دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب : 54625
منبع : خبرگزاری فارس
معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد امام خميني استان قم:

13 هزار و 730 زن سرپرست خانوار زيرپوشش كميته امداد هستند

قم نيوز : قم نیوز: معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد امام خميني استان قم گفت: 13 هزار و 730 نفر زن سرپرست خانوار زيرپوشش كميته امداد هستند.
13 هزار و 730 زن سرپرست خانوار زيرپوشش كميته امداد هستند
13 هزار و 730 زن سرپرست خانوار زيرپوشش كميته امداد هستند
به گزارش قم نیوز عباس جوشقانیان ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با بیان اینکه 20 هزار و 592 خانوار در استان زیرپوشش کمیته امداد هستند اظهار کرد: این خانوارها شامل 35 هزار و 539 نفر هستند که کمتر سه درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از افراد زیر پوشش کمیته امداد 13 هزار و 730 نفر زن سرپرست خانوار بوده و 11 هزار نفر سالمند بالای 60 سال هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی استان قم با اشاره به دیگر آمار افراد زیر پوشش کمیته امداد گفت: 625 نفر خانواده زندانی و هزار و 624 نفر بیمار صعب العلاج زیرپوشش حمایت کمیته امداد هستند و 588 نفر بیمار زمین‌گیر از خدمات ویژه بهره‌مند می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: 58 بیمار سرطانی و 137 بیمار خاص زیرپوشش هستند و 33 پزشک خانواده با کمیته امداد قرارداد دارند و کارنامه بهداشت و سلامت این مددجویان در مطب این پزشکان قرار دارد.

جوشقانیان عنوان کرد: نزدیک به 4 هزار نفر دانش آموز زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند و 700 نفر دانشجو از خدمات بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به رویکرد کمیته امداد در زمینه فقر گفت: رویکرد کمیته امداد رویکرد توانمندسازی است. بر همین اساس نسبت به سال گذشته 2 هزار خانواده زیرپوشش کاهش پیدا کرده است و این خانواده ها با سیاست‌ها و راهبرد توانمندسازی به استقلال رسیدند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی استان قم یادآور شد: در 6 ماهه نخست امسال 127 مرد سرپرست خانوار که بیمار بودند در زمینه مداوا کمک و حمایت شدند و به زندگی عادی بازگشتند.

وی ازدواج خانواده‌ها را از دیگر شاخص‌های توانمندسازی ذکر کرد و افزود: بیش از 100 مورد ازدواج زن سرپرست خانواده روی داده و این بانوان با تشکیل خانواده از چرخه حمایت خارج شدند.

جوشقانیان خاطرنشان کرد:‌ اشتغال و مسکن از دیگر شاخص‌های توانمندسازی است و کمیته امداد در زمینه تحصیل از مقطع ابتدایی تا بالاترین مدارج و مقاطع علمی از مددجویان خود حمایت می کند.

وی عنوان کرد:‌ 47 نفر مددکار که تحصیلات در حوزه روانشناسی، مددکاری و تعلیم و تربیت دارند به امور مددجویان رسیدگی می‌کنند و به هر مددکار 450 پرونده اختصاص پیدا کرده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی استان قم یادآور شد: کمیته امداد استان قم در تمام ادارات خود مشاور دارد زیرا ارزش کمک فکری، معنوی و فرهنگی به مراتب بیشتر از کمک نقدی است و مددکاری اسلامی نیز با هم‌افزایی حوزه علمیه در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbs0bs.rhba5piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما