مهمی در ایجاد معضلات اخلاقی بین دانش آموزان و به خصوص در دبیرستان های دخترانه ایفا می كند.

دادستان قم افزود: بیشتر دانش آموزان دختر شماره تلفن همراه خود را در مدرسه به همكلاسی های خود می دهند این مورد منجر به ایجاد مشكلاتی برای آنها می شود.

وی ضمن هشدار نسبت به خطرات تلفن های همراه برای دختران دانش آموزان یادآور شد: افراد شیاد از این طریق دختران را اغفال و به دام می اندازند.

وی اظهار داشت: امسال شخصی را در قم دستگیر كردیم كه از طریق تعدادی دختر اقدام به اغفال دختران در مدارس می نمود.

وی از همه مشاوران مدارس و همچنین دانش آموزان خواست در صورت مشاهده هر گونه موردی آن را به تلفن گویا و پیامگیر ۷۷۰۹۹۹۹ دادستانی قم اطلاع دهند.

دادستان قم با اشاره به حضور دادیاران زن در برگزاری جلسات آموزشی مشاوران مدارس تاكید كرد: ارایه مشاوره در خصوص مسایل اخلاقی باید بدور از فضای امنیتی و انتظامی در محیط های آموزشی صورت گیرد تا دانش آموز نیازمند به این گونه مشاوره بدون هیچ دغدغه ای از آن استفاده كند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcc.1qpa2bq1xla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما