جمعه ۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب : 55367
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل بهزیستی استان قم مطرح کرد

راه اندازی سامانه نرم افزاری طلاق در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: سامانه نرم افزاری تصمیم در 11 استان کشور که دارای آمار طلاق بالا هستند راه اندازی می‌شود.

به گزارش قم نیوز رضا سلیقه در قم با اشاره به راه اندازی سامانه نرم افزاری تصمیم در کشور اظهار کرد: این نرم افزار در استان خراسان رضوی افتتاح شد و نرم افزار در 11 استان کشور با آمار طلاق بالا از جمله استان قم راه اندازی می‌شود، خانواده‌هایی که مشکل دارند پیش از مراجعه به دادگاه خانواده در این نرم افزار وارد می‌شوند و مشخصات خودشان را برای ارجاع به مشاور ثبت می‌کنند.
وی ادامه داد: افراد با ثبت مشخصات خودشان در سامانه نرم افزاری تصمیم می‌توانند از یک سری خدمات مشاوره ای استفاده کنند تا قدم نخست افراد پس از بروز مشکلات خانوادگی، ورود به دادگاه خانواده نباشد و با ارائه راهنمایی‌های لازم به زوجین، آمار طلاق کاهش پیدا کند.
مدیرکل بهزیستی استان قم افزود: با راه اندازی سامانه نرم افزاری تصمیم در استان خراسان رضوی به صورت آزمایشی، آمار طلاق در این استان هشت درصد کاهش پیدا کرد، به دنبال راه اندازی این سامانه نرم افزاری در استان قم هم هستیم تا مردم با مردم با مراجعه به سامانه از خدمات مشاوره برای کاهش آمار طلاق استفاده کنند.
سلیقه با اشاره به وجود مرکز مشاوره پیش از طلاق در استان قم اظهار کرد: سال گذشته این مرکز با همکاری دادگستری در خیابان جوادالائمه(ع) راه اندازی شد و این مرکز اکنون فعالیت دارد، افراد متقاضی طلاق از سیستم دادگاه خانواده به مراکز مشاوره بهزیستی ارجاع داده می‌شوند تا مشاوره‌های پیش از طلاق برای زوجین صورت بگیرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: با بررسی‌های صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که مشاوره‌های پیش از طلاق در استان قم برای زوجین موجب شده است بین 25 تا 30 درصد زوجین متقاضی به طلاق در استان از تصمیم خودشان برای طلاق منصرف شوند، در این راستا به صورت مستمر سازمان بهزیستی بر روی مراکز مشاوره در استان قم نظارت دارد.
انتهای پیام / 136
 
https://qomnews.ir/vdcfemdt.w6dtvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما