جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 53644
منبع : خبرگزاری فارس
عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی قم خواستار شد

رسیدگی به علت عدم همکاری برخی بانک‌ها با واحدهای تولیدی

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی قم خواستار رسیدگی به عدم همکاری برخی از بانک‌ها برای ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی استان شد.
رسیدگی به علت عدم همکاری برخی بانک‌ها با واحدهای تولیدی

به گزارش قم نیوز علی خاکی در سیزدهمین جلسه کمیته بانکی کارگروه ستاد تسهیل رفع موانع تولید اظهار کرد: برگزاری جلسات در حالی به پایان می‌رسد که خروجی مثبت و همکاری از سوی برخی از بنگاه‌های مالی برای کمک به واحدهای تولیدی به چشم نمی‌خورد.
عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی قم گفت: در سالی که مزین به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال شده است با یک نگاه به آمار پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی متوجه خواهیم شد که تحمیل مقررات بنگاه‌های اقتصادی که اکثرا اعلام می‌کنند از مدیریت مرکزی دستوری دریافت کرده‌اند مشکلاتی ایجاد کرده است .
وی با اشاره به پاره ای از مشکلات  که در حال حاضر واحدهای تولیدی برای دریافت تسهیلات باآن مواجه هستند افزود: تسویه حساب‌های قانونی بسیار زمان‌بر بوده، زمان استفاده از تسهیلات بسیار محدود است و بهره‌های بانکی برای تولید بسیار بالااست و این در حالی است که برخی از بانک‌ها از هرگونه همکاری و ارائه خدمات در خصوص تسهیلات خودداری می‌کنند.
عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی قم در ادامه برگزاری جلسات و کارگروه‌ها را مفید ارزیابی کرد و گفت: بخش خصوصی منکر این واقعیت نیست که تعامل بخش دولتی و تشکیل کارگروه‌ها با حضور مدیران دولتی و نمایندگان بخش خصوصی به‌عنوان نماینده تمام واحدهای تولیدی – صنعتی استان در حل مشکلات مثمرثمربوده است ولی در اجرا و کمک به عملیاتی شدن پاره ای از بندهای ذکر شده و ارائه خدمات از سوی بعضی از بانک‌ها مشکلاتی وجود دارد و مابقی امور نیز درگیر بورکراسی های اداری است.
انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcba0bs.rhbfapiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما