دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب : 54942
منبع : خبرگزاری مهر

کارخانه تولید داروهای گیاهی در قم وجود دارد

قم نيوز : قم نیوز: مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فراورده‌های دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم از وجود ۹ کارخانه تولید داروهای گیاهی در قم خبر داد.
۹ کارخانه تولید داروهای گیاهی در قم وجود دارد
۹ کارخانه تولید داروهای گیاهی در قم وجود دارد
به گزارش قم نیوز حمید اورعی ظهر دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته غذا که در معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد با اشاره به اینکه در استان قم ۹ کارخانه تولید کننده گیاهان دارویی داریم که تحت نظارت هستند، اظهار داشت: همچنین در این استان ۵۰ شرکت پخش دارو فعالیت دارند.

وی با اشاره به مسئولیت این معاونت برای نظارت بر عرضه دارو خاطرنشان کرد: این نظارت به چند بخش تقسیم می‌شود که یکی ۱۶۰ داروخانه مجازی هستند که در سطح شهر وجود دارند و عرصه دیگر عرضه غیر قانونی دارو است.

اورعی با اشاره به اینکه عطاری‌ها، باشگاه‌های بدن سازی، آرایشگاه‌های زنانه و ... از مراکزی هستند که دارو را به صورت غیر مجاز عرضه می‌کنند، افزود: با این مراکز با همکاری دستگاه غذایی برخورد می‌شود.

مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فراورده‌های دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ درست مصرف کردن دارو از دیگر وظایف این معاونت است، اظهار کرد: در این عرصه هم جلسات آموزشی برای پزشکان برگزار کرده‌ایم تا تجویز دارو سر و سامان بیابد.

آنطور که وی می‌گوید مصرف آنتی بیوتیک، کورتون و داروهای تزریقی به عنوان شاخص‌های تجویز درست دارو محسوب می‌شوند که با فرهنگ‌سازی‌های صورت گرفته در بهبود وضعیت این آمارها پیشرفت بسیار خوبی داشتیم.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdxn0k.yt0oo6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما