دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۰۰
کد مطلب : 54299
منبع : خبرگزاری فارس
نایب رئيس مجمع عمومي جامعه مدرسين حوزه علميه قم مطرح كرد

جلوگيري از گزينشي عمل كردن در حوزه نهي از منكر

قم نيوز : قم نیوز: نایب رئيس مجمع عمومي جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: در حوزه نهي از منكر نبايد به صورت گزينشي عمل كرد زيرا اين امر ترويج ساير منكرها را به همراه دارد.
جلوگيري از گزينشي عمل كردن در حوزه نهي از منكر

به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام حسین بنیادی در قم، ضمن تسلیت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان(ع) اظهار کرد:‌ درس‌ها و پیام‌های فراوانی در نهضت امام حسین(ع) نهفته است و می‌توان بیان کرد این نهضت بر اساس دستورات و آموزه‌های قرآن به وقوع پیوسته است.
وی خاطرنشان کرد: پیام نهضت امام حسین(ع) از سوی امام سجاد(ع)، حضرت زینب کبری(س) و سایر ائمه اطهار(ع) نسل به نسل بیان شد تا به دوران کنونی رسید.
نایب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اجرای امر به معروف و نهی از منکر را مهمترین هدف قیام سیدالشهدا(ع) ذکر کرد و گفت: این امام بزرگوار شهادت خود را بر پایه این امر بنیان گذاشتند و جامعه اسلامی را به آموزه‌های آن فراخواندند و از انحراف بازداشتند.
وی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) در زمینه جلوگیری از انحرافات در جامعه پیشنهادات و راهنمایی‌های لازم را داشتند و در عمل نیز این امر را نشان دادند.
بنیادی با اشاره به مطالب و آموزه‌های موجود در آیات و روایات گفت: آسیب‌شناسی و دشمن‌شناسی از جمله موارد مهم مطرح شده در آیات و روایات است که فلسفه امر به معروف و نهی از منکر را نمایان می‌کند البته در این حوزه باید از شعار دوری کرد.
وی عنوان کرد: در جوامع باید امر به معروف و نهی از منکر رواج پیدا کند تا جامعه عاری از بدی‌ها شود و بتواند بر اساس فرهنگ اسلامی و دینی حرکت کند. در حوزه نهی از منکر نباید به صورت گزینشی عملی کرد زیرا این امر ترویج سایر منکرها را به همراه دارد.
نایب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) بر پایه امر به معروف و نهی از منکر بود گفت: لازم است در دوران کنونی از قیام ایشان الگوبرداری شود تا از گسترش بدی‌ها در جامعه جلوگیری شود بنابراین همه مسلمانان وظیفه سنگینی در این بخش برعهده دارند.
وی یادآور شد: بی‌تفاوتی نسبت به منکرات کوچک ترویج و بزرگ شدن آنها را به همراه دارد در نتیجه سبب می‌‌شود به هزینه بیشتری برای برطرف کردن آن منکرات نیاز باشد.
بنیادی عنوان کرد: در انقلاب اسلامی از نهضت حسینی الگوبرداری شده بنابراین در زمینه پیروی از معروف‌ها و جلوگیری از منکرها باید اقدام چشمگیری صورت گیرد تا در زمینه اخلاق و عقاید موفق عمل کنیم و جامعه به سوی ارزش‌ها و کمال راهنمایی و هدایت شود.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdci3raw.t1a532bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما