شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : 54499
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس اداره امور بین‌الملل آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) خبر داد

میزبانی از 50 هزار توریست و زائر خارجی در حرم حضرت معصومه(س)

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اداره امور بین‌الملل آستان کریمه اهل بیت(س) گفت: هر چند در پنج ماه نخست سال جاری بیش از 50 هزار توریست و زائر خارجی از خدمات این آستان استفاده کرده‌اند اما در حقیقت جمعیت زائران و توریست‌های حرم حضرت معصوممه(س) بسیار بیشتر از این آمار است.
میزبانی از 50 هزار توریست و زائر خارجی در حرم حضرت معصومه(س)

به گزارش قم نیوز کمال ثریا اردکانی در قم، با اشاره به اهتمام آستان مقدس حضرت معصومه(س) نسبت به میزبانی از توریست‌ها و زائران غیر ایرانی اظهار کرد: نشست‌های معرفتی، اعتقادی، مشاوره، جلسات پرسش و پاسخ، مراسم‌های مناسبتی و تورهای حرم‌شناسی از جمله برنامه‌هایی است که برای زائران خارجی در نظر گرفته می‌شود.
وی از استقرار بخش‌های عربی و اردو زبان اداره امور بین‌الملل آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) در صحن صاحب‌الزمان یاد کرد و افزود: بخش بانوان زائران خارجی در نزدیکی وردی شماره 18 فعالیت خود را دنبال می‌کنند.
رئیس اداره امور بین‌الملل حرم حضرت معصومه(ع) اضافه کرد: آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) در پنج ماه نخست سال جاری از 39 هزار زائر خارجی و 11 هزار و 200 توریست از 70 کشور دنیا میزبانی کرده است که ایتالیا با هزار و 900 نفر، آلمان با هزار و 700 نفر و فرانسه نیز با هزار و 600 نفر بیشترین آمار توریست‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.
وی با بیان اینکه در پنج ماه ماه نخست سال جاری 16 هزار و 700 زائر غیر ایرانی حرم مطهر حضرت معصومه(س) آذری زبان بوده‌اند، عنوان کرد: 9 هزار و 300 زائر اردو زبان و 12 هزار و 500 زائر نیز عربی زبان بوده‌اند.
اردکانی خاطرنشان کرد: هر چند در پنج ماه نخست سال جاری بیش از 50 هزار توریست و زائر خارجی از خدمات آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) استفاده کرده‌اند اما در حقیقت جمعیت زائران و توریست‌های آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) بسیار بیشتر از این آمار است چرا که چهره برخی از زائران و توریست‌ها با ایرانی‌ها تفاوت بسیاری ندارد و برخی از آنها نیز در ساعاتی خارج از ساعات فعالیت دفاتر امور بین‌الملل به حرم مطهر مراجعه کرده‌اند.

انتهای پیام / 136
 
https://qomnews.ir/vdcaoynm.49nyo15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما