سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 54665
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل مدیریت بحران استان قم مطرح کرد

پرداخت 19 میلیارد تومان خسارت به کشاورزان قمی/همه محصولات کشاورزی باید بیمه شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر کل مدیریت بحران استان قم با بیان اینکه در سال گذشته 19 میلیارد تومان خسارت از طریق بیمه به کشاورزان استان قم پرداخته شده است گفت: باید به به سمتی برویم که 100 درصد محصولات را زیرپوشش بیمه کشاورزی قرار دهیم.
پرداخت 19 میلیارد تومان خسارت به کشاورزان قمی/همه محصولات کشاورزی باید بیمه شود

به گزارش قم نیوز محسن اروجی در جلسه کارگروه خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات کشاورزی که در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان قم برگزار شد، اظهار کرد: جبران خسارت از طریق پرداخت بلاعوض ممنوع است و بر اساس قانون و آئین نامه‌های موجود فقط از طریق بیمه می‌توانیم جبران خسارت داشته باشیم، بنا بر این تشکل‌ها و مراکز خدمات جهاد کشاورزی باید کشاورزان را به انجام بیمه تشویق کنند.
وی با اشاره به اینکه پرداخت سریعتر خسارت توسط بیمه به کشاورزان یکی از مشوق‌ها در این بخش به شمار می‌رود، افزود: در حال حاضر بیمه مقداری در پرداخت خسارت به کشاورزان، مرغداران و دامپروران تعلل داشته ولی این خسارت جزء مطالبات کشاورزان است که به زودی پرداخت خواهد شد.
مدیرکل مدیریت بحران استان قم با تاکید بر اینکه کشاورزان، دامپروران و مرغداران باید به انجام بیمه تشویق شوند، بیان کرد: تنها راه پرداخت خسارت در بخش کشاورزی بیمه است و جز این مسیر امکان جبران خسارت‌های ناشی از حوادث به کشاورزان، دامپروران و مرغداران وجود ندارد.
اروجی با بیان اینکه با توجه به سهم استان قم از صندوق بیمه در کشور، امکان پرداخت صد در صد سهم بیمه توسط دولت وجود دارد، خاطرنشان کرد: در سال گذشته 19 میلیارد تومان خسارت از طریق بیمه به کشاورزان استان قم پرداخته شده است.
وی تاکید کرد: باید به به سمتی برویم که 100 درصد محصولات را زیرپوشش بیمه کشاورزی قرار دهیم.

انتهای پیام / 136
 
https://qomnews.ir/vdcftvdt.w6djvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما