دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : 54876
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله اراکی:

فرهنگ جهاد و شهادت در جوانان نهادینه شده است

قم نيوز : قم نیوز: دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: فرهنگ جهاد و شهادت در میان جوانان نهادینه شده است و شهدا نماد ذکر الهی هستند و باید از شهدا یاری خواست تا در مسیر بندگی متوقف نشویم.
فرهنگ جهاد و شهادت در جوانان نهادینه شده است
فرهنگ جهاد و شهادت در جوانان نهادینه شده است

آیت‌الله اراکی:
فرهنگ جهاد و شهادت در جوانان نهادینه شده است
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: فرهنگ جهاد و شهادت در میان جوانان نهادینه شده است و شهدا نماد ذکر الهی هستند و باید از شهدا یاری خواست تا در مسیر بندگی متوقف نشویم.

به گزارش قم نیوز آیت‌الله محسن اراکی ظهر امروز در درس اخلاق این هفته مدرسه علمیه معصومیه قم، در جمع طلاب این مدرسه علمیه با اشاره به محبت‌الهی بیان کرد: والاترین مقام آفرینش این است که انسان به مقامی دست پیدا کند که خداوند او را دوست داشته باشد و محبوب خدا باشد.

وی افزود: خدواند متعال، نخستین بار محبت خود را در جان حضرت محمد(ص) قرار داد و به نوعی پیامبر(ص) ساقی محبت هستند بنا بر این ایشان علاوه بر این‌که محبت را می‌نوشد، این محبت را به دیگران نیز می‌بخشند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: محبتی را که پیامبر اکرم(ص) به انسان‌های دیگر می‌بخشد از بهترین محبت‌هاست و این محبتی است که انسان آن را احساس می‌کند و می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند و بارزترین نمونه آن نیز شهدای کربلا و شهدای مدافع حرم هستند که با بهره‌مندی از این محبت‌، از تعلقات دنیوی دور شدند.

وی ادامه داد: شهدای کربلا آنچنان غرق در محبت خداوند بودند که سختی‌های جنگ را فراموش کردند و با قرار گرفتن در حریم ولایت، جان خود را در راه اسلام فدا کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که پیاده‌روی عظیم اربعین از دیگر نمونه‌های شامل شدن محبت خداوند و اهل‌بیت(ع) است که موجب می‌شود سختی راه به لذت تبدیل شود، خاطرنشان کرد: سخنان اهل‌بیت(ع) از عالی‌ترین و بالاترین معارف است و برای درک معارف و محبت‌ اهل بیت(ع) باید اخلاص داشته باشیم و بدون اخلاص نمی‌توان محبت خداوند و اهل بیت(ع)‌ را درک کرد.

وی با بیان این‌که اگر سخنان اهل بیت(ع) با خدا نبود، معلوم نبود که انسان بتواند با خداوند سخن بگوید تصریح کرد: اگر بشر بتواند مُحِبّ خداوند شود و با خداوند انس بگیرد، آثار روحی بسیار خوبی در او شکل خواهد گرفت.

آیت‌الله اراکی افزود: اگر جامعه به سمتی هدایت شود که حتی در لذت‌ها و خوشی‌ها نیز خدا را مدنظر داشته باشیم، در این صورت شاهد اتفاقات مثبت بسیار زیادی در جامعه خواهیم بود.

وی با تاکید بر این نکته که دشمنان همواره می‌کوشند تا زشتی‌های جامعه را بزرگ جلوه دهند اظهار کرد: همه جوامع از دو بخش زیبا و نا زیبا تشکیل می‌شود اما در حال حاضر هدف دشمنان بزرگ جلوه‌ دادن زشتی‌ها و مخفی کردن زیبایی هاست تا از این طریق مردم را به سمت کارهای نا زیبا سوق دهند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: در حال حاضر یکی از وظایف مبلغین این است که زیبایی‌هایی جامعه را به نمایش در بیاورند تا همه متوجه شوند که جوانان ایرانی متدین هستند و از معنویت برخوردارند.

آیت‌الله اراکی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید حججی، با بیان این‌که جوانان بسیار زیادی در کشور مانند شهید حججی وجود دارند گفت: فرهنگ جهاد و شهادت در میان جوانان نهادینه شده است و شهدا نماد ذکر الهی هستند و باید از شهدا یاری خواست تا در مسیر بندگی متوقف نشویم.

وی ادامه داد: انسانی که محبوب خدا شود و با خدا انس بگیرد، انیس مخلوق می‌شود و در این صورت است که انسان مسیر خود را گم نمی‌کند و به سمت گناه نمی‌رود و در صورت لغزش نیز به سرعت راه اصلی خود را پیدا می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تاثیرات مثبت ذکر گفتن بیان کرد: انسان با ذکر گفتن می‌تواند خود را بیمه کند و زمانی می‌توان به تمام معارف اهل بیت(ص) عمل کرد که همواره ذکر خدا بر لب داشته باشیم.

وی تصریح کرد: زیاد ذکر گفتن سبب ریا نمی‌شود بلکه یک عمل صالح است که موجب می‌شود انسان مرتکب ریا نشود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjmoei.uqexazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما