چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 55318
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل پزشکی قانونی استان آذربایجان غربی:

دستورالعمل‌های ابلاغ شده در حوزه سقط درمانی محدود کننده است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل پزشکی قانونی استان آذربایجان غربی با اشاره به محدودیت‌های دستورالعمل‌های ابلاغ شده در حوزه سقط درمانی گفت: دستورالعمل‌هایی که در حوزه سقط درمانی به سازمان پزشکی قانونی استان‌ها ابلاغ می‌شود بسیار محدود کننده است در صورتی که در مواردی نیازمند عملکرد متفاوت از دستورالعمل‌های ابلاغی هستیم.
به گزارش قم نیوز رسول روشنی اظهار کرد: همایش‌های طب و قضا آموخته های بسیاری برای مدیران ارشد پزشکی قانونی و قضات دادگستری استان‌ها دارد؛ در این همایش نیز چالش‌های موجود در حوزه‌های سرایت، حرج مادر و تصادفات ساختگی مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهای مناسب ارائه می‌شود.

وی افزود: این راهکارها در انتهای همایش جمع‌بندی شده و سپس به صورت دستورالعمل برای مجموعه پزشکی قانونی ارسال شده تا آن‌ها در راستای برطرف کردن مشکلات موجود در حوزه‌های سرایت، حرج مادر و تصادفات ساختگی از این دستورالعمل‌ها استفاده کنند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان آذربایجان غربی با بیان اینکه محور همایش طب و قضا در استان آذربایجان غربی سقط درمانی و حرج بوده است، مطرح کرد: در این استان پس از اعلام محورهای همایش هشت گروه شامل کارشناسان پزشکی عمومی و فقهای قوه قضاییه تشکیل شد.

وی ادامه داد: در کارگروه‌های تشکیل شده در استان آذربایجان غربی پس از بررسی مسائل مختلف در یافتیم که اگر زمان تعیین شده برای سقط درمانی تغییر و افزایش یابد و ملاک تشخیص حرج مادر شخصی و نوعی شود بسیار مطلوب‌تر بوده و در این راستا دو مقاله برای دبیرخانه همایش ارسال شده است که یکی به عنوان سخنران و یکی به عنوان پوستر انتخاب شده است.

روشنی از محدودیت‌های دستورالعمل‌های ابلاغ شده به استان‌ها یاد کرد و گفت: دستورالعمل‌هایی که در حوزه سقط درمانی به سازمان پزشکی قانونی استان‌ها ابلاغ می‌شود بسیار محدود کننده است در صورتی که در مواردی نیازمند عملکرد متفاوت با دستورالعمل‌های ابلاغی هستیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbwfbs.rhbs8piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما