جمعه ۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 54246
منبع : خبرگزاری فارس
عضو مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد

انتقاد از عدم حضور هیأت دولت و نمایندگان مجلس در مراسم تشییع شهید حججی

قم نيوز : قم نیوز: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: به جا بود که اعضای هیأت دولت و نمایندگان مجلس همراه با مردم در مراسم تشییع شهید حججی شرکت می‌کردند.
انتقاد از عدم حضور هیأت دولت و نمایندگان مجلس در مراسم تشییع شهید حججی

به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین سید رحیم توکل ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به سرنوشت انسان پس از مرگ اظهار کرد: انسان پس از مرگ دو عالم برزخ و آخرت را پیش روی خود دارد.
وی ادامه داد: در روز قیامت بر روی پل صراط از انسان سوال‌هایی می‌شود که اگر او توانست به این سوالات پاسخ بدهد، به بهشت می‌رود، ملائکه از این افراد در بهشت استقبال می‌کنند، چون آن‌ها در برابر جلوه‌های دنیا صبر کردند و بهشتیان عزتمندانه در آنجا سکونت خواهند داشت.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: بر روی پل صراط براساس روایات سه ایست بازرسی وجود دارد که در این ایست بازرسی‌ها به ترتیب در خصوص امانت داری، نماز و حق الناس از انسان سوال می‌شود، اگر انسان حق الناس را ادا نکند، نمی‌تواند از پل صراط به سلامت عبور کند.
توکل، انسان را در برابر خداوند فقیر دانست و تصریح کرد: انسان هر چیزی که دارد، از خداوند است، البته او باید حق امانت‌های خدا را ادا کند، نور با ظلمت قابل جمع شدن نیست، قلب انسان جای خداوند است و اگر اغیار وارد قلب او شدند، انسان در امانت خداوند خیانت کرده است.
وی ادامه داد: در زمان امام سجاد(ع)، مردم شهر مدینه با کمبود باران مواجه شدند و به همین دلیل تصمیم گرفتند که برای بارش باران نماز بخوانند، اما آن‌ها برای این کار سراغ امام سجاد(ع) نرفتند و خودشان به تنهایی نماز خواندند، نمازی که البته نتیجه ای نداشت، تا اینکه غلام امام سجاد(ع) نماز باران را خواند و تا او دست به دعا برداشت، باران شروع شد.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: کسی که نزد خداوند آبرو داشته باشد، دعایش سریع به اجابت می‌رسد، چون او اغیار را از دلش بیرون کرده است، اما اگر انسان اغیار را به دلش برد، خداوند بر دل او مهر می‌زند، بر دلی که مهر خورد، دیگر موعظه ائمه معصومین(ع) اثری نمی‌کند و آن دل تکان نمی‌خورد.
توکل با اشاره به عاقبت عموهای پیامبر(ص) اظهار کرد: ابولهب و حمزه هر دو عموهای رسول اکرم(ص) بودند، اما سخنان پیامبر(ص) بر روی حمزه اثر کرد، چون دلش باز بود، اما این سخنان بر روی ابولهب تاثیری نداشت، چون قلب او بسته بود و ابولهب رسول اکرم(ص) را سنگ باران کرد.
وی ادامه داد: امام حسین(ع) پس از اینکه تمام اصحابش در کربلا به شهادت رسیدند، به میدان آمد و در خطبه ای خودش را به سپاهیان دشمن معرفی کرد تا حجت را بر روی آن‌ها تمام کند، اما سپاهیان دشمن در پاسخ به این سخنان، امام حسین(ع) را سنگ باران کردند، چون قلب‌های آن‌ها بسته شده بود.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: زمانی که قلب انسانی بسته شد و قساوت در قلب او به وجود آمد، حتی سخنان امام حسین(ع) هم بر روی او تاثیر نمی‌گذارد، البته همه این مسائل به عملکرد انسان در دنیا بستگی دارد، باید به سخنان رهبر معظم انقلاب عمل کنیم تا امانتدار خوبی برای نعمت‌های الهی باشیم.
توکل در پایان با اشاره به مراسم تشییع شهید حججی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب با وجود تمام اشتغالاتی که داشتند، در این مراسم حضور پیدا کنند، به جا بود که اعضای دولت و نمایندگان مجلس هم همراه با مردم در مراسم تشییع شهید حججی هم شرکت می‌کردند. 

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcaiunm.49nyy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما